چرا آبکاری کروم سخت در صنایع اهمیت بالایی دارد؟

0

چرا آبکاری کروم سخت در صنایع مختلف اهمیت بالایی دارد؟

برای توضیح آبکاری کروم سخت بهتر است ابتدا بدانیم کروم چیست و چرا آبکاری کروم سخت در صنایع مختلف اهمیت بالایی دارد؟ گروه صنعتی پارس کانینگ هر آنچه لازم است درباره ی آبکاری کروم سخت بدانید در ادامه به شما خواهد گفت و نکات مهم آبکاری کروم سخت را به شما یادآور خواهد شد.

 آبکاری کروم سخت

آبکاری کروم سخت یک فرایند آبکاری الکتریکی است که در آن از یک محلول اسید کرومیک رسوب کروم به جا می ماند. در صنایع مختلف از آبکاری کروم سخت برای بالا بردن مقاومت قطعات خاص در برابر عوامل آسیب زا استفاده می کنند و با پوششی ضخیم از کروم، سطح سخت و مقاومی روی قطعات مختلف ایجاد می کنند.

آبکاری کروم سخت

کروم چیست؟

چرا از کروم به عنوان عنصر آبکاری استفاده می کنند؟ کروم با نماد (Cr) فلزی به رنگ فولاد و بسیار براق و سرسخت است. در واقع ویژگی اصلی کروم که باعث شده از آن در آبکاری فلزات استفاده شود همین سختی و مقاومت آن در برابر ضربه و سایش است. آبکاری کروم سخت یکی از پیشرفت های عمده در صنعت به حساب می آید که با افزودن کروم به قطعات فولادی و سایر آلیاژها از آن ها در برابر زنگ زدگی، تغییر رنگ و ضربه محافظت می شود و سختی آن ها را افزایش می دهد.

آبکاری کروم سخت

مزایای آبکاری کروم سخت

همانطور که گفته شد فلز کروم به دلیل سختی بالا و مقاومت در برابر خوردگی بسیار ارزشمند است. قطعات و اجزای مورد استفاده در بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات سبک و سنگین از جمله گیربکس های صنعتی، بالابرها، تجهیزات صنایع غذایی، خودروها و جک های هیدرولیکی به علت اینکه در معرض سایش و خوردگی هستند لازم است ریسک آسیب پذیری در آن ها به حداقل برسد، بنابراین با آبـکاری کروم سخت روی این قطعات فلزی از آن ها در برابر اصطکاک و سایش محافظت شده و مقاومت آن ها افزایش می یابد. در تصویر بالا تفاوت دو قطعه ی آبـکاری کروم سخت و فاقد آبـکاری را میبیید. گروه صنعتی پارس کانینگ بزرگترین مرجع آبـکاری کروم سخت است که در ادامه به مزیت های آبـکاری کروم سخت اشاره کرده است:

* مقاومت عالی و افزایش طول عمر

آبکاری کروم سخت با ضخامت های متفاوتی صورت می گیرد. بسته به کاربرد قطعه و میزان ضخامت پوشش کروم، طول عمر قطعات آبـکاری کروم سخت می تواند تا ده برابر سایر قطعات فاقد آبـکاری افزایش یابد. ضخامت کروم در موارد مختلف تفاوت دارد و نسبت به میزان آُیب پذیری و کاربرد قطعات تنظیم می شود.

آبکاری کروم سخت

* محافظت در برابر سایش، خوردگی و حرارت

افزایش سختی فلزات آن ها را در برابر سایش و خوردگی مقاوم کرده و ریسک پوسیدگی و تغییر رنگ را در آن ها به حداقل می رساند. آبـکاری کروم سخت در مواردی که قطعات و تجهیزات در معرض پوسیدگی، ساییدگی، رطوبت و حرارت هستند امری ضروری در صنایع محسوب می شود.

* قابل اجرا روی اغلب فلزات

یکی از مزایای آبـکاری کروم این است که طیف گسترده ای از فلزات پرکاربرد در صنایع گوناگون از قبیل فولاد، مس، آلومینیوم، تیتانیوم و برخی آلیاژهای دیگر قابلیت آبـکاری کروم سخت را دارا هستند. در سال های اخیر از آبـکاری کروم سخت در کارهای ظریف و هنری نیز استفاده می شود که این نشان دهنده ی ویژگی صیقل پذیری و زیبایی ظاهری این فلز است.

جهت اطلاع از جزییات آبـکاری کروم سخت، خرید لوله سیلندری و شفت هارد کروم مشاوران پارس کانینگ آماده ی پاسخگویی به شما هستند.

آبکاری کروم سخت

آبکاری کروم سخت گروه صنعتی پارس کانینگ

پارس کانینگ مرجع معتبر و شناخته شده ی آبکاری کـروم سخت است که با تقویت ویژگی های منحصر به فرد قطعات فلزی و آبکاری موثر و اصولی به افزایش دوام و بازدهی آن ها کمک می کند. در این مجموعه شما می توانید ضخامت کروم را بر اساس کاربرد اجزای مورد نظر تعیین کنید.

پارس کانینگ ارائه دهنده ی انواع شفت هاردکروم رومانی و لوله سیلندری رومانی با کیفیت ایده آل است و تولیدکننده ی بهترین انواع کروم سخت به شمار می آید. برای خرید لوله سیلندری رومانی، سفت هاردکروم و دریافت کلیه خدمات آبکاری کروم سخت از تیم مجرب گروه صنعتی پارس کانینگ راهنمایی های لازم را دریافت کنید

نظرات