معرفی شرایط قبولی در آزمون IMAT ایتالیا

0

آزمون IMAT یا International Medical Admissions Test راهی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیاست که هر سال هزاران نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. در حال حاضر، ۱۶ دانشگاه ایتالیایی برای ارائه پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از داوطلبان می‌خواهند که در این آزمون شرکت کنند که بسیاری از آن‌ها دانشگاه‌های شناخته‌شده‌ای در جهان هستند. اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ایتالیا را دارید، لازم است ثبت نام آزمون آیمت را انجام دهید و در این امتحان شرکت کنید اما شرایط قبولی در این آزمون IMAT ایتالیا چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از پاسخ این سوال آگاه شوید.

آزمون IMAT ایتالیا

آزمون IMAT چیست؟

قبل از اینکه به شرایط قبولی در آزمون IMAT بپردازیم، قصد داریم این تست را کامل‌تر معرفی کنیم. آزمون آیمت یک آزمون ورودی مداد و کاغذی است که به‌عنوان بخشی از فرایند ثبت نام در دانشگاه‌های ایتالیا که دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی و جراحی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند در نظر گرفته می‌شود. هدف از این آزمون سنجش مهارت و دانش داوطلبان در دو زمینه است: منطق و اطلاعات عمومی و از سوی دیگر، دانش علمی.

در بخش اول که مربوط به استدلال منطقی و اطلاعات عمومی می‌شود، مهارت‌های حل مسئله، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، تفکر انتقادی و همچنین اطلاعات عمومی شما ارزیابی می‌شوند. این بخش شامل ۲۲ سوال است. در مقابل، در بخش دوم که دانش علمی را ارزیابی می‌کند ۳۸ سوال در مورد زیست‌شناسی، شیمی و ریاضی و فیزیک مطرح می‌شوند. همه ۶۰ سوال، چندگزینه‌ای هستند و برای پاسخ به آن‌ها ۱۰۰ دقیقه فرصت دارید.

شرایط قبولی در آزمون IMAT چیست؟

اولین نکته‌ای که لازم است در مورد شرایط قبولی در آزمون IMAT ایتالیا بدانید این است که این آزمون نمره قبولی ندارد. در مقابل، داوطلبان بر اساس نمره‌ای که کسب می‌کنند رتبه‌بندی می‌شوند و تنها افرادی که بهترین نمره‌ها را بدست آورده‌اند می‌توانند در دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر خود ثبت نام کنند. رتبه‌بندی حدود دو هفته پس از برگزاری آزمون در وبسایت Universitaly منتشر می‌شود.

اگرچه حداقل نمره رسمی در وبسایت آزمون، ۲۰ اعلام شده است اما برای قبولی در آزمون IMAT مهم است تا جایی که می‌توانید نمره بالاتری کسب کنید. حداکثر نمره آزمون آیمت ۹۰ است و از آنجایی که هزاران متقاضی از سراسر جهان در این آزمون شرکت می‌کنند مهم است نمره‌ای که بدست می‌آورید تا حد امکان به حداکثر نمره نزدیک‌تر باشد. برخی بر این باورند که نمره خوب در آزمون آیمت، ۴۵ به بالاست.

آزمون IMAT ایتالیا

آیا آزمون IMAT سخت است؟

این آزمون عمدتا دانش شما را در سطح دبیرستان می‌سنجد اما شرایط قبولی در آزمون IMAT به‌ویژه از این لحاظ دشوار است که بسیار رقابتی است. هزاران متقاضی هر سال تنها برای حدود ۵۰۰ ظرفیت در دسترس در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا با هم رقابت می‌کنند. این آزمون با هدف انتخاب بهترین داوطلبانی برگزار می‌شود که مستحق امتیاز تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا هستند.

بنابراین، اگر قصد قبولی در آزمون آیمت را دارید مهم است هر چه زودتر مطالعه و آمادگی برای این امتحان را شروع کنید و هر چقدر می‌توانید برای آن وقت بگذارید. مطمئنا تلاش شما ارزشش را خواهد داشت و شما را به تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا خواهد رساند.

چگونه می‌توان در آزمون IMAT ایتالیا شرکت کرد؟

در حال حاضر، آزمون آیمت در ایران برگزار نمی‌شود اما خوشبختانه چندین کشور در اطراف ایران دارای مرکز برگزاری آزمون IMAT هستند. اگر می‌خواهید در این امتحان شرکت کنید می‌توانید به آذربایجان، ترکیه یا دبی سفر کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون آیمت چگونه است؟

اکنون که شرایط قبولی در آزمون IMAT را می‌دانید ممکن است بخواهید در این آزمون شرکت کنید. ثبت نام در آزمون IMAT برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا شامل یک مرحله پیش ثبت نام است که برای انجام این مرحله لازم است از اول آوریل تا انتهای ژوئن، فرم A که در وبسایت رسمی آزمون IMAT وجود دارد را تکمیل کنید و آن را همراه با مدارکی مانند پاسپورت، عکس و مدارک تحصیلی خود به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه دهید.

پس از آن سفارت، مدرک ارزشیابی تحصیلی (DoV) را به شما تحویل می‌دهد که با داشتن آن می‌توانید ثبت نام آزمون IMAT را شروع کنید. از آنجایی که فرصت پیش ثبت نام محدود است، مهم است که کارهای آن را هر چه زودتر انجام دهید.

ثبت نام آزمون IMAT بسیار آسان است. کافی است از ۳۰ ژوئن تا ۲۲ جولای به وبسایت Universitaly مراجعه کنید و با ایجاد حساب کاربری، انتخاب زمان و مکان آزمون و پرداخت هزینه آزمون آیمت، ثبت نام را تکمیل کنید. هزینه آزمون IMAT، ۱۶۴ دلار، ۱۳۰ یورو یا ۱۱۴ پوند است. ارز پرداختی شما بستگی به این دارد که می‌خواهید در چه کشوری امتحان بدهید. از آنجایی که پرداخت ارزی در کشورمان با محدودیت مواجه است، برای پرداخت هزینه آزمون آیمت می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

پرداخت هزینه آزمون IMAT با تهران پیمنت چه مزایایی دارد؟

تهران پیمنت سال‌هاست در زمینه ارائه انواع خدمات پرداخت ارزی فعال است و پرداخت هزینه ثبت نام IMAT را نیز به‌سرعت و به‌راحتی انجام می‌دهد. این مجموعه در ازای خدمات خود کارمزد کمی دریافت می‌کند و سفارش شما را طی تنها یک تا سه ساعت تکمیل می‌کند.

بنابراین، اگر در هنگام ثبت نام آزمون آیمت می‌خواهید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید. این مجموعه با داشتن تیم پشتیبانی قدرتمند در همه مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون IMAT ایتالیا در کنار شما و پاسخگوی همه سوالات شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

https:// www.tehranpayment.com/payment/imat-registeration/

در پایان، در صورتی که به اندازه کافی با ساختار و سوالات آزمون آیمت آشنا باشید و منابع مناسب آن را مطالعه کنید شرایط قبولی در آزمون IMAT ایتالیا برای شما سخت نخواهد بود. آنچه اهمیت زیادی دارد این است که تا حد امکان برای این آزمون مطالعه کنید و سعی کنید نمره بالاتری را در امتحان کسب کنید. همچنین، حتما از تاریخ پیش ثبت نام و ثبت نام آزمون IMAT آگاه باشید تا از ثبت نام آن جا نمانید. پرداخت هزینه را نیز می‌توانید به تهران پیمنت بسپارید تا نگرانی‌ای در مورد تمام شدن زمان نداشته باشید.

نظرات