با انواع پنیر چدار آشنا شوید و طعمی به یاد ماندنی را تجربه کنید

0

پنیر چدار همان پنیر انگلیسی طلایی رنگی است که طعم دوست‌داشتنی و کمی شور آن طرفداران زیادی دارد. این پنیر در اکثر کشورهای دنیا طرفدار دارد و در شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنیر چدار طبیعی، دیپ پنیر چدار و پنیر ورقه ای چدار از جمله انواع پنیرها هستند که هم در سینی مزه و هم در غذاهای مختلف مانند برگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوست دارید که ببینید پنیر چدار چیست و بهترین پنیر چدار را از کجا می‌توان خرید؟ با ما همراه باشید.

پنیر چدار

پنیر چدار چیست و از کجا آمده است؟

منشا چدار به قرن دوازدهم میلادی و روستاهای انگلستان برمی‌گردد. گفته می‌شود که یک روستایی شیر دوشیده شده را در یک سطل شیر می‌ریزد و به غاری می‌آورد تا خنک شود و فراموش می‌کند آن را با خود ببرد. وقتی چند روز بعد برمی‌گردد، متوجه می‌شود که شیر سفت شده است و تصمیم می‌گیرد که آن را بخورد.

اما چرا به این پنیر چدار می‌گویند؟ پنیرها در گذشته بر اساس محل به وجود آمدن خود نامگذاری می‌شدند و بنابراین چدار نام زادگاه آن است: چدار، روستایی در انگلستان.

چـدار به سرعت در میان طبقه بالای جامعه و ثروتمندان انگلیس محبوب شد. در واقع، پادشاه هنری دوم ظاهراً چدار را بسیار دوست داشت که در سال ۱۱۷۰ بیش از ۱۰۰۰۰ پوند از آن را خرید.

وقت اولین مهاجران انگلیسی در اوایل دهه ۱۸۰۰ در ویسکانسین آمریکا مستقر شدند، با عشقی که پنیر چـدار داشتند، آن را با خود به ویسکانسین آمریکا آوردند.  در دهه ۱۸۸۰، چـدار بیش از هر گونه پنیر دیگری در ویسکانسین ساخته می شد.

در همین حال، فناوری تولید انواع پنیر مانند چـدار و پنیر گودا با سرعتی بالا در حال پیشرفت بود. جوزف هاردینگ (Joseph Harding)، پدر پنیر چـدار، مفاهیم علمی را برای توسعه روش جوشاندن آب پنیر و کارخانه پنیرسازی تصفیه شده به کار برد. اولین عملیات پنیرسازی در مقیاس بزرگ آغاز شد و طی چند دهه بعد چـدار به یک پنیر اصلی در سراسر ایالات متحده و دیگر نقاط جهان تبدیل شد.

پنیر چـدار امروز به داشتن رنگ زرد مایل به نارنجی شناخته می‌شود و طعم آن ملایم و مایل به شور است. پنیر چـدار یکی از جذاب‌ترین پنیرها برای میز مزه و کنار انواع سالاد و غذاها است.

انواع پنیر چدار

پنیر چـدار در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. البته منظور از انواع مختلف رنگ این پنیر نیست زیرا رنگ پنیر چـدار می‌تواند نارنجی، زرد یا کم‌رنگ‌تر باشد. اما اگر بخواهیم به انواع مختلف پنیر چـدار اشاره کنیم، باید به پنیر چـدار طبیعی، دیپ پنیر چدار و پنیر چدار ورقه‌ای اشاره کنیم. در زیر به انواع این پنیر اشاره خواهیم کرد.

پنیر چدار

پنـیر چدار طبیعی

پنیر چـدار طبیعی یکی از پنیرهای پرطرفدار است که معمولاً روی میز مزه یا در کنار سالاد آن را پیدا می‌کنید. این پنیر رنگ طلایی و طعم جذاب دارد. همچنین می‌توانید این پنیر را به صورت رنده شده داخل ساندویچ استفاده کنید.

اگر دوست دارید که طعم اصیل پنیر چدار را تجربه کنید، می‌توانید پنیر چـدار برند کالین را تجربه کنید. این برند توانسته پنیری با طعم اصیل پنیر چـدار تهیه کند.

دیپ پنیر چدار

دیپ‌ها، پنیرهایی مایع شبیه به سس هستند که می‌توانید خوراکی‌های مختلف مانند چوب شور، انواع سبزیجات، سوسیس و کالباس را در آن فرو ببرید و با طعمی جدید و لذیذ میل کنید. دیپ پنیر چـدار پنیری نرم و زرد رنگ با طعم ملایم و لطیف است.

شرکت کالین این پنیر را نیز با همان طعم دوست‌داشتنی پنیر طبیعی ارائه کرده است. دیپ‌های پنیر کالین گزینه‌ای جذاب برای روی میز مزه است.

پنیر ورقه ای چدار

پنیر ورقه ای چـدار، پروسس پنیر زرد رنگ با ورقه‌های نازک است که معمولاً داخل برگر از آن استفاده می‌شود. پنیر ورقه ای بعد از حرارت حالت کشسانی پیدا نمی‌کند و کمی ذوب می‌شود. این محصول به شکل ورقه‌ای در انواع ساندویچ سرد و گرم قابل استفاده است.

خرید بهترین پنـیر چدار

اگر قصد خرید انواع پنیر چـدار را دارید و دوست دارید که روی میز مزه و یا در کنار انواع فست فود یا سالاد از پنیر چدار استفاده کنید، می‌توانید این پنیر را از برندهای مختلفی ایرانی خریداری کنید. همان طور که اشاره کردیم، لبنیات کالین این پنیر را در انواع مختلف و با طعمی مشابه همان طعم پنیر چـدار انگلیسی عرضه می‌کند.

برای خرید پنیر چدار کالین می‌توانید به وبسایت این برند به آدرس calindairy.com مراجعه کنید و محصولات را به صورت آنلاین خریداری کنید. در حال حاضر فروش آنلاین محصولات کالین فقط در شهر تهران است. همچنین می‌توانید محصولات کالین، از جمله پنیرهای طبیعی، پنیرهای پروسس (پنیر پیتزا، پنیرهای صبحانه، پنیر خامه‌ای)، کره و خامه را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های کالین تهیه کنید./۱۹۳۰۷۴

نظرات