بهترین سرمایه گذاری زمین شمال

0

خرید زمین در شمال همیشه از یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌هایی بوده ست که نظر سرمایه‌گذاران املاک را به خودش جلب کرده است. از نظر آماری خرید و فروش زمین و خرید و فروش ویلا در شمال دو معامله پررونق و رایج در این منطقه است. زمین‌هایی که در شمال وجود دارند با کاربری‌های مختلف در تمام فصول سال حتی زمان‌های خارج از فصول سرمایه‌گذاری در شمال خرید و فروش می‌شوند.

آیا خرید زمین در شمال می‌تواند یک معامله ریسکی باشد؟

اگر خرید زمین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت انتخاب کرده‌اید، خیر. قیمت زمین هیچ وقت افت نکرده و همیشه سیر صعودی دارد. پس اگر مبلغی پس‌انداز کرده‌اید که می‌خواهید از قافله بی‌ارزش شدن ریال در امان بماند، می‌توانید با خرید زمین ارزش آن را حفظ کنید یا حتی سود کنید.

  بهترین سرمایه گذاری زمین شمال

آیا خرید زمین در شمال سودآور است؟

حالا که خیالتان از ریسکی نبودن خرید زمین در شمال راحت شده است، می‌رسیم به مقوله سودآوری معامله زمین. یک وقت شما به دنبال حفظ ارزش سرمایه‌تان هستید اما یک وقت می‌خواهید از خرید و فروش زمین سود کنید. برای مثال به دنبال یک سرمایه‌گذاری یک ۲ – ۳ ساله هستید و می‌خواهید بعد از چند سال ارزش سرمایه شما هم چند برابر شود. خبر خوب این است که خرید زمین در شمال نه تنها ریسکی نیست که سودآور هم هست.

همین که زمینی را در شمال خریداری می‌کنید، قیمت زمین کم کم بالا می‌رود. شما می‌توانید زمین را چند سال نگه داشته و بعد به فروش برسانید. همچنین می‌توانید زمین را ساخته و بعد آن را برای فروش آگهی کنید. که این نوع از معامله سود بسیار خوب و قابل توجهی هم دارد.

البته در معامله زمین شاهد دست به دست شدن زمین و خرید و فروش آن‌ها در یک بازه زمانی کوتاه هم هستیم. که این خود نشان دهنده بازر خرید و فروش پررونق زمین در شمال است.

چه زمینی را بخریم؟

زمین‌ها در شمال به چند دسته تقسیم می‌شوند. اگر تصمیم دارید زمین بخرید، بهتر است با انواع دسته‌بندی زمین در شمال آشنا باشید. در ادامه به دو نوع دسته‌بندی زمین‌ها اشاره می‌کنیم.

دسته‌بندی زمین از نظر بافت

  • زمین‌های بافت مسکونی
  • زمین‌های غیرمسکونی
  • زمین‌های زراعی
  • زمین‌های اوقافی و منابع طبیعی

به جز زمین‌های دسته آخر یعنی زمین‌های اوقافی و منابع طبیعی، تمام زمین‌های دیگر قابل خرید و فروش هستند. ارزان‌ترین زمین‌ها که کاربری محدود‌تری هم دارند، زمین‌های زراعی هستند و گران‌ترین زمین‌ها، زمین‌های مسکونی می‌باشند.

دسته‌بندی از نظر مکانی

از نظر لوکیشن زمین‌ها به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

  • زمین‌های شهری
  • زمین‌های روستایی
  • زمین‌های کوهپایه‌ای
  • زمین‌های جنگلی
  • زمین‌های ساحلی

محبوب‌ترین زمین‌ها معمولا زمین‌های ساحلی هستند که در شهرهایی که هم مرز با دریا هستند، قرار داشته و به واسطه آب و هوای معتدل‌تر و ویو دریا، معمولا تقاضا بیشتری داشته و قیمت‌ها کمی بالاتر می‌رود.

 بهترین منطق شمال برای سرمایه گذاری زمین

کدام زمین را بخریم؟

برای اینکه تعیین کنید که کدام زمین هدف بهتری برای سرمایه‌گذاری شما است، باید دقیقا مشخص کنید که به دنبال چه نوع سرمایه‌گذاری هستید؟

  • آیا فقط می‌خواهید یک زمین خریداری کرده و بدون ساخت و ساز بعد از مدتی بفروشید؟
  • یا اینکه قصد ساخت و ساز زمین را دارید؟

اگر جز دسته اول هستید، می‌توانید نسبت به بودجه‌تان هر کدام از زمین‌ها را انتخاب کنید. اما اگر در دسته دوم قرار دارید، باید به دنبال زمین‌هایی بروید که قابل ساخت هستند و پیش از تصمیم در خصوص وضعیت آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که چالشی سر راه ساخت و ساز زمین و گرفتن مجوزها وجود ندارد. زمین‌های شهری و ساحلی معمولا تقاضای بالایی دارند و زمین‌های کوهپایه‌ای به خاطر ویو خوبی که دارند، معمولا بعد از ساخت محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

آینده قیمت زمین در شمال

در خطه شمال اخیرا خرید زمین‌ها و ساخت و ساز وضعیت خوبی داشته‌است به طوری که شاهد بیشتر شدن تقاضا برای خرید زمین و در نتیجه بالاتر رفتن قیمت‌ها بوده‌ایم. عواملی مانند

  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی رامسر
  • ساخت بزرگراه تهران شمال
  • استقبال سلبریتی‌ها و افراد معروف برای خرید زمین در شمال
  • احتمال منطقه آزاد شدن چهار شهر نمک‌ابرود، رامسر، تنکابن و متل‌قو
  • و غیره

در بهبود و توسعه زمین‌های خطه شمال تاثیر بالایی داشته‌است. با این اوصاف بهترین شهرها برای خرید زمین در شمال عبارتند از:

 بهترین منطق شمال برای سرمایه گذاری زمین

در این شهرها به خاطر دسترسی راحت‌تر، آب و هوای بهتر، امنیت بیشتر و البته آینده روشن‌تر تقاضا برای خرید زمین بیشتر است و بازار خرید و فروش زمین در آن‌ها رونق بیشتری دارد.

نظرات