هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

0

هزینه تحصیل در کانادا یکی از موارد بسیار مهمی است که دانشجویان ایرانی را به مهاجرت به این کشور ترغیب کرده است. کشور کانادا با وجود دانشگاه های برتر خود، یکی از بهترین هزینه های تحصیلی را دارد. البته در این کشور به منظور حمایت از مهاجران و افرادی که کانادا را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند، مزیت های بسیار بیشتری فراهم شده است.

 هزینه تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیلی بدون شک یکی از مهمترین مواردی می باشد که ایرانی ها قبل از مهاجرت به بررسی آن می پردازند. همچنین امکانات و مزیت های دیگری مثل خوابگاه های ارزان و رایگان، پرداخت هزینه های جانبی دانشجویان و… از دیگر موارد جذابیت کانادا برای ایرانی ها هستند. در این مطلب هزینه تحصیل در کانادا را بررسی خواهیم کرد، اما برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می توانید با موسسه مهاجرتی یونیکن تماس حاصل فرمایید.

بررسی هزینه های درس خواندن در کانادا

برای تحصیل در کانادا و استفاده از خدمات دانشگاه های این کشور، قبل از هر چیزی باید موفق به اخذ پذیرش شده باشید. تحصیا در تمام کشورهای خارجی، شامل هزینه های متعددی خواهد بود که کشور کانادا نیز از همین قاعد پیروی می کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی قبل از انتخاب این کشور برای ادامه تحصیلات آکادمیک خود، باید از هزینه تحصیل در کانادا اطلاعات کاملی داشته باشید.

به طور کلی مهمترین هزینه های یک دانشجو یا دانش آموز ایرانی در کشور کانادا شامل شهریه دانشگاه یا مدرسه، هزینه زندگی، خورد و خوراک، لوازم تحریر، حمل و نقل، اجاره خانه یا اجاره خوابگاه و… می باشند. در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه دانشگاه یا مدرسه

اصلی ترین هزینه تحصیل در کانادا برای ایرانی ها را می توان شهریه دانشگاه و مدارس در نظر گرفت. با توجه به نوع مدرسه یا دانشگاه، میزان شهریه دریافتی از دانشجویان متفاوت خواهد بود. برای مثال در دانشگاه های دولتی کانادا میزان شهریه در حدود ۵ تا ۱۰ هزار دلار خواهد بود. همچنین دانشگاه های خصوصی با توجه به سطح علمی و رتبه جهانی خود، ۱۵ تا ۳۵ هزار دلار از دانشجویان دریافت می کنند.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

میزان شهریه کالج ها، مدارس و دوره های آموزش زبان انگلیسی نیز بسیار متغیر است. به همین دلیل پیشنهاد می دهیم برای بررسی دقیق هزینه تحصیل در کانادا، از وب سایت رسمی این موسسات و یا مشاورین خبره کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی یونیکن به همراه تیم باتجربه خود یکی از بهترین راهنماهای شما در این زمینه خواهد بود.

هزینه اخذ پذیرش و دریافت ویزای دانشجویی

برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی در کشور کانادا بعد از اعطای پذیرش به دانشجویان، بخشی از شهریه را دریافت خواهند کرد. همچنین به منظور دریافت ویزای تحصیلی و اخذ اجازه تحصیل در کانادا، باید هزینه های مرتبط با ویزا را هم پرداخت کنید. این هزینه ها شامل معاینات پزشکی، انگشت نگاری و احراز هویت بیومتریک، هزینه درخواست ویزا و… می باشند.

برنامه imp کانادا چیست؟

در حال حاضر هزینه دریافت ویزا برای فرد متقاضی ۳۰۰ دلار و به ازای هر فرد همراه نیز ۱۰۰ دلار است. همچنین در این مرحله از مهاجرت خود، در کنار تامین هزینه تحصیل در کانادا باید تمکن مالی خود را برای زندگی در این کشور ثابت کنید. برای این منظور ارائه مدارک بانکی معتبر ضروری خواهد بود.

هزینه اسکان و اجاره بها

یکی از مزیت های کانادا امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی است. به این ترتیب می توانید در هزینه تحصیل در کانادا صرفه جویی کرده و اقامت خود را به شکل کاملا اقتصادی در این کشور پشت سر بگذارید. همچنین امکان اجاره و خرید خانه برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است که طبیعتا هزینه بیشتری را به آن ها تحمیل خواهد کرد. در مجموع هزینه اسکان و اجاره کاملا به محل اسکان دانشجو بستگی خواهد داشت.

هزینه خورد و خوراک

یکی دیگر از هزینه های بسیار مهمی که دانشجویان بین المللی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های مربوط به خورد و خوراک است. این هزینه نیز با توجه به لایف استایل و عادت های غذایی هر فرد متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت در این مورد نیز اطلاعاتی را جمع آوری کنید.

هزینه حمل و نقل

حمل و نقل در زندگی دانشجویی یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. در واقع این مورد نیز بخشی از هزینه تحصیل در کانادا خواهد بود که به عوامل متعددی بستگی دارد. استفاده از حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه می تواند یک انتخاب اقتصادی باشد. البته برخی از افراد ترجیح می دهند که یک خودرو شخصی داشته باشند؛ برای این منظور علاوه بر هزینه خرید خودرو، باید به هزینه های جانبی آن مثل بنزین، تعمیرات، بیمه و مالیات نیز توجه کرد.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه بیمه درمانی

فرقی ندارد که از چه طریقی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، در هر شرایط بیمه یکی از اولین فاکتورهایی است که باید از آن استفاده کنید. البته اهمیت بیمه در کانادا به قدری بالا است که بدون آن امکان اخذ ویزا را نخواهید داشت. در این کشور انواع متفاوتی از خدمات بیمه ای وجود دارد که هزینه آن ها ۳ تا ۹ هزار دلار در ماه ارزیابی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع بیمه در کانادا می توانید از مشاورین یونیکن راهنمایی بخواهید.

تفریح و هزینه های جانبی

کشور کانادا بسیار زیبا است و طبیعت بکر و فوق العاده ای را دارد. همچنین در این کشور فعالیت های تفریحی و اجتماعی متعددی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. تفریح، گشت و گذار، شرکت در رویدادها و… هزینه هایی را برای دانشجویان خواهند داشت. البته برخی فعالیت ها به شکل رایگان هستند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

جمع بندی

یکی از سوالات اصلی که ذهن یک دانشجوی متقاضی مهاجرت را به خود مشغول می کند، هزینه های تحصیلی است. به همین منظور در این مطلب به بررسی هزینه تحصیل در کانادا پرداختیم. در صورتی که قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارید و به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، حتما با موسسه مهاجرتی یونیکن و تیم حرفه ای آن تماس حاصل فرمایید./۲۱۸۲۵۳

نظرات