آیا میتوان طلا را به صورت اینترنتی خرید؟

0

امروزه خرید اینترنتی بسیار رواج یافته است و به خصوص در ۳ سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، خرید به صورت آنلاین به یک فرهنگ تبدیل شده است. اما همچنان بسیاری از کالاها به خصوص کالای گران همچون خودرو یا طلا، به سختی به صورت آنلاین خریداری می شود. اما در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که دغدغه افراد برای خرید طلاست و یادآور شویم چه نکاتی میتواند به یک خرید آسان تر و مطمئن تر کمک کند.

به خصوص که در بسیاری از شهرستان ها، طلافروشی هایی که طلای لوکس با مدل های جدیدتری ارائه کنند، کم هستند و مشتریان ترجیح میدهند به صورت آنلاین از شهرهای دیگر خرید کنند.

خرید طلا

چه نکاتی برای خرید طلا باید بدانیم؟

۱- اطمینان از فروشگاه طلا و جواهر

اولین و مهم ترین نکته ای که باید رعایت شود، این است که از فروشگاهی که میخواهید خرید اینترنتی انجام دهید، اطمینان حاصل کنید. اگر فروشگاه موردنظر سایت و یا پیج اینستاگرام دارد، از صحت وجود فروشگاه و درست بودن شماره های تماس آن اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که طلای ارائه شده ۱۸ عیار یا ۲۴ عیار است. بعصی از طلافروشی ها به خصوص طلاهای سبک تر را ممکن است با عیار پایین تر نیز به فروش برسانند.

۲- نحوه محاسبه طلا هنگام خرید

نحوه محاسبه قیمت طلا یکی از اصلی ترین دغدغه های هر خریدار است. هنگام خرید باید به این نکات توجه داشته باشید:

قیمت طلای خام همان روز چقدر است؟ اجرت کار مورد پسند چند درصد محاسبه شده است؟ میزان سودی که برای طلا فروشی محاسبه شده است را سوال کنید. این عدد میبایست ۷ درصد و یا کمتر باشد.

هم چنین در صورتی که طلای شما دارای سنگ است، باید بدانید که آیا وزن سنگ از وزن کل طلای شما کسر شده است یا خیر و در صورتی که جداگانه محاسبه میشود، حتما این مورد در فاکتور قید شود.

همچنین در صورتی که کار اصل و برند تهیه میکنید، حتما شناسنامه کار را از فروشنده درخواست کنید.

۳- توجه به سایز

هنگام خرید طلا آنلاین به خصوص انواع طلای زنانه حتما به سایز دستبند و انگشتر دقت کنید و از قبل نسبت به سایز دستان خود آگاه باشید. اگر احساس کردید انگشتر و یا دستبند موردنظر کوچک تر از دستان شماست، از فروشنده بخواهید انتخابی در سایز دستان شما پیشنهاد کند. اما در صورتی که بزرگ تر بود، میتوانید از فروشنده بخواهید، طلای موردنظر را سایز دستان شما کند.

۴- توجه به زیبایی شناسی

علاوه بر اینکه هنگام خرید طلا باید به علاقه خود رجوع کنید، لازم است بدانید که چه چیزی بیشتر به شما می آید. بنابراین توجه به نکاتی از قبیل طلای مناسب برای رنگ پوست شما، مدل انگشتان، فرم دست و نکاتی از این قبیل، به شما کمک میکند تا انتخاب مناسب تری داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر در مورد نکاتی ر مورد خرید انواع دستبند، گردنبند و انگشتر طلا، به صفحه راهنمای خرید طلا مراجعه کنید./۵۲۴۶۷۸

منبع :سایت کیان گالری

نظرات