روش های پاک کردن سریع لکه رنگ مو از انواع سطوح

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از رنگ کردن موهایتان، قسمتی از رنگ به صورت، لباس و ناخنتان مالیده شده باشد و حتی با تلاش زیاد نیز نتوانسته باشید موفق به پاک کردن لکه شوید. نگران نباشید در ادامه به شما راهکارهایی سریع و آسان را آموزش خواهیم داد که به راحتی بتوانید لکه رنگ مو را از روی سطوح مختلف پاک نمایید.

روش های پاک کردن لکه رنگ مو از پوست و ناخن

لکه رنگ مو به دلیل دائمی یا نیمه دائمی بودن رنگ مو، بسیار سخت پاک خواهد شد و پاک شدن لکه با شستشوی معمولی مانند آب و صابون  ممکن نخواهد بود. با ما همراه باشید تا ترفندهای ساده پاک کردن لکه رنگ مو را بیان کنیم.

 پاک کردن لکه رنگ مو

پاک کردن رنگ مو از پوست با لاک پاک کن

در ترکیبات لاک پاک کن ها مواد آلی وجود دارد که سبب پاک شدن سریع رنگ مو از روی پوست دست و بدن می شود. برای این روش کافیست از یک پنبه آغشته به لاک پاک کن استفاده کنید و آن را به صورت دورانی روی لکه رنگ مو بکشید تا به سرعت شاهد پاک شدن لکه رنگ مو از پوستتان باشید.

پاک کردن رنگ مو از پوست با روغن بچه

اگر پوست حساسی دارید و نگران خشک شدن پوستتان یا ایجاد حساسیت بر روی پوست خود هستید؛ می توانید از روغن بچه استفاده کنید تا لکه رنگ مو را به راحتی از بین ببرید. برای این روش یک تکه پنبه آغشته به روغن بچه را به مدت ۶ الی ۸ ساعت روی لکه رنگ قرار داده و پس از آن محل مورد نظر را شست و شو دهید.

پاک کردن رنگ مو از پوست و لباس با خاکستر سیگار

شاید شگفت زده شوید اما یکی از روش های بسیار موثر برای از بین بردن لکه رنگ مو از روی لباس و پوست استفاده از خاکستر سیگار است. در این روش کافیست مقداری از خاکستر سیگار را با آب گرم مخلوط نمایید تا یک خمیر به دست آید و این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی لکه رنگ قرار دهید و شاهد محو شدن لکه رنگ مو باشید.

پاک کردن رنگ مو از پوست با آرایش پاک کن

این روش برای پوست های حساس نیز قابل اجرا خواهد بود؛ تنها کافیست یک پنبه را به محلول آرایش پاک کن آغشته کنید و به آرامی روی لکه رنگ بکشید و شاهد پاک شدن لکه رنگ مو باشید. شما از این روش برای پوست دور چشم نیز می توانید استفاده کنید.

آموزش رنگ مو

پاک کردن رنگ مو از پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین روغن های گیاهی است که فواید زیادی دارد؛ یکی دیگر از فواید آن پاک کردن لکه رنگ مو است. روغن زیتون با خاصیت نرم کنندگی که دارد باعث رطوبت رسانی به پوست شما نیز خواهد شد. در این روش یک پنبه آغشته به روغن زیتون را بر روی پوست خود بگذارید و پس از مدتی بردارید تا لکه به طور کامل از بین برود.

توجه کنید که این روش برای پوست های چرب و جوش دار مناسب نیست و ممکن است سبب ایجاد جوش روی پوست شود.

پاک کردن رنگ مو از پوست با تافت مو

تافت مو می تواند به پاک کردن لکه رنگ مو کمک کند. در این روش تنها کافیست اسپری را به پوست خود بزنید و پس از ۵ دقیقه الی ۱۰ دقیقه آن را بشویید. توجه نمایید که این روش برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خارش شود.

پاک کردن رنگ مو از پوست و ناخن با اکسیدان

شاید پیش آمده باشد که به علت پارگی دستکش در هنگام رنگ کردن مو، ناخن هایتان رنگی شده باشد؛ چه باید کرد؟ برای این مشکل می توانید از اکسیدان کمک بگیرید. اکسیدان با رنگ به صورت کامل مخلوط می شود پس می توان از آن برای از بین بردن لکه رنگ مو روی پوست و ناخن نیز استفاده کرد.

در این روش کافیست مقداری از اکسیدان را با آب لیمو مخلوط کرده تا خمیری شکل شود، سپس با پنبه به محل مورد نظر مالیده و بلافاصله شستشو دهید.

چگونه لکه رنگ مو را از سطوح و وسایل خانه پاک کنیم؟

سخت ترین اتفاق زمانی است که وسایل خانه مانند مبل، فرش و سطوح حمام و دیوار ها با لکـه رنگ مو کثیف شوند؛ شما نمی توانید این لوازم را در آب بشویید پس باید چه کار کنید؟ در ادامه به مراحل پاک کردن لکه رنگ مو از وسایل خانه می پردازیم:

  • در ابتدا از یک چاقو کمک بگیرید و رنگ موی ریخته شده روی مبل یا فرش را بردارید؛ توجه کنید که اگر با دستمال بر روی لکه بکشید، تنها باعث می شوید که بیشتر در تار و پود فرش و مبل فرو برود.
  • در ظرفی یک قاشق سرکه سفید و یک قاشق مایع ظرفشویی را به همراه دو پیمانه آب سرد مخلوط کنید.
  • این ترکیب را به وسیله اسفنج یا پنبه بر روی سطح مدنظر بکشید.
  • این کار را تکرار کنید و سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پاک شدن لکه رنگ مو را ببینید.
  • اگر لکه به طور کامل پاک نشده است، یک دستمال آغشته به الکل را به آرامی روی لکه بکشید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

اگر اثر رنگ مو از کف پوش حمام نمی رود؛ می توانید از وایتکس یا جوش شیرین کمک بگیرید.

تمیز کردن لکه رنگ مو

جمع بندی

در این مقاله به بررسی راهکارهای پاک کردن رنگ مو از پوست،ناخن و لوازم منزل پرداختیم. رنگ آمیزی مو یک هنر است و شخصی که موهای خود را به او می سپارید باید از پس این مسئولیت به خوبی بر بیاید و تا حد امکان پوست شما را رنگی نکند. بهترین مربی رنگ مو کسی است که کار رنگ آمیزی مو را به تمیزترین و زیباترین حالت ممکن انجام دهد. اگر شما نیز قصد آموزش و کسب اطلاعات در این حوزه را دارید آکادمی شیوا به شما کمک خواهد کرد./۱۹۲۴۷۹

نظرات