آموزش آیلتس و کسب نمره ۷٫۵ آیلتس در دو ماه

0

نمره بالای ۷٫۵ آزمون آیلتس برای خیلی از داوطلبین تبدیل به یک رویا شده است. آنها مدت‌ها است که از آموزش آیلتس سایت‌های مختلف مثل یوتیوب، سایمون و لیز را استفاده می‌کنند، ولی نتیجه‌ای که می‌خواهند را نمی‌گیرند. با اینکه ساعت‌ها ویدیو، جزوه pdf و دایره لغات می‌خوانند، ولی در عمل پیشرفتی در خود نمی‌بینند.

   آموزش آیلتس

فقط تعداد کمی موفق به گرفتن نمره بالای ۷ آیلتس هستند!

منظور من همه داوطلبین آزمون IELTS نیست، تقریباً ۱۰ درصد از بچه‌ها در یک دوره کوتاه به نمره دلخواه خود می‌رسند. این داوطلبین در طول تحصیل خود همیشه شاگرد اول بوده‌اند، بنابراین در امتحان آیلتس با توجه به تجربه‌ی درس‌خواندن خودشان نمره آیلتس بالای ۷٫۵ یا بیشتر می‌گیرند و پرسه مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و آلمان را آغاز می‌کنند.

اما شما که در حال خواندن این متن هستید احتمالاً جزء آن ۹۰ درصد می‌باشید که توی نمره باند ۵ یا ۶ گیر کردید و با وجود مطالعه کتاب‌های رسمی و غیررسمی آزمون آیلتس در حال درجا زدن هستید. نگران نباشید، چرا که در ادامه راهکارهایی را برای کسب نمره ۷٫۵ IELTS ظرف ۲ ماه را به شما نشان می‌دهم.

بهترین منابع آزمون آیلتس

اگر ده سال پیش می‌خواستید آزمون آیلتس شرکت کنید، تنها چند منبع مهم وجود داشت که می‌شد بر آنها تکیه کرد. اما در سال‌های اخیر، به طور روزافزون کتاب‌ها، ویدیوها، جزوات دست نویس pdf و سایت‌های فراوانی برای شرکت‌کنندگان آیلتس به وجود آمده است.

متأسفانه گستردگی این منابع باعث گیج شدن اکثر داوطلبین IELTS شده است و آنها قادر نیستند که انتخابی مطمئن و برتر داشته باشند. اما نگران نباشید چرا که من در زیر بهترین و کامل ترین جزوه‌ها، کتاب‌ها و پکیج‌های ویدیویی آموزش آیلتس را معرفی کردم:

  • کتاب کمبریج آیلتس شماره ۱ الی ۱۷
  • کتاب Vocabulary for IELTS سطح متوسط و پیشرفته
  • کتاب Grammar for IELTS
  • پکیج تصویری لغات ضروری آیلتس (اختصاصی استاد زندی)
  • کتاب Mindset for IELTS شماره ۱ الی ۳
  • پکیج ویدیویی سایمون آیلتس
  • پکیج ویدیو خانم لیز آیلتس
  • کانال یوتیوب E2 Language

همه منابع بالا را می‌توانید از سایت زبان زندی Zandi English به صورت رایگان دانلود و تهیه نمایید. مهم ترین و برترین کتاب های آیلتس همواره در سایت استاد زندی در حال بارگذاری و بروزرسانی است.

بهترین پکیج آموزش آیلتس ایران

در هر سطحی که هستید، با کمترین هزینه و برترین کیفیت با پکیج آموزش IELTS استاد زندی به نمره بالای ۷٫۵ می‌رسید. تفاوت این مجموعه در این است که همه چیز کامل و جامع است و توضیحات به صورت فارسی و مثال‌ها ترجمه شده است. مهال است که هنگام دیدن ویدیوها متوجه چیزی نشوید یا دچار سردرگمی شوید. این در حالی است که وقتی منابع خارجی را می‌خوانید، خیلی از مباحث را خوب درک نمی کنید و نمی‌فهمید، چرا که سطح انگلیسی شما ضعیف یا متوسط است.

