بهترین کشورها برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری

0

همان‌طور که می‌دانید، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری همواره به‌عنوان یکی از روش‌های مهاجرتی محبوب و پرطرف‌دار محسوب می‌شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که با سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، به طور هم‌زمان با کسب سود و افزایش سرمایه اولیه، اقامت در کشور موردنظر خود را نیز به دست آورند. پاسخ به پرسش درباره بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری نیازمند بررسی و برشمردن موارد متعددی است.

 خرید ملک و سرمایه‌گذاری

در این راستا، اگر قصد دارید سرمایه‌تان را به خارج از کشور انتقال دهید، ضروری است که نکات کلیدی را در نظر داشته باشید تا از خطرات احتمالی در این مسیر جلوگیری کنید و سودآوری قابل‌توجهی را از این تصمیم به دست آورید. برای این منظور، در ادامه به بررسی کامل بهترین کشورها برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری خواهیم پرداخت.

بهترین کشورها برای خرید و ملک و سرمایه‌گذاری را بشناسید

همان‌طور که اشاره کردیم، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. برای این منظور، در ادامه لیستی از بهترین کشورها را جهت خرید ملک و سرمایه‌گذاری در دسترس شما قرار می‌دهیم تا با داشتن انتخابی مناسب، از بودجه‌ای که برای مهاجرت در نظر گرفته‌اید به‌خوبی استفاده کنید.

قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که با خرید ملک در آن، امکان دریافت اقامت دائم فراهم می‌آید. این کشور از گذشته، با اختصاص امتیاز اقامت دائم به خریدار و خانواده‌اش از طریق خرید ملک، به‌سرعت شناخته شده است.

به‌علاوه، این نوع از سرمایه‌گذاری، این امکان را به فرد و خانواده‌اش می‌دهد که تابعیت کشور قبرس شمالی را نیز دریافت کنند. بااین‌حال، در دوره‌های اخیر، تغییرات قوانین مربوط به اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، تجربه‌ای متفاوت از گذشته را به ارمغان آورده است و این مسیر را کمی پیچیده‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید استودیو در قبرس شمالی

مهم‌ترین تغییراتی که در این زمینه اعمال شده است، حذف برنامه ۲ میلیون یورویی است. باتوجه‌به تغییرات جدید، هر فرد می‌تواند با مبلغ ۳۰۰ هزار یورو، یک یا حداکثر دو ملک را در کشور قبرس شمالی خریداری کند. به اضافهٔ این، مبلغ ۳۰ هزار یورو را نیز در یکی از بانک‌های این کشور واریز نماید که به مدت سه سال، در بانک مربوط، به‌صورت مسدود شده خواهد بود.

یکی از مزایای مهم سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در کشور قبرس شمالی، این است که فرد نیازی به حضور شخصی در این کشور ندارد. به‌علاوه، اگر تمایل داشته باشد، او می‌تواند به افراد خانواده‌اش از جمله همسر و فرزندان زیر ۲۵ سال خود نیز اقامت کشور قبرس را اختصاص دهد.

پرتغال

دومین کشوری که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری گزینه بسیار مناسبی است، کشور پرتغال است. همان‌طور که می‌دانید، این کشور یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که دارای مردمانی مهمان‌نواز و خون‌گرم است. با خرید این ملک در این کشور، شما و خانواده‌تان اقامت دائم در کشور پرتغال را دریافت خواهید کرد. ناگفته نماند که این کشور به‌تمامی افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری کنند گلدن ویزا  یا همان ویزای طلایی می‌دهد.

برای دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال، لازم است که حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را در حوزه ملک، سرمایه‌گذاری نمود. ناگفته نماند که این راه، تنهاترین راه برای اخذ اقامت در کشور پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری نمی‌باشد، چرا که این کشور، برنامه‌های دیگری را نیز که با قیمت‌هایی نظیر ۲۸۰ هزار یورو و یا ۳۵۰ هزار قابل‌اجرا هستند، در نظر گرفته است.

