راهنمای ثبت نام اینترنتی گذرنامه از صدور تا تمدید در سامانه egozar.epolice

0

راهنمای ثبت نام اینترنتی گذرنامه از صدور تا تمدید در سامانه egozar.epolice

ثبت نام صدور و تمدید گذرنامه و پاسپورت نیازی به مراجعه حضوری ندارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه پلیس من به نشانی egozar.epolice فرآیند ثبت نام را به صورت اینترنتی پیگیری کنند.

افرادی که نیاز به اخذ گذرنامه جدید هستند و یا قصد تمدید دارند، با نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن پلیس من می‌توانند کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند.

در ادامه ثبت نام اینترنتی درخواست صدور و تمدید پاسپورت و گذرنامه در سامانه پلیس من و راهنمای ثبت نام و شرایط و لینک ورود به سامانه را در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

سایت ثبت نام اینترنتی گذرنامه از صدور تا تمدید در سامانه egozar.epolice

درخواست اینترنتی گذرنامه در سامانه egozar.epolice

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس، از اینترنتی شدن امکان ثبت‌نام و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: متقاضیان با نصب نرم‌افزار “پلیس من” می‌توانند کمتر از یک هفته گذرنامه خود را درب منزل دریافت کنند!

سامانه egozar.epolice

وی با بیان اینکه بعد از ثبت درخواست صدور یا تمدید گذرنامه افراد احراز هویت می‌شوند، گفت: پیش‌تر برای درخواست صدور یا تمدید گذرنامه نیاز بود افراد به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند که دیگر نیازی به مراجعه آنها نیست و می‌شود از روی نرم افزار “پلیس من” درخواست را ثبت کرد.

گفتنی است، پیشتر، تمدید یا صدور گذرنام فقط با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ و ارائه مدارک، اطلاعات و پرداخت هزینه های مورد نظر، صورت می پذیرفت، اما به تازگی، ثبت نام گذرنامه اینترنتی و درخواست الکترونیکی و غیر حضوری پاسپورت نیز، پیش بینی شده است و تنها، در شرایطی که نحوه و مراحل آن، به درستی طی شود، فرد می تواند، از این طریق، اقدام به دریافت گذرنامه خود کند.

راهنمای ثبت نام اینترنتی گذرنامه از صدور تا تمدید در سامانه egozar.epolice

درخواست الکترونیکی گذرنامه در پلیس من

بر اساس این طرح، از طریق سایت اداره گذرنامه، به آدرس egozar.epolice، امکان ثبت نام گذرنامه اینترنتی و درخواست الکترونیکی و غیر حضوری پاسپورت، فراهم آمده است

*برای این کار با نصب نرم افزار پلیس من وارد صفحه ای می شوید که مربوط به سامانه احراز هویت خدمات انتظامی می باشد، با ثبت نام در سایت و انتخاب گزینه ورود، به مرحله بعد برود. سپس ادامه مراحل ثبت نام را می توانید با پر کزدن فرم درخواست پیگیری کنید.

*دقت کنید، متقاضیان زیر ۱۸ سال یا خانم های متاهل باید، رمز تصدیق و شناسه یکتای خود را که پیش از این، با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم اجازه نامه کتبی محضری از ولی یا همسر، دریافت کرده اند را در کادر مربوطه در صفحه ثبت نام وارد کنند و گزینه بررسی اطلاعات را انتخاب کنند. در صورت عدم برخورداری از این رمز و شناسه، ابتدا باید، برای دریافت آن، اقدام نمایند.

*در مرحله بعد مراحل ثبت نام غیر حضوری پاسپورت، اطلاعات مربوط به اجازه نامه کتبی و محضری همسر یا ولی، نمایش داده می شود و متقاضی باید، گزینه ادامه را انتخاب کند.

*اطلاعات هویتی و تولد خود را وارد کرده و به مرحله بعدی برود (اطلاعات لازم، از قرار قد، وزن، رنگ مو، گروه خونی و سایر موارد ستاره دار قرمز را وارد کند.)

*اطلاعات دو نفر از بستگان خود را برای تماس در مواقع اضطراری، وارد نماید که این اطلاعات، مربوط به شغل، تحصیلات، آدرس و شماره تماس بستگان معرفی شده می باشد.

* مرحله بعدی ثبت نام غیر حضوری پاسپورت، متقاضی گذرنامه اینترنتی باید، اطلاعات تکمیلی خود، نظیر تحصیلات، کشور محل اقامت و آدرس خود را وارد نماید.

*گزینه ذخیره و ادامه را انتخاب کند.

*گزینه پرداخت را انتخاب کرده تا به درگاه پرداخت، هدایت شود.