نکته دیگر این است که بیشتر بچه ها به دلیل گسترده‌گی منابع در اینترنت دور خودشان میچرخند و حاضر به پرداخت هزینه پکیج آموزش آیلتس نیستند. وقت خودتان را با منابع مختلف تلف نکنید. شما برای مهاجرت کردن، هزینه های زیادی را متحمل می‌شوید. مطمئن باشید که کمترین هزینه را برای پکیج آیلتس می دهید.

آموزش آیلتس

تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

اگرچه بارز ترین کتاب و منبع امتحان IELTS انتشارات کمبریج است، اما شما برای نمره بالا در IELTS Listening نیاز دارید که به پادکست آیلتس گوش کنید. نکته مهم این است که پادکست‌ها چاشنی و مکمل تست زنی هستند و به هیچ عنوان نباید از تست‌های کمبریج و سایر منابع مثل کتاب‌های اکچوال غافل شوید.

از کجا پادکست آموزش آیلتس پیدا کنیم؟

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس را می‌توانید از سایت Zandi English دانلود و گوش کنید. گنجینه‌ای عظیم از Podcast‌های متنوع برای انواع سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته آمده است.

پکیج آموزشی لغات IELTS Listening

یکی دیگر از نکات مهم برای بالا بردن نمره لیسنینگ آیلتس، لغات و کلمات مرسوم و متداول این بخش است. این مجموعه معروف به “۱۲۰۰ لغت غلط انداز لیسنینگ آیلتس” است. شما به راحتی می توانید بخش اول که شامل ۸ دسته بندی است را از سایت استاد زندی دانلود و گوش کنید. آموزش آیلتس خودتان را در این سایت دنبال کنید تا نمره ۷٫۵ کسب کنید.

در ادامه هشت دسته ابتدایی این پکیج آموزش آیلتس مهارت لیسنینگ آمده است:

  1. روزها و ماه‌ها
  2. سرگرمی ها
  3. اشیاء
  4. کسب و کار
  5. مطالعه
  6. آثار و مشاغل
  7. سلامتی
  8. طبیعت

این لغات برای اجتناب از غلط املایی یا دیکته‌ای است. اگر به دنبال نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس هستید، باید روی نقاط ضعف خودتان کار کنید.

به طور خلاصه شما در دوره آموزش آیلتس  باید تست بزنید، تکنینک‌ها را یاد بگیرید و روی گسترش دایره لغات خودتان کار کنید تا به نتیجه دخواه برسید.

افزایش یک نمره‌ای لیسنینگ آیلتس با تمرین دیکته

اکثر دوستان در نوشتن صحیح کلمات مشکل دارند و در صورتی که حتی یک حرف را اشتباه بنویسید، نمره‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت. این ساده‌لوحانه است که فکر کنیم، نیاز به تمرین دیکته نداریم و این گونه تمرین‌ها فقط برای کودکان و نوجوانان است. با خودتان رو راست باشید و از زیر لغات غلط انداز لیسنینگ آیلتس شانه خالی نکنید.

آموزش آیلتس

نمونه سوالات آیلتس با جواب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که نیاز است برای کسب نمره ۷٫۵ آیلتس انجام دهید این است که نمونه سوال آیلتس با جواب استاندارد پیدا کنید. این نمونه سوالات بیشتر برای مهارت speaking و writing مورد نیاز است. کتاب‌های کمبریج آیلتس شماره ۱ الی آخر ، شامل نمونه سوالات آیلتس هستند، ولی متاسفانه جوابی برای سوالات نیامده است. همین کار را سخت می‌کند، چراکه بدون دیدن نمونه جواب خوب و کامل، چطور بفهمیم که جواب اسپیکینگ یا رایتینگ ما خوب یا بد است.

بهتره وقت رو تلف نکنیم و بریم سراغ اینکه از کجا و چطور به اینگونه سوالات دسترسی پیدا کنیم! لیست بهترین نمونه سوالات آزمون IELTS با جواب در ادامه آمده است. با مراجعه به سایت Zandi English می‌توانید آنها را دانلود و استفاده نمایید.

  • نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب pdf
  • نمونه سوالات رایتینگ آیلتس با جواب pdf
  • نمونه سوالات آموزش آیلتس جنرال با جواب pdf
  • نمونه سوالات آموزش آیلتس آکادمیک با جواب pdf

معیارهای نمره ۷٫۵ اسپیکینگ آیلتس در قسمت گرامر، لغت، روان صحبت کردن و تلفظ است. هر چقدر که میتوانید نمونه سوالات را با صدای بلند تکرار کنید تا در ذهن شما جا بگیرید.

آموزش لغات ضروری آیلتس

خیلی مهم است که در طول دو ماه آمادگی برای آزمون آیلتس، دایره لغات خودتان را گسترش دهید. کتاب‌ها و منابع مختلفی در اینترنت وجود دارد، ولی یکی از بهترین مجموعه‌ها “لغات ضروری آیلتس” سایت Zandi English است. در این پکیج رایگان کلمات مهم IELTS ، هر آن چیزی که فکر بکنید گنجانده شده است. ویدیو، voice ، معنی فارسی، مترادف، مثال در جمله و تست آنلاین تنها بخشی از این مجموعه شگفت انگیز است.

مطمئن باشید که شما برای کسب نمره ۷٫۵ یا ۸ آیلتس نیاز به توسعه دایره لغات خودتان دارید. اگر این کار را نکنید، شانسی برای گرفتن ریدینگ ۷ نخواهید داشت، چراکه کلمات و لغات این مهارت از گستردگی خاصی برخوردار است. کلمات تخصصی در مورد موضوعات مختلف در گوشه گوشه متن‌های IELTS Reading دیده می‌شود.

تمرین لغات ضروری آیلتس تنها برای مهارت ریدینگ نیست، بلکه در سایر مهارت ها از جمله لیسنینگ به شما کمک می کند. در حقیقت سیستم پارافریز استفاده شده در لیسنینگ بسیار پیچیده و حیاطی است و اگر برای آن تمرین نکنید، قادر نخواهید بود که نمره بالا در بخش بگیرید.

پارافریز به این معنی است که گوینده در بخش Listening از کلماتی استفاده می‌کند که مترادف آن در صورت سوال آمده است. تصور کنید که شما باید همزمان به صدای گوینده و متن توجه کنید. همین کار را سخت می کند و شما تمرکز خودتان را از دست می‌دهید. اینجاست که اگر یک یا دو کلمه مترادف را شناسایی بکنید، احتمال فهمیدن جواب سوال بالا می‌رود.

اگرچه کلمات و لغات ضروری آیلتس با ترجمه فارسی آمده است، اما شما با دانستن معنی فارسی آن به نتیجه مطلوب نمی‌رسید. در حقیقت سیستم پارافریز استفاده شده در بخش Speaking و Writing آیلتس با مترادف سروکار دارد. معنی فارسی برای اطلاعات عمومی و دانش مترجمی زبان انگلیسی خوب است، ولی در عمل برای آزمون آیلتس فایده‌ای ندارد.

در بخش اسپیکینگ آیلتس اگر از کلمات سوال در جواب خودتان استفاده کنید، نمره بالایی کسب نخواهید کرد. اما اگر سوال را پارافریز کنید به این معنی که ساختار یا کلمات را عوض کنید، به اگزمینر نشان می‌دهید که Vocabulary بالایی دارید و همین باعث می‌شود تا در ارزیابی این بخش نمره بالای ۷ کسب کنید.

برنامه‌ریزی ایده‌ال برای دوره ۲ ماهه آیلتس

در ابتدا باید بگم که ۲ ماه زمان خیلی خیلی کمی است، بنابراین شما باید روزی حداقل ۱۰ ساعت به آموزش و یادگیری آیلتس اختصاص دهید. از آموزش‌های ایلتس گفته شده در این صفحه استفاده کنید. منابع مختلفی در سایت Zandi English وجود دارد که می‌تواند شما را برای گرفتن نمره ۷٫۵ یا بیشتر پیش ببرد.

