قیمت باربری پونک چگونه محاسبه می شود؟

0

قیمت حمل اثاث منزل، مهم ترین چالش ذهنی افراد در هنگام اسباب کشی است. اغلب ما دست کم تجربه یک بار اسباب را داشته ایم. همانطور که متوجه شده اید، پروسه حمل بار یک فرآیند بسیار زمانبر و انرژی بر است که در صورت انتخاب نادرست اتوبار، زحمت و اتلاف وقت در آن دوچندان می شود. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک اتوبار خوب، بررسی قیمت حمل بار و توجه به نحوه محاسبه باربری است. در این مطلب به نحوه محاسبه هزینه باربری پونک می پردازیم.

 قیمت باربری پونک

در اتوبارهای حرفه ای، قیمت باربری چگونه محاسبه می شود؟

مشخصاً نمی توان انتظار داشت نرخ باربری برای حجم بارهای متفاوت یکسان باشد. چرا که عوامل موثری بر نحوه حمل بار اثر می گذارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت هیچ تعرفه و نرخ ثابتی برای حمل بار وجود ندارد. در باربری های عضو اتحادیه، قیمت ها با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون موارد زیر محاسبه می شود.

قیمت باربری پونک

  • حجم و وزن بار

افراد با اهداف مختلفی از خدمات باربری پونک استفاده می کنند. اما در یک نگاه کلی می توان مهم ترین خدمات باربری های اطراف تهران را در انتقال و جابجایی اثاث منزل عنوان نمود. بسته به اینکه بار شما چه حجم و وزنی داشته باشد، قیمت جابجایی آن متفاوت خواهد بود. برای مثال حمل و جابجایی اثاثی که شامل یخچال ساید بای ساید، تردمیل و سایر تجهیزات سنگین و حجیم می شود، هزینه بیشتری ایجاد می کند.

  • نوع بار

در مواردی که افراد تصمیم داشته باشند بارهایی در اشکال مایعات و یا محموله های فاسدشدنی ارسال کنند، لازم است تا نوع ماشین حمل تغییر کند. در این صورت بسته به میزان حساس بودن بار، تعرفه جابجایی آن متفاوت خواهد بود. اما در مواردی که حمل بار مربوط به اجسام جامد، غیر قابل نفوذ و با دوام باشد، هزینه باربری کمتر می شود.

  • میزان ارزش بار

افرادی که محموله هایی ارزشمند را جابجای می کنند، ناچارند تا با پرداخت هزینه های بیشتر، آن را در برابر حوادث احتمالی، بیمه کنند. برای مثال افرادی که در بار و محموله خود، مبلمان های نفیس، اجناس گران قیمت و شکستنی دارند، بایستی هزینه بیشتری نسبت به افرادی که ارزش بار آن ها کم و معمولی است، پرداخت کنند.

قیمت باربری پونک

  • میزان مسافت میان نقطه مبدا تا مقصد

مشخصاً هر قدر فاصله مبدا تا مقصد بیشتر باشد، هزینه باربری بیشتر خواهد بود. برای مثال اگر تصمیم داشته باشید از منطقه پونک به شرق تهران نقل مکان کنید، بایستی در تناسب با مسافتی که ماشین حمل طی می کند، هزینه بیشتری پرداخت کنید. این در حالیست که جابجایی در حومه غرب، هزینه کمتری ایجاد می کند.

  • مشخصات محل تخلیه یا بارگیری

در صورتی که محل بارگیری و تخلیه بار صعب العبور باشد و یا امکان پارک ماشین حمل در آن وجود نداشته باشد، نرخ و هزینه باربری به طرز قابل توهی افزایش خواهد یافت.

  • نوع ماشین حمل بار

در باربری های حرفه ای پونک، در تناسب با حجم و وزن بار و همچنین میزان حساسیت آن به آب و هوای طبیعی، از یک ماشین حمل بار مخصوص استفاده می شود. بالطبع هرقدر ماشین حمل بار مجهز تر و بزرگتر باشد، قیمت باربری پونک افزایش خواهد یافت. معمولاً در انتقال اثاث منزل از کامیونت های مسقف و عایق کاری شده استفاده می شود. استفاده از این نوع ماشین حمل ایمنی بار را در برابر شرایط محیطی بالا برده و تضمین کننده سلامت بار خواهد بود. اما در صورتی که حجم بار شما کم و کوچک باشد، از وانت بارهای مسقف و یا معمولی استفاده خواهد شد.

قیمت باربری پونک

  • میزان استفاده از خدمات باربری

در بسیاری از موارد، افراد از خدمات اتوبار جهت بسته بندی اثاث منزل و یا بار خود استفاده می کنند. چرا که معتقدند، اتوبارها با نحوه بسته بندی ایمن و حرفه ای اثاث منزل آشنا هستند و به شکلی حرفه ای، محموله را بسته بندی می کنند.

استفاده از این خدمات نه تنها ایمنی بار شما را افزایش می دهد، بلکه امکان جاسازی در ماشین های کوچکتر را نیز ممکن می سازد. در مواردی افراد از خدمات مربوط به چیدمان بار در محل مقصد نیز استفاده می کنند. در صورتی که از این نوع خدمات اتوبار در پونک استفاده کنید، هزینه باربری در تناسب با تعداد بار و همچنین مدت زمانی که کارگران به بسته بندی بار یا چیدمان آن می پردازند، افزایش خواهد یافت.

  • جابجایی در میان طبقات

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت باربری های پونک، انتقال بار به طبقات بالا یا پایین است. در صورتی که محل تخلیه و بارگیری در طبقات بالا باشند و امکان استفاده از آسانسور را نداشته باشند، هزینه انتقال بار افزایش خواهد یافت. در مواردی که امکان جابجایی اثاث به جهت بزرگ بودن آن سخت و پیچیده شود، هزینه نامحسوسی به قیمت نهایی باربری اضافه می شود. این در حالیست که انتقال بار در طبقات همکف و اول با آسانسور یا راهروری عریض، با قیمت کمتری انجام می شود. به خاطر داشته باشید معمولاً انتقال یخچال ساید بای ساید، تردمیل، میز ناهارخوری بیش از ۱۲ نفره و سایر اسباب و اثاثیه حجیم که وزن بسیار زیادی دارند، هزینه مضاعفی را به قیمت کل اضافه می کند.

نتیجه گیری

در صورتی که درباره نحوه محاسبه قیمت باربری در اتوبارهای معروف و حرفه ای پونک سوال دارید، این مطلب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. همانطور که متوجه شدید یک باربری حرفه ای با در نظر داشتن فاکتورهای ذکر شده در این مطلب، قیمت نهایی را محاسبه می کند. در صورتی که در انتخاب اتوبار به سراغ اتوبارهای عضو در اتحادیه باربری بروید، قیمت نهایی تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نظرات