طرز تهیه کنافه ترکی در منزل خوشمزه و آسان + آموزش دقیق و مرحله ایی کنافه ترکی

0

طرز تهیه کنافه ترکی : کنافه ترکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مخصوص ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود. از این جهت ما آموزش کنافه ترکی در منزل را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه کنافه ترکی

مواد لازم کنافه ترکی :

رشته کنافه یا کادایف ۳۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ⅔ پاکت
پنیر پیتزا ½ پیمانه
پودر پسته به مقدار کافی

مواد لازم شربت
آب ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
هل ۲ عدد
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کنافه ترکی

برای تهیه کنافه ترکی خوشمزه در ابتدای کار شربت رو آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را به همراه دانه هل، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.حالا اجازه می دهیم شربت روی حرارت بجوشد تا ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس کمی قوام پیدا کند. زمانی که شربت به اقوام رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت خنک شود.

طرز تهیه کنافه

در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کره را به همراه زعفران دم کرده روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم. در ادامه رشته کنافه را با دست کمی خرد می کنیم.در این مرحله مخلوط کره و زعفران دم کرده را به رشته های کنافه می افزاییم و به خوبی مخلوط کرده، سپس به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه کف قالب مورد نظرمان را با مقداری کره چرب می کنیم.

طرز تهیه کنافه در منزل

حالا یک قسمت از رشته های کنافه را درون قالب ریخته و با پشت لیوان کاملا فشار داده و پرس می کنیم. در ادامه خامه صبحانه را به همراه پنیر خامه‌ ای با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.حالا مخلوط پنیری را روی رشته های کنافه ریخته و با لیسک کاملا پخش می کنیم، سپس روی لایه خامه ای را با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه رشته های کنافه باقی مانده را روی مواد ریخته و کاملا فیکس می کنیم.در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کنافه ترکی به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا روی کنافه ترکی طلایی شود.

نکات تهیه کنافه

زمانی که روی کنافه ترکی طلایی و خوشرنگ شد، قالب را از فر خارج کرده و شربت خنک شده را به صورت پخش روی آن می ریزیم تا شربت جذب آن شود، سپس به دلخواه با پودر پستهو گل محمدی تزیین می کنیم.پیشنهاد می‌ شود این نوع دسر را به صورت گرم یا داغ سرو کنید. زمانی که کنافه ترکی را درون یخچال قرار می دهید، پنیر پیتزا سفت شده و مزه اصلی خود را از دست می دهد. در نهایت دسر را به همراه بستنی میل کنید. نوش جان

کنافه

همراه ما باشید

نظرات