بخش اول برنامه آیلتس

ماه اول را به مهارت IELTS Reading و IELTS Listening اختصاص دهید. با این کار دایره لغات و گرامر شما تقویت می‌شود چرا که در زمان خواندن متون و گوش دادن به audio‌ها ساختار و کلمات در ذهن شما به صورت ناخودآگاه جای می‌گیرد.

تمرین و توسعه لغات آیلتس با pdf

در ماه اول همچنین، مجموعه ۳۰ درس لغات ضروری آیلتس را تمرین کنید تا با مترادف و پارفریز جملات آشنا بشید. این بخش بسیار حیاطی است و بشدت نمره شما را بالا می‌برد. مثلاً اگر روزی ۱۰ ساعت به آموزش آیلتس اختصاص می‌دهید، نصف این ساعت‌ها را صرف توصعه لغات آیلتس کنید.

علاوه بر لغات ضروری، مجموعه ۱۲۰۰ لغت لیسنینگ آیلتس را در ماه اول مطالعه کنید تا غلط املایی در زمان آزمون آیلتس نداشته باشید.

ماه دوم آموزش آیلتس چگونه باشد؟

ماه دوم ساختار، لغات و گرامر بهتری دارید و حالا نوبت مهارت Speaking و Writing است. آموزش آیلتس سایت Zandi English در این دو مهارت بسیار جامع و کامل می‌باشد و شما را از نقطه صفر به سمت سطوح پیشرفته پیش میبرد.

آموزش IELTS Writing Task 2

حتی اگر تا به امروز دست به قلم نشده‌اید، به راحتی می‌توانید با سپری کردن دوره آموزش آیلتس Zandi English از پس گرفتن نمره بالای ۷ آیلتس بر آیید. هر آنچه که فکر کنید، در این دوره ۲۶ قسمتی گفته شده است. از جمله سرفصل‌ها:

  • انواع سوالات رایتینگ آیلتس
  • قوانین و مقررات رایتینگ IELTS
  • نحوه ایده پردازی در آیلتس
  • ساختار چهار پاراگراف مقدمه، بدنه ۱-۲ و نتیجه گیری
  • چطور جملات رایتینگ را شروع کنیم
  • یادگیری لغات مترادف اکثر موضوعات

این عنوان‌ها تنها گوشه‌ای از مجموعه پکیج رایتینگ آیلتس سایت استاد زندی را به نمایش می‌کشد. بیش از ۸ ساعت آموزش تصویری رایتینگ آیلتس به اضافه جزوه pdf هر درس، شما را به نمره باند بالای ۷ میرساند. فقط کافی است تا درس ۱۰ جلو بروید تا پیشرفت را در خودتان مشاهده کنید.

در پنج مدل رایتینگ تسک ۲ آیلتس ، یک الگو یا Pattern به شما آموزش داده شده است که با حفظ کردن آن می‌توانید حداقل ۴۰ یا ۵۰ کلمه جلو بیافتید.

آموزش رایتینگ تسک ۱ جنرال و آکادمیک

به جرئت یکی از جامع ترین و کامل ترین مجموعه‌های آموزش آیلتس تسک ۱ ماژول آکادمیک و جنرال را سایت استاد زندی ارائه داده است. برای هر دو نوع ۲۶ درس به صورت جداگانه تعبیه شده است که می‌توانید در ماه دوم مطالعه و یاد بگیرید. همه آنچه که شما نیاز دارید از پایه تا پیشرفته گنجانده شده است.

نمونه سوالات با جواب pdf از موضوعات مختلف برای ماژول جنرال کمک بسیار بزرگی به شما می کند تا کلمات، ساختار و ایده پردازی خودتان را بهتر کنید. بیش از ۱۰۰ مدل از این نمونه سوالات در دسترس است.