این نوع از املاک، می‌تواند در پروژه‌های مختلف ساختمانی و یا هر مکان دیگری در کشور پرتغال باشد که با این میزان سرمایه اولیه، قابل خریداری می‌باشد. ناگفته نماند که در این کشور، برای گرفتن اقامت دائم از طریق خرید ملک، نیاز به حضور فرد در این کشور نیست. یعنی شما می‌توانید در ایران زندگی کنید اما اقامت دائم پرتغال را داشته باشید.

خرید ملک و سرمایه‌گذاری

اسپانیا

کشور اسپانیا با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ملک، به خریداران و خانواده‌هایش اقامت دائم در این کشور را ارائه می‌دهد. برای اخذ اقامت در اسپانیا، فرد باید یک ملک باارزش حداقل ۱۵۰ هزار یورو را خریداری کرده و حداقل ۱۸۴ روز از سال را در این کشور حضور داشته باشد. این روش به افراد امکان تمدید اقامت سالانه را فراهم می‌کند. پس از ۵ سال اقامت مداوم و خرید ملک، اقامت دائم در اسپانیا اختصاص داده می‌شود.

برای افرادی که با سرمایه بیش از ۵۰۰ هزار یورو اقدام به سرمایه‌گذاری در خرید ملک در اسپانیا می‌کنند، نیازی به حضور ۱۸۴ روز در سال در کشور نیست. پس از ۵ سال، اقامت دائم اختصاص داده می‌شود و حضور فیزیکی دیگر لازم نیست. سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا، مزایا و معایب خود را دارد. یکی از معایب این راه اخذ ویزای طلایی اسپانیا، هزینه‌های بالا نسبت به دیگر کشورها است.

ناگفته نماند که خریدار ملک در اسپانیا می‌تواند در این کشور کار کند، تحصیل کند، کسب‌وکار راه‌اندازی کند و به کشورهای منطقه شینگن سفر کند. اقامت دائم نیز برای تمامی اعضای خانواده صادر می‌شود. نوع اقامت اولیه به مدت دو سال بوده و قابل‌تمدید است. پس از ۵ سال اقامت مداوم، اقامت دائم اختصاص داده می‌شود و پس از ۱۰ سال، شهروندی اسپانیا امکان‌پذیر است.

خرید ملک و سرمایه‌گذاری

یونان

کشور یونان نیز یکی دیگر از کشورهایی که است برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بهترین گزینه است. مقدار سرمایه موردنیاز برای این اقدام در مقایسه با کشورهای دیگر جهان، به طور قابل‌توجهی کمتر است. به عبارتی، با پرداخت ۲۵۰ هزار یورو، امکان دریافت گلدن ویزا برای کشور یونان وجود دارد.

یکی از نکات مثبت در فرایند اخذ اقامت از طریق خرید ملک در یونان، عدم نیاز به حضور فیزیکی فرد در این کشور است. این امر به افراد اجازه می‌دهد تا به کسب‌وکارهای خود در کشور مبدأ تمرکز دهند و از اقامت دائم در یونان نیز بهرمند شوند

فرایند اخذ اقامت از طریق خرید ملک در یونان در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر به طور معناپذیری ساده‌تر است. این اقدام به خریداران امکان می‌دهد هم خود و هم‌ خانواده‌اش اقامت دائم در یونان داشته باشند و به هزینه‌های کمتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی با این شرایط بپردازند.

نوع اقامت اولیه که تا پنج سال با امکان تمدید در یونان به افراد ارائه می‌شود، پس از پایان این دوره به فرد اقامت دائم اختصاص می‌یابد. ازآنجاکه هفت سال از اقامت مداوم گذشته باشد، افراد و خانواده‌هایشان امکان درخواست شهروندی یونان را نیز دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از بهترین کشورها برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری داشته باشیم. همان‌طور که کردید، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری همواره یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی بوده است.

برای این منظور، در این مقاله لیستی از بهترین کشورها را برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در دسترس شما قرار دادیم تا بتوانید با انتخابی مناسب، اقامت دائم در کشوری با شرایط زندگی فوق‌العاده را دریافت کنید./۱۹۸۸۲۲

نظرات