بوتاکس مو چیست + مزایا و عوارض،معرفی بهترین برند و آموزش بوتاکس مو در خانه

0

بوتاکس مو : موهای سرتان درست مانند پوست، با افزایش سن الاستیته و پُری خود را از دست می‌دهند. اینجاست که اهمیت محصولات بوتاکس مو آشکار می‌شود.به همین دلیل ما تمام نکات ضروری درباره بوتاکس مو ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

بوتاکس مو

بوتاکس مو چیست + مزایا و عوارض،معرفی بهترین برند و آموزش بوتاکس مو در خانه

بوتاکس مو چیست :

این یکی از موثرترین و کم‌خطرترین روش‌های ممکن برای صاف‌تر و نرم شدن موها است. اسم آن ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. در این روش درمانی خبری از سوزن زدن روی پوست سر و تزریق سم بوتولینوم نیست. فقط کافی است روی صندلی سالن زیبایی بنشینید و موهای خود را به دست متخصص بسپارید.این یک روش ۱۰۰ درصد وگان برای نرم کردن عمیق مو است که هیچ آسیبی به بافت مو نمی‌زند و آن را نرم‌تر می‌کند. در این روش تارهای مو آبرسانی می‌شوند و درخشش خود را باز می‌یابند.دلیل نام‌گذاری این روش به‌خاطر عملکرد و شکل انجام آن است. در بوتاکس مو ماده‌ای تحت عنوان فیلر وارد بافت‌های مو می‌شود. نتیجه‌ی این کار موهایی نرم‌تر و درخشان است و دیگر خبری از وز مو نیست.

بوتاکس مو چیست

معرفی بهترین برند  :

مواد بوتاکس با توجه به نوع محصول با هم فرق دارند. برای مثال، L’Oreal Professional’s Fiberceutic از ترکیبی با نام اینترا-سیلان (Intra-Cylane) برای پُر کردن، منعطف و نرم کردن هر تار مو استفاده می‌کند. این ترکیب کمک می‌کند که موها پُرتر و نرم‌تر شوند.یک محصول پرطرفدار دیگر،برند مجستیک (Majestic Hair Botox) است. این برند ادعا دارد که از ترکیب منحصربه‌فردی (که توسط این شرکت اختراع شده) برای پُر و صاف کردن مو استفاده می‌کند.

بهترین برند بوتاکس مو

آموزش بوتاکس مو در خانه :

در اولین مرحله باید با شامپوی مناسب موهای خود را بشویید. در برخی از پک‌ها، شامپوهای مخصوصی برای این کار وجود دارد.آب موهایتان را ابتدا به کمک حوله و سپس با سشوار تا جایی که ممکن است بگیرید. بهتر است باد سشوار ملایم باشد.با توجه به حجم و قد موهایتان، میزان کافی از مواد لازم  را در داخل یک ظرف ریخته و آن را با آب گرم مخلوط کنید؛ طوری‌که محلول حالت چسبناک و خامه‌ای داشته باشد.این مرحله، اساسی‌ترین مرحله است. برای این کار موهایتان را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و با کمک فرچه مو از پشت سر مواد بوتاکس را به ریشه و تا انتهای ساقه بمالید. این کار را با دقت بسیار انجام دهید. باید تمام تار موهای شما به این مواد بوتاکس آغشته شود. سعی کنید تا جایی‌که برایتان مقدور است پوست سرتان به مواد بوتاکس آغشته نشود.سپس یک کلاه رنگ روی موهایتان قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه با سشوار موهایتان را حرارت دهید.اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه مواد بر روی موهایتان باقی بماند. اگر شدت آسیب دیدگی موهایتان بسیار است یا موهای مجعد یا فری دارید، اجازه دهید مواد به مدت بیشتری روی موهایتان باقی بماند.دراین مرحله باید موهایتان را آبکشی کنید و با کمک سشوار رطوبت موهایتان را بگیرید.در این مرحله، باید موهایتان را اتو بکشید. زیرا حرارت اتو باعث نفوذ بهتر مواد به درون تارهای موی شما می‌شود. بهتر است برای این منظور، حرارت اتو روی ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه تنظیم شده باشد.اگر موهایتان سفید یا نازک است، درجه حرارت اتو را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید.

