۹ ترفند جادویی برای زیباسازی صورت شما

0

۹ ترفند جادویی برای زیباسازی صورت شما

امروزه روش‌های متنوعی برای زیباسازی صورت و چهره به کار گرفته می‌شوند. اکثر این روش‌ها مثل تزریق بوتاکس، تزریق فیلر و … در از بین بردن خط و خطوط چهره و جوانسازی اون کاربرد دارن. میزان اهمیت به پوست به‌قدری زیاده که افراد بسیاری به مراکز آموزش تخصصی تزریق فیلر و بوتاکس، میکرونیدیلینگ، میکرودرم ابریژن و … مراجعه می‌کنند و با یادگیری این مهارت، به درآمد خوبی می‌رسند. نتیجه این روش‌ها خوب است و درآمد حاصل از آن هم خوب‌تر. ما در این مقاله ۹ ترفند جادویی و در عین حال ساده رو بهتون می‌گیم که اگر انجامشون بدید، کم‌تر به روش‌های زیباسازی گران‌قیمت یا روش‌های مراقبت پوستی پرهزینه نیاز پیدا خواهید کرد.

زیباسازی صورت

ترفندهای جادویی که چهره‌‌تان را زیبا و جوان نشان می‌دهد

این‌ روزها افراد بسیاری به دنبال روشی عالی برای زیباسازی چهره و افزایش اعتمادبه‌نفس هستند. پوست صورت مهم‌ترین نقش رو در زیبایی چهره ایفا می‌کنه؛ در واقع بدون داشتن پوستی زیبا و شاداب، نه چشم‌های رنگی، نه لب‌های خوش‌حالت، نه ابروهای پهن و نه حتی بینی کوچک به اندازه کافی به چشم نمیاد. به‌عنوان کسی که به زیبایی چهره و جوان ماندنش اهمیت میده، ابتدا باید روی داشتن پوستی سالم و شاداب کار کنید. در این صورت هم سایر اعضای صورتتون زیباتر نشون داده میشه؛ هم اینکه کم سن‌وسال‌تر به نظر می‌رسید.

ترفندهایی که در ادامه بیان می‌کنیم، هرچند که پاسخ‌دهی و نتیجه‌گیری از آن‌ها نسبتاً کُند هست و در بلندمدت نشون داده میشه؛ اما تأثیرات مثبت قابل ملاحظه‌ای روی شادابی پوست و زیبایی چهره دارن. به‌طوری که حتی پزشکان و مراکز آموزش تخصصی  دستگاههای مولتی زیباسازی و جوان سازی پوست ، تزریق مزوتراپی، تزریق فیلر و … هم به بازخورد این ترفندها معتقد هستن.

ترفندهای جادویی برای زیباسازی چهره که در ادامه توضیح می‌دیم، بدون هزینه یا کم هزینه هستن؛ بنابراین شما رو متحمل پرداخت هزینه‌های نسبتا بالای مراکز خدمات زیبایی نمی‌کنن. مزیت دیگه‌ای که ترفندهای بدون هزینه جوانسازی پوست دارن اینه که شما مجبور نیستید، خیلی زود به سراغ روش‌های تخصصی جوانسازی چهره برید. به‌عبارتی انجام روش‌های زیبایی پیچیده رو به سنین بالاتر موکول خواهید کرد.

۱- روزمرگی بهداشتی و تأثیر آن روی پوست

با رعایت روزمرگی بهداشتی، همیشه یک پوست تمیز و چهره‌ای شاداب خواهید داشت. روزمرگی بهداشتی به اون دسته از کارهایی گفته می‌شه که به‌طور روتین روزانه باید انجامشون بدین. برای مثال شستشوی روزانه صورت با آب ولرم تأثیر زیادی در زیبایی پوست و شادابی اون داره. علاوه بر اون یک سری کارهای دیگه هم که در لیست زیر بهشون اشاره کردیم، در لیست روزمرگی بهداشتی برای پوست قرار می‌‌گیرن.

  • نوشیدن آب کافی و جلوگیری از خشک شدن و خشک ماندن پوست
  • استفاده از محصولات طبیعی برای تمیزی و نرمی پوست
  • مصرف غذاهای سالم و متعادل
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب
  • شستشوی صورت با آب ولرم

۲- تمرین عضلات چهره برای لبخندی زیبا

یک سری تمرینات ساده برای تقویت عضلات چهره، با بهبود استحکام و تنش پوست، ماندگاری، شادابی و جوانی رو، بر پوست بیشتر می‌کنن. برای مثال چند تمرین ذکر شده در لیست زیر باعث تقویت عضلات صورت می‌شه و از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کنه.

  • تقویت ماهیچه‌های صورت با تکرار حروف الفبا در طول روز. مثلا تکرار حروف O و X
  • ماساژ دادن عضلات گیجگاه
  • شادابی و جوانسازی صورت با انجام ژیمناستیک صورت
  • اجرا کردن شکلک‌های خنده‌دار؛ مثلا ابروها رو بالا ببرید یا دهان رو به‌طور کامل باز کنید.
  • تمرین لبخند زدن و نگاه آرام به جلو

زیباسازی صورت

۳- آموزش لبخند زدن و چهره‌ای دلنشین

بیش از حد جدی نباشید و لبخند زدن آروم و طبیعی رو تمرین کنید. لبخند زدن در زیبایی و شادابی چهره تأثیر بسیار زیادی داره. پزشکان و متخصصین مراکز آموزش تخصصی تزریق بوتاکس هم به تأثیر لبخند آرام و طبیعی در زیبایی چهره و شاداب ماندن آن معتقد هستن.

۴- ماسک‌های طبیعی و سلامتی پوست

استفاده از ماسک‌های طبیعی مثل ماسک آلوئه‌ورا، ماسک عسل و … ترفندی بسیار عالی برای تقویت و تغذیه سلول‌های پوستی به حساب میان. این ماسک‌ها باید در زمان‌های مناسب بسته به مواد ماسک، یک بار در هفته یا یکبار در ماه و …. استفاده بشن.

۵- مراقبت از لب‌ها و چشم‌ها

لب‌ها و چشم‌ها دو عضو مهم صورت هستند و نقش مهمی در زیبایی و شادابی چهره دارن. یکی از ترفندهای زیباسازی پوست، مراقبت‌ از این دو عضو صورت هست.

استفاده از بالم لب از خشکی و پوست پوست شدن لب‌ها جلوگیری می‌کنه و اونا رو شاداب نگه‌ می‌داره. برای نرم و خوش حالت کردن لب‌ها، روش‌های دیگه‌ای مثل آبرسانی، لایه‌برداری، اسکراب، ماساژ لب و … نیز مفید هستند. همچنین برای جلوگیری از به‌وجود آمدن زودرس خطوط دور چشم، باید از کرم‌های مرطوب‌کننده دور چشم استفاده کنید. رسیدگی به پوست اطراف چشم، از تیرگی، گود افتادن و چروک زودرس این ناحیه از صورت جلوگیری می‌کنه.

۶- آب گرم

پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی چهره محسوب می‌شه. رسیدگی به پوست باید در اولویت تمام کارهای زیبایی باشه. امروزه افراد زیادی به مراکز خدمات زیبایی می‌رن و از روش‌های تخصصی از جمله میکرونیدلینگ، میکرو درم ابریژن و … برای رفع چین و چروک صورت استفاده می‌کنن و هزینه‌های نسبتا زیادی رو پرداخت می‌کنن.

استفاده از روش‌های تخصصی رفع چین و چروک صورت به حدی رایجه که افراد زیادی رو به یادگیری و آموزش تخصصی تزریق بوتاکس ترغیب می‌کنه. خب البته این مورد از لحاظ درآمدزایی چنین شغلی حائز اهمیته؛ اما تنها با یک ترفند ساده، می‌تونید رطوبت مورد نیاز پوست رو تأمین کنید. استفاده از آب گرم به صورت بخاری یا استفاده از حوله گرم، سلول‌های پوست رو ترمیم می‌کنه و رطوبت لازم رو به اون برمی‌گردونه.

زیباسازی صورت

۷- تغذیه سالم و تأثیر آن روی پوست

تغذیه سالم روی سلامت پوست و به تبع اون زیبایی چهره، تأثیر قابل ملاحظه‌ای داره. بهتره که مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی برای پوست رو در برنامه غذایی‌تون بگنجانید. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، آب کافی و … در شادابی پوست تأثیر زیادی دارن.

۸- خواب کافی

خواب کافی و با کیفیت رو فراموش نکنید. کم خوابی یا حتی خواب نامنظم تأثیر فوق‌العاده‌ مخربی روی بافت‌های پوست داره. سعی کنید ساعات خواب کافی و منظم داشته باشید. خوابیدن منظم و کافی، سلول‌های پوستی رو ترمیم می‌کنه و ظاهری سالم‌تر و شاداب‌تر رو به فرد هدیه می‌ده.

۹- آرایش حرفه‌ای و جذابیت چهره

تمام ترفندهایی که در بالا توضیح دادیم، به شما کمک می‌کنن چهره‌ای شاداب، جوان و زیبا داشته باشید؛ اما برای جذابیت بیشتر می‌تونید از تکنیک‌های آرایشی استفاده کنید. امروزه تکنیک عالی کانتورینگ و زاویه‌سازی صورت با استفاده از کانسیلرها، خیلی رایجه. لوازم آرایشی دیگه مثل رژلب، رژگونه، ریمل و … نیز چهره‌ شما را زیبا و جالب توجه‌تر خواهند کرد.

زیباسازی صورت

با کمک ۹ ترفندی که در بالا ذکر کردیم، زیبایی و طراوت در پوست و چهره شما، ماندگارتر خواهد بود. تأثیر این ترفندها کاملا مشهود و تأیید شده است. به‌ طوری که توسط پزشکان و افرادی که در حوزه زیبایی و آموزش تخصصی تزریق بوتاکس، فیلر و … فعالیت دارن، نیز پیشنهاد می‌شه.

کلام آخر

این‌روزها رسیدگی به پوست و پرداخت هزینه برای زیباسازی چهره، به یکی از هزینه‌های ثابت خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است. با استفاده از ترفندهایی که در این مطلب پیشنهاد شد، بدون پرداخت هزینه زیاد، چهره‌ای زیبا و طبیعی خواهید داشت. زیبا و جوان ماندن پوست، لب‌ها، چشم‌ها و … اعتمادبه‌نفس شما رو بالا می‌بره و تأثیرات مثبت زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی داره.

پزشکان و متخصصین پوست معتقدند که ترکیب ترفندهای ذکر شده در این مقاله به همراه روش‌های تخصصی زیباسازی و جوانسازی پوست از جمله تزریق مزوتراپی، میکرونیدیلینگ، میکرو درم ابریژن، تزریق فیلر و …، نتایجی معجزه‌آسا و جادویی روی زیبایی چهره خواهد داشت.

نظرات