آموزش آیلتس

آموزش آیلتس Speaking

مهمترین نکته در اسپیکینگ آیلتس دروغ گفتن است. یعنی اگر اگزمینر در مورد حادثه، فعالیت‌ها و علایق شما پرسید، از هر ترفندی برای جواب دادن به آنها استفاده کنید. از مکث و فکر کردن اجتناب کنید و سعی نکنید به گذشته برگردید و حقایق را پیدا کنید. شاید این عجیب به نظر برسد، ولی تعلل و مکث باعث کاهش نمره شما می شود.

بسیاری از سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس در زندگی شخصی ما اتفاق نیافتاده اند. بنابراین راهی به جز بلوف زدن نداریم. مثلاً از شما می پرسند که یک شخصیت درون‌گرا را توصیف کنید. اگر همچین شخصیتی را تا به حال ندیده باشید، چطور می‌تونید جواب سوال را بدهید. جواب این سوال بسیار ساده است، باید یک شخصیت خلق کنید و راجع به خصوصیات اخلاقی آن توضیح دهید. بنابراین رویاپردازی کنید.

داشتن ایده‌های ثابت برای جواب سوالات

اگر سوالات اسپیکینگ آیلتس را به ۶ دسته بندی تقسیم کنید، به راحتی می‌توانید جواب سوالات پارت ۲ را بدهید. این روش در ابتدا توسط سایمون ارائه شد و در ادامه توسط استاد زندی توسعه و تکامل یافت. در اینجا شما باید از لغات هر دسته برای جواب دادن به سوالات استفاده کنید.

این لغات در مجموعه آموزش آیلتس اسپیکینگ استاد زندی وجود دارد و شما می‌توانید به صورت رایگان از آن بهره ببرید. نگران نباشید تلفظ بریتیش کلمات در پکیج ارائه شده است و به راحتی می توانید در قسمت pronunciation نمره بالا کسب کنید.

چطور در اسپیکنگ آیلتس نمره بالا کسب کنیم؟

یکی از چالشی ترین مهارت های آیلتس، اسپیکینگ است. هر چند که شما خوب تمرین می‌کنید، اما در زمان امتحان استرس و ترس از اگزمینر مانع از رسیدن شما به نمرات بالا می‌شود. اینجاست که نقش پارتنر یا استاد آیلتس بسیار مهم است. شما باید بر این ترس غلبه کنید. این فقط با یک استاد یا پارتنر خوب امکان پذیر است.

نکته مهم در پیدا کردن پارتنر آیلتس، تعهد است. این تعهد باعث می شود که ساعت و نمونه سوالات برای تمرین اسپیکینگ از قبل مشخص باشد. دیگه کسی تنبلی نمی‌کنه ، چون باعث شرمندگی خودش می شود.

آموزش آیلتس

بهترین استاد آیلتس

هر چند که در سال‌های اخیر تعداد اساتید آیلتس گسترش زیادی یافته است، اما تعدادی از این افراد سواد کافی و لازم برای آموزش آیلتس ندارند. آنها فقط به دنبال پول و کسب درآمد هستند. متأسفانه، کار بسیاری از بچه ها برای پیدا کردن استاد آیلتس سخت شده است.

اما پیدا کردن یک شخص برای آموزش آیلتس شاید سخت تر باشد، ولی غیر ممکن نیست. پیشنهاد ما سرچ گوگل و دیدن وبسایت و آموزش‌های تصویری آن استاد است. به این صورت شما می‌توانید معلم آیلتس خوب پیدا کنید. با قدری صبر و شکیبایی حتما موفق خواهید شد.

جمع بندی

گرفتن نمرات بالا در آزمون آیلتس سخت است، ولی غیرممکن نیست. دو ماه زمان کوتاهی برای آماده سازی آیلتس است، ولی اگر سبک و استراتژی درستی داشته باشید، می‌توانید آن را شکست دهید و نمره ۷٫۵ آیلتس یا بیشتر کسب کنید.

بهترین استراتژی‌ها، تکنینک‌ها و نمونه سوالات را از سایت Zandi English پیدا کنید. منتخبی از به روز ترین آموزش‌های آیلتس برای سطح elementery ، intermediate و advanced در دسترس شماست.

نظرات