*پس از پرداخت، فرد به صفحه ای مانند صفحه زیر، هدایت می گردد، اگر پرداخت وی، موفق بوده باشد، گزینه موفق و در غیر این صورت، گزینه عدم پرداخت و نا موفق، به وی نمایش داده خواهد شد.

بعد از اتمام مراحل، منتظر باشد تا رسیدگی های لازم، صورت گیرد

پاسپورت از طریق پست، به نشانی ای که در اطلاعات تکمیلی خود درج نموده، ارسال گردد.

شرایط جدید صدور گذرنامه اینترنتی سال ۱۴۰۲ (مدارک مورد نیاز و قوانین)

  • اصل شناسنامه
  • افراد بالای ۱۵ سال: شناسنامه عکس‌دار
  • افراد زیر ۱۵ سال: علاوه بر شناسنامه، گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکس‌دار
  • اصل کارت ملی یا تاییدیه ثبت احوال
  • ارائه اصل آخرین گذرنامه (در صورت معتبر بودن)
  • برای تعویض گذرنامه‌هایی که بالای یک سال اعتبار دارند ارائه نامه از ادارات گذرنامه الزامی است.
  • در صورت مفقودی یا مخدوشی یا بررسی ممنوعیت گذرنامه معتبر، شهروندان تهرانی می‌بایست به اداره گذرنامه تهران بزرگ واقع در خیابان شهید مطهری، خیابان کوه نور مراجعه کنند.
  • افرادی که گذرنامه منقضی شده آنها مفقود یا مخدوش شده باشد می‌توانند مستقیماً به دفاتر مراجعه کنند.
  • اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از سوی پدر و یا قیم قانونی
  • مدرک نحوه ورود برای متولدین خارج از کشور

تصویر چهره
افراد زیر ۶ سال: یک قطعه عکس از چهره کودک
افراد بالای ۶ سال: تصویر بیومتریک چهره که در دفتر خدمات الکترونیک انتظامی اخذ می‌شود. (برای آشنایی و آگاهی از شرایط اینجا را کلیک کنید)

شرایط تصویر آقایان: بدون کلاه، عینک، کراوات، زیور آلات و آرایش مو و محاسن به طوری که پیشانی و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.
شرایط تصویر بانوان: برای افراد بالای ۶ سال با حجاب کامل بدون آرایش و زیورآلات، با استفاده از روسری و یا مقنعه ساده و تیره به طوری که گردی صورت مشخص باشد.
احراز مشخصات هویتی متقاضی که در دفتر خدمات الکترونیک انتظامی انجام می‌شود.

اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر

بانوان مقیم خارج در صورتی که شوهر خارجی اختیار نموده باشد نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.
بانوانی که همسر آنها فوت نموده، می‌بایست اصل گواهی فوت و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر را ارائه نمایند.
بانوان مطلقه می‌بایست اصل طلاق‌نامه را ارائه نمایند.
ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت صرفاً هوشمند و یا موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی برای آقایان
کسانی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند کرده‌اند، بعد از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارائه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور یا تعویض گذرنامه دهند.
آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور می‌بایست نامه از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند.
آقایان بالای ۵۰ سال احتیاج به ارائه کارت پایان خدمت ندارند.
تهیه فرم و شناسه گذرنامه که در دفتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه می‌شود.

نکات اختصاصی کارکنان نیروهای مسلح:

  • بازنشستگان نظامی که ۵ سال تمام از بازنشستگی آنها نگذشته است ارائه نامه از حفا یگان مربوطه الزامی است.
  • بازنشستگان نظامی که ۵ سال از بازنشستگی آنها می‌گذرد می‌بایست اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند. (نیازی به ارایه گواهی از سازمان متبوع نمی‌باشد)
  • نظامیان شاغل می‌بایست نامه موافقت حفا یگان مربوطه را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارائه و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه نمایند.

هزینه‌های خدمت صدور گذرنامه در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

۱ ۲۰,۰۰۰ تومان
عوارض شهرداری
۲ ۲۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه‌های چاپ گذرنامه
۳ ۱۸,۰۰۰ تومان
اخذ تصویر بیومتریک چهره
۴ ۴۲،۰۰۰تومان
احراز مشخصات هویتی متقاضی
۵ ۲،۷۰۰ تومان شناسه الکترونیکی
۶ ۲،۳۰۰ تومان چاپ فرم گذرنامه
۷ ۱۳۴،۷۹۷٫۵ تومان
تعرفه ارایه خدمت در دفتر با احتساب هزینه پستی و پیامک

توجه : کلیه‌ی مبالغ جدول بالا از طریق دستگاه کارتخوان مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت می‌شود و پرداخت از طریق اینترنت، عابربانک و بانک قابل پذیرش نیست.

نظرات