آموزش بوتاکس مو در خانه

مزایا و عوارض :

مزایا :

از مولفه‌های اسیدی استفاده می‌شود که استفاده از آن‌ها هیچ خطری ندارد. در ترکیبات از مواد شیمیایی که در انواع روش‌های درمانی کراتینه مو مشاهده می‌شود، خبری نیست.بعلاوه، هیچ فرمالدهید یا پارابنی در ترکیبات استفاده نمی‌شود.  این کار نمی‌تواند به موهایتان آسیبی وارد کنند.شایان ذکر است این روش درمانی از شما در برابر شوره سر، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوست کف سر محافظت می‌کند. بوتاکس مو همچنین باعث کاهش ریزش مو می‌شود.یکی دیگر از فواید، تقویت ساختار تارهای مو است. بزرگ‌ترین علت کاهش کراتین تارهای مو، استفاده مکرر از وسایل حرارتی است که این روزها خانم‌ها تقریبا هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. این وسایل از آنجا که تمامی رطوبت تارهای مو را از بین می‌برند، باعث آسیب بسیار به تارهای مو می‌شوند. بوتاکس مو با تقویت ساختار مو، تا حد زیادی آسیب ناشی از این وسایل را به حداقل می‌رساند.

عوارض :

گرچه این روش برای ضخیم شدن تارهای مو و بهبود ظاهری آن استفاده می‌شود، ولی گاهی اوقات نتیجه عکس دارد. به همین دلیل، بیشتر استایلیست‌ها استفاده از آن بیشتر از سه یا چهار بار در سال را توصیه نمی‌کنند. زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به تارهای مو شود و آن‌ها را مات، کدر و نازک و شکننده کند.همچنین این احتمال را همیشه در نظر بگیرید که علی رغم هزینه بسیاری که صرف کردید، ممکن است این روش روی موهایتان آن طور که مدنظرتان بود، جواب ندهد.تزریق بوتاکس به پوست سر، یک روش درمانی کوتاه مدت برای موهای چرب یا وز است. در نهایت، بدن شما مواد بوتاکس را در داخل سیستم خود جذب می‌کند. در نتیجه، پس از گذشت دو یا سه ماه پس از تزریق بوتاکس اولیه، اثر کمتری را مشاهده خواهید کرد.تزریق این، روش درمانی بسیار گرانی است.

عوارض بوتاکس مو

سوالات متداول :

مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس در خانه چیست؟

تا ۷۲ ساعت بعد از انجام بوتاکس مو، اجازه شستن موهایتان را ندارید. برای شست‌وشوی موهایتان حتما باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

بوتاکس مو با مواد طبیعی چیست؟

با مواد طبیعی روشی برای تقویت و استحکام تارهای مو با کمک آمپول پروتئین، کراتین، مواد معدنی، اسید هیالورنیک و اسید آمینه‌های ضروری است که به صورت عمقی باعث آبرسانی ساقه مو شده و در نتیجه از خشکی مو در برابر حرارت جلوگیری می‌کند.

بوتاکس مو بهتر است یا کراتین؟

کراتینه کردن مو یک روش شیمیایی است که اغلب حاوی فرمالدهید است. فرمالدهید برای قفل کردن یا فریز کردن تارهای مو استفاده می‌شود تا بتواند آن‌ها را صاف کند. اما فرمالدهید استفاده شده در مواد کراتینه، نگران کننده است زیرا فرمالدهید یک ماده سرطان‌زاست و متاسفانه اثرات آن به مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند.از طرف دیگر، هزینه خرید مواد کراتینه در مقایسه با بوتاکس مو کمتر است. معمولا هزینه خرید مواد کراتینه چیزی بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار است.

ایا بوتاکس مو را صاف میکند؟

بافت طبیعی مو پس از بوتاکس، به شکل قابل توجهی بهبود یافته و حالت بهتری به خود می‌گیرد. همین مساله باعث برق طبیعی و درخشندگی تارهای موی شما خواهد شد.بنابراین اگر حالت طبیعی موی شما صاف است، پس از بوتاکس مو شاهد درخشندگی و لطافت بیشتر آن خواهید بود. اگر موهای زبر و فری دارید، پس از بوتاکس مو مشاهده خواهید کرد که زبری موهای شما کاملا از بین می‌رود.به طور کلی، بوتاکس مو با پُر کردن فولیکول‌های مو، تارهای مو را سنگین می‌کنند و در نتیجه موها صاف‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

ایا بوتاکس مو را صاف میکند

مراقبت های بعد

معمولا مدت ماندگاری بوتاکس مو بین دو تا چهار ماه است. البته باید گفت که زمان دقیق ماندگاری در هر شخصی متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از شامپوهای کم سولفات یا بدون سولفات بعد از اعمال بوتاکس مو استفاده کنید. با این کار نتیجه به مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود.

مراقبت های بعد بوتاکس مو

همراه ما باشید

نظرات