مارماریس یا آنتالیا؟ کدام مقصد جذاب تری است؟

0

برای سفر به ترکیه کدام شهر را انتخاب کنیم؟ مارماریس یا آنتالیا؟ کشور ترکیه جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و همین موضوع باعث شده توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن اوقات فراغت خود به این کشور سفر کنند. آنتالیا و مارماریس دو مقصد پرطرفدار در ترکیه هستند که سواحل زیبایی در دل خود جای داده‌اند. اگر شما هم قصد سفر به این کشور را دارید و در انتخاب مقصد مردد هستید، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم مارماریس بهتر است یا آنتالیا؟

 مارماریس

مقایسه آنتالیا و مارماریس

وقتی صحبت از ترکیه می‌شود، بیشتر ما یاد سواحل زیبا و بناهای تاریخی این کشور می‌افتیم. آنتالیا و مارماریس نیز از جمله شهرهای ساحلی ترکیه هستند که محبوبیت زیادی دارند. با این وجود، اگر می‌خواهید یک سفر خوب تجربه کنید، باید از قبل مقصد مناسب خود را پیدا کنید. تور مارماریس یا تور آنتالیا؟ کدام مقصد بهتری است؟ برای پاسخ به این سوال باید چند مورد مهم از جمله هزینه سفر، آب و هوا، جاهای دیدنی و موارد مشابه دیگر را بررسی کنیم. اجازه دهید ابتدا با هر کدام از این شهرها بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با شهر آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای مهم ترکیه در زمینه توریسم و گردشگری است و در قسمت جنوب غربی این کشور قرار دارد. این شهر ساحلی از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی منتهی می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم آنتالیا می‌‌توان به وجود ساحل‌های زیبا، بناهای تاریخی تماشایی، انواع هتل‌ها و رستوران‌های لوکس، مراکز خرید متنوع و تفریحات آبی فراوان اشاره کرد.

صنعت گردشگری به حدی در این منطقه رواج دارد که بیشتر درآمد مردم آنتالیا از توریست‌ها تامین می‌شود. با این حال، کشاورزی این شهر نیز حرفی برای گفتن دارد. محصولات کشاورزی مهمی از جمله مرکبات، پنبه، زیتون، انواع میوه و سبزیجات از زمین‌های کشاورزی این استان برداشت می‌شود.

آشنایی با شهر مارماریس

مارماریس به حدی زیباست که می‌توان آن را بهشت ترکیه نامید. این شهر بندری در جنوب غربی ترکیه، نزدیک سواحل دریای مدیترانه و در استان موغله قرار دارد. با وجود اینکه مارماریس شهر کوچکی است؛ اما چون میان دریا و کوه قرار دارد، بسیار محبوب و زیبا است. در این بندر علاوه بر صنعت گردشگری، ماهیگیری و کشتی‌رانی هم رواج دارد.

مارماریس بهتر است یا آنتالیا؟

حالا که به صورت مختصر و مفید با این دو شهر آشنا شدیم، بهتر است به صورت دقیق‌تر به مقایسه آن دو بپردازیم. آنتالیا یا مارماریس؟ کدام را برای سفر خود انتخاب کنیم؟ برای جواب به این سوال ابتدا باید چند عامل مهم از جمله سواحل، امکانات، آب و هوا، هزینه، جاذبه‌های گردشگری و بهترین زمان سفر را در نظر بگیریم. در ادامۀ مطلب این موارد را بررسی خواهیم کرد.

سواحل آنتالیا یا مارماریس؟

آنتالیا و مارماریس هر دو سواحل زیبایی دارند؛ اما منظره سواحل مارماریس کمی رویایی‌تر است. شما در هر دو شهر می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید، حمام آفتاب بگیرید و از تفریحات آبی هم استفاده کنید. با این وجود، امکانات و تفریحات آنتالیا کمی بیشتر است؛ اما اگر به غواصی علاقه دارید، مارماریس مقصد بهتری برایتان خواهد بود.

در بیشتر فصل‌های سال به‌خصوص تابستان، سواحل آنتالیا شلوغ و پر از توریست است؛ اما در مارماریس توریست‌های کمتری دیده می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال جای خلوتی هستید، مارماریس را انتخاب کنید و اگر طرفدار شلوغی و نشاط بالاترید، آنتالیا انتخاب مناسب‌تری است.

نکته قابل توجه در مورد بندر مارماریس، نزدیکی آن به جزیره زیبای یونانی یعنی «رودس» است‌. این جزیره تماشایی فقط یک ساعت از مارماریس فاصله دارد. برای رفتن به جزیره رودس و لذت بردن از زییایی‌های آن می‌توان از قایق استفاده کرد. با گشت و گذار در این جزیره می‌توانید خرابه‌ها و سنگ‌فرش‌های قدیمی یونان باستان را ببینید و در دل تاریخ قدم بزنید.

