آدرس سایت مشاهده کد سوابق تحصیلی / نحوه دریافت کد دانش آموزی دیپلم

0

آدرس سایت مشاهده کد سوابق تحصیلی / نحوه دریافت کد دانش آموزی دیپلم

دانش آموزان و متقاضیانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دارند برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی می بایست به سایت مشاهده سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. برای دریافت کد‌سوابق تