طرز تهیه حلوا مجلسی خوشمزه و آسان و خوشرنگ در منزل + نکات مهم تهیه حلوا مجلسی

0

طرز تهیه حلوا مجلسی : حلوا در گذشته به عنوان یکی از محبوب ترین دسرهای سنتی و اصیل ایرانی محسوب می شده است ، اما امروزه حلوا بیشتر اوقات برای مراسم های مذهبی به عنوان نذری یا مراسم های ختم برای پذیرایی از مهمانان تهیه می شود. به همین منظور ما آموزش حلوا مجلسی ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوا مجلسی

طرز تهیه حلوا مجلسی خوشمزه و آسان و خوشرنگ در منزل + نکات مهم تهیه حلوا مجلسی

مواد لازم :

آرد سفید   ۲ لیوان
شکر   ۱ لیوان
روغن مایع   دو سوم لیوان
گلاب   ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده   ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل   نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا

در درست کردن حلوا آماده کردن شهد یا همان شربت حلوا می باشد. برای این منظور یک قابلمه مناسب را روی حرات زیاد قرار دهید، سپس دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید. در ادامه شکر را به همراه پودر هل و گلاب به آب اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.در این مرحله پس از اینکه آب جوش آمد، شکر را خوب هم بزنید تا به طور کامل در آب حل شود، سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و زعفران دم کرده را به شربت اضافه کنید و اجازه دهید تا شربت به قوام و غلظت کافی برسد.

طرز تهیه حلوا

در این مرحله آرد را دو تا سه بار با الک ریز الک کنید تا کاملا صاف و نرم شود. در ادامه یک تابه مناسب را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن مایع به مرور زمان به طور کامل داغ شود.در حین داغ شدن روغن مایع یک تابه دیگر روی حرارت قرار دهید و آرد الک شده را به آن اضافه کنید. در این مرحله باید آرد را به خوبی تفت دهید تا رنگ آن کمی کِرِمی شود. آرد را باید متداوم هم بزنید تا نسوزد چون آرد در صورتی که روی حرارت تفت داده نشود خیلی سریع می سوزد.

نکات تهیه حلوا مجلسی

پس از اینکه رنگ آرد کرمی رنگ شد روغن مایعی که روی حرارت داشتید را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا آرد حالت خمیری خشک به خود بگیرد. در ادامه شربت را هم به صورت داغ به مخلوط روغن مایع و آرد اضافه کنید.توجه داشته باشید که باید شربت را کم کم به مواد اضافه کنید و مواد را همزمان مخلوط کنید. در این مرحله حلوا تقریبا آماده است، آنرا روی حرارت ملایم کمی مخلوط کنید تا روغن بیندازد و براق شود، سپس در ظرف مورد نظر خود بکشید و به همراه موادی مانند خلال بادام ، خلال پسته و پودر نارگیل تزیین کنید.

آموزش حلوا خوشرنگ

همراه ما باشید

نظرات