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس

بهترین زمان سفر به آنتالیا و مارماریس

برای پیدا کردن جواب درست این سوال که آنتالیا بهتر است یا مارماریس باید بهترین زمان سفر به این دو شهر را بررسی کنیم. مارماریس آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد؛ به همین دلیل تابستان‌های این شهر بسیار گرم و گاه طاقت‌فرسا خواهد بود. در نقطه مقابل، تابستان آنتالیا با وجود گرمای هوا قابل تحمل‌تر است و پذیرای مسافران زیادی در تابستان خواهد بود.

سفر به مارماریس در بهار و پاییز توصیه می‌شود؛ اما برای سفر به آنتالیا، بهترین زمان فصول گرم سال (از بهار تا میانه پاییز) است. فصل بهار در هر دو شهر زیبای‌های خاص خود را دارد و می‌توانید از طبیعت نهایت استفاده را ببرید و به تماشای شکوفه‌ها و گل‌های فصلی بنشینید.

البته انتخاب بهترین زمان سفر به مارماریس و آنتالیا به هدف شما از سفر نیز بستگی دارد. اگر به شنا و تفریحات آبی علاقه‌مندید، تور مارماریس تابستان ۱۴۰۲ گزینه‌ خوبی خواهد بود. زیرا آب دریا گرم‌تر و موقعیت برای شنا و حمام آفتاب، مساعدتر است.

مقایسه مارمـاریس و آنتالیا از نظر امکانات

یکی از مواردی که باید در مقایسه آنتالیا و مارماریس بررسی کنیم، امکانات این دو شهر است. از آنجایی که آنتالیا یکی از مناطق محبوب ترکیه محسوب می‌شود و سالیانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، امکانات زیادی دارد. این امکانات شامل هتل‌های لوکس، انواع رستوران و کافه، مراکز خرید و امکانات تفریحی مختلفی می‌شود.

مارماریس در مقایسه با آنتالیا شاید هتل‌، رستوران و کافه کمتری داشته باشد؛ اما این شهر نیز امکانات نسبتا خوبی دارد و می‌تواند پذیرایی خوبی از گردشگران به عمل آورد. از نظر هزینه و قیمت نیز مارماریس در مقایسه با آنتالیا انتخاب بهتری است. زیرا می‌توانید از بازار بزرگ این بندر خرید کنید و حتی تخفیف بگیرید. اگر مقصد شما مارماریس باشد، هیچوقت با چمدان خالی بر نخواهید گشت؛ زیرا سوغاتی‌های مختلف با قیمت‌های متنوعی در برابر چشمانتان قرار خواهد داشت.

یکی از نکات مهم سفر به آنتالیا غذای خاص این شهر است. در آنتالیا شما می‌توانید انواع سالاد و غذا را با سس تاهینی امتحان کنید که طعم متفاوتی دارد. از طرفی در مارماریس می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی را پیدا کنید و طعم خوراکی‌های مختلف جهان را در یک شهر بچشید.

رستوران های مارماریس

رستوران های مارماریس

مقایسه جاذبه‌های آنتالیا و مارماریس

اگر برای سفر بین مارمـاریس یا آنتالیا دچار تردید هستید، بهتر است به جاذبه‌های گردشگری آن‌ها نیز توجه کنید. هر دو این شهرها جاهای دیدنی زیادی دارند. جاذبه‌های شهر مارماریس بیشتر به سواحل آن مربوط است؛ درحالی‌که در سفر به آنتالیا جاهای دیدنی متنوع‌تری را خواهید دید. یکی از جاذبه‌های مشهور این شهر، مرکز تاریخی Kaleici است که دیدنی‌های زیادی دارد. بندر رومی، بازار ترکیه و چندین موزه جذاب از دیگر جاذبه‌های آنتالیا هستند.این شهر پارک‌های آبی شگفت‌انگیزی هم دارد. همچنین دسترسی به سایر شهرهای توریستی ترکیه از آنتالیا آسان‌تر است.

سفر به گوشه گوشه ترکیه با آژانس گردشگری برسام سیر

در این مطلب هرآن‌چه را برای سفر به مارماریس یا آنتالیا نیاز دارید، برایتان شرح دادیم؛ اما باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که انتخاب مقصد سفر، به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. برای اینکه بتوانید انواع قیمت تور ترکیه را با یکدیگر مقایسه کنید، می‌توانید به وبسایت آژانس مسافرتی برسام سیر مراجعه کنید. در www.barsamseyr.com علاوه‌بر تور، انواع هتل‌های یوآل و ارزان‌قیمت نیز معرفی شده‌اند. بنابراین مقصدتان هرکدام از شهرهای ترکیه که باشد، می‌توانید هتل مناسب خود را بیابید و با خیال راحت، از داخل ایران رزرو کنید. سفری ایمن، لذت‌بخش و پرخاطره منتظر شماست. تابستان طلایی خود را از دست ندهید و با ۰۲۱۴۸۰۴۱۰۰۰ تماس بگیرید. تیم ما مشتاق برنامه‌ریزی سفری هیجان‌انگیز برای شماست.

نظرات