آموزش سالاد ماکارونی در منزل به شیوه رستوران خوشمزه و آسان و نکات مهم تهیه آن

0

آموزش سالاد ماکارونی : سالاد ماکارونی یکی از سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو ما نکات مهم آموزش سالاد ماکارونی ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مواد لازم

ژامبون یا گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
خیارشور ۶ عدد متوسط
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰ گرم
سس مایونز به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق چایخوری روغن مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را داخل آب جوش می ریزیم.توجه داشاته باشید که روغن را برای این اضافه می کنیم که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه ماکارونی ها را داخل آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.

سالاد ماکارونی

نکته مهم در مورد ماکارونی سالاد ماکارونی این است که نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند، برای همین برای پخت ماکارونی بیش از ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان نمی گذاریم. (زمان پخت دقیق پشت بسته ماکارونی درج شده است).در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در صورتی که بخواهیم در تهیه این سالاد خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنیمف ابتدا باید گوشت مرغ را به صورت آبپز بپزیم.

آموزش سالاد ماکارونی در منزل

برای این منظور گوشت مرغ را به همراه مقداری آب، نمک، زردچوبه و یک پیاز خرد شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا وشت مرغ بپزد. سپس گوشت مرغ را خرد می کنیم. در ادامه خیارشور را نیز به صورت دلخواه خرد می کنیم .سپس به کاسه حاوی ژامبون مرغ اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید. ذرت و نخود فرنگی را می توانید خودتان به صورت آبپز تهیه کنید یا اینکه به صورت کنسروی استفاده کنید.

طرز تهیه سس سالاد ماکارونی

در این مرحله سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.در این مرحله سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند، سس نیز به تمام نقاط سالاد برسد. باید مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می شود.پس از اینکه سالاد آماده شد آنرا به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.

نکات مهم تهیه سالاد ماکارونی

همراه ما باشید

نظرات