آموزش فر دائم مو در منزل + نکات مهم قبل و بعد فر کردن مو

0

آموزش فر دائم مو در منزل : هر کسی که موهای صاف و لختی دارد، با دیدن موهای فر به وجد می آید و برعکس. در دنیای امروزی که ما زندگی می کنیم، انجام هر کاری امکان پذیر است. شما می توانید با استفاده از تکنیک ها و روش هایی، موهای صاف خود را فر کنید.به همین دلیل ما آموزش فر کردن مو در منزل را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

آموزش فر دائم مو در منزل

فر مو دائم یکی از گزینه های عالی برای داشتن موهای حالت دار و مواج است. با تکنیک فر کردن دائم مو می توان موها را به مدت ۶ ماه فر نگه داشت. با رشد ریشه مو و بلند شدن آن، کم کم خاصیت فر از بین می رود و باید آن را دوباره تمدید کرد.البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مواد فر کردن مو دائم تماماً شیمیایی بوده و می توانند به موها آسیب برسانند. پس اگر موهایتان ضعیف و شکننده است، به دنبال راهکارهای موقت فر کردن مو باشید و از انجام این کار بپرهیزید. اما اگر موهایتان سالم و شاداب است، به راحتی می توانید از روش فر دائم‌مو استفاده کنید.

آموزش فر دائم مو

بهترین مواد فر دائم

مواد فر دائم مو را باید با توجه به نوع و جنس مو تهیه کنید. در واقع شناخت نوع مو قبل از انجام فر دائم بسیار حائز اهمیت است. در غیر این صورت ممکن است بر اثر انتخاب و مصرف مواد اشتباه، به موها آسیب جدی وارد شود.چنانچه موهای شما از انعطاف و سلامت کافی برخوردار است و همچنین تارهای آن ها ضخیم هستند، می توانید از مواد حاوی آلکالین برای فر کردن دائم مو استفاده کنید. برای موهای معمولی، موهای رنگ و مش شده یا موهای شکننده و ضعیف نیز می توان از مواد با میزان اسیدیته کمتر بهره گرفت.

آموزش فر دائم مو

آموزش فر دائم مو با مواد به این صورت است که ابتدا موها را شانه بزنید تا هیچ گونه گره‌ای در آن وجود نداشته باشد. سپس می توانید از بسته های آماده مواد فر دائم موجود در فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. آموزش فر مو به طور کامل و مرحله به مرحله روی بروشور این محصولات درج شده که می توانید ابتدا آن را مطالعه و سپس طبق مراحل داخل بروشور اقدام نمایید.

پس از شانه زدن، باید موها را بشویید و شامپو بزنید. سپس از یک پروتئین قوی که معمولا داخل بسته بندی موجود است، استفاده کنید. این پروتئین برای حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مرحله نباید از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید؛ چراکه باعث ایجاد اختلال در فرآیند فر کردن مو می شود.

 فر دائم مو

پس از آبکشی، موها را با حوله به آرامی خشک کنید. فرآیند خشک کردن موها با حوله را به آرامی و به صورت حرکات ضربه ای انجام دهید و هیچ گاه موها را نکشید؛ چراکه باعث آسیب و ریزش مو خواهد شد. می توانید دوباره موها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید تا هر گونه گره آن از بین برود.

مراحل فر کردن دائم مو به این صورت است که ابتدا مواد را روی ناحیه کوچکی از پوست قرار می دهید تا از حساسیت نداشتن به آن مطمئن شوید. بهتر است این کار را چند ساعت قبل از انجام فر مو انجام دهید. بگذارید چند دقیقه مواد روی پوست شما بماند و سپس آبکشی کنید. اگر پوست دچار واکنش های آلرژیک مثل تاول، قرمزی، خارش و … نشد، می توانید آن را روی موها به کار ببرید.

قبل از قرار دادن مواد، دور گردن و روی گوش را با ژل مخصوص بپوشانید. روی شانه های خود یک حوله بیندازید تا لباس تان آغشته به مواد فر نشود. از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید تا پوست دست تان با مواد شیمیایی در تماس نباشد. همچنین موها را دسته بندی و از گیره پلاستیکی برای نگهداری آن استفاده کنید. سپس بیگودی یا میله ها را که در انواع سایزهای مختلف در بازار موجود هستند، روی موها قرار دهید.

موی فر

مواد فر دائم مو را باید با فاصله از پوست سر روی موها قرار دهید. حواس تان باشد تا مواد با پوست سر هیچ گونه تماسی نداشته باشد. این به سلیقه شما بستگی دارد که می خواهید فر از کدام قسمت مو شروع شود. به طور مثال اگر می خواهید فر مو از قسمت وسط سرتان آغاز شود، باید مواد را از قسمت میانی موها تا پایین قرار دهید.

به دقت مواد را روی ساقه مو ماساژ دهید. به اندازه کافی صبر کنید تا مواد اثرگذاری خود را داشته باشد. معمولا مدت زمان مکث مواد روی بسته بندی محصول درج می شود. در این مدت باید موها را در دمای مناسب نگه دارید.

پس از گذشت مدت زمان لازم، موها را همان طور که بیگودی روی آن قرار دارد با آب ولرم آبکشی کنید، تا جایی که همه مواد از روی آن برداشته شود. در مرحله بعد باید از یک خنثی کننده مناسب استفاده کنید. خنثی کننده منجر به فرم دهی و تقویت هر چه بیشتر موها می شود. دوباره موها را آبکشی کنید. حالا بیگودی ها را از روی سر بردارید و مقدار کمی خنثی کننده به ساقه های مو بزنید. چند دقیقه صبر کرده و دوباره موها را آبکشی کنید.

سرتان را پایین نگه دارید و با حوله، به آرامی موها را خشک کنید. برای خشک کردن موها می توانید از سشوار هم کمک بگیرید. پس از مصرف مواد فر دائم مو، تا ۴۸ ساعت نباید موها را بشویید. تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این کار نیز نباید موها را شانه بزنید.

این روش فر دائم مو ، ماندگاری شش ماهه دارد. پس از این مدت می توانید برای ترمیم فر مو اقدام کنید. احتمالا در این مدت، ریشه موهایتان حسابی بلند شده و فر موها نمای چندانی پیدا نمی کند.

ماندگاری فر کردن مو در منزل

همراه ما باشید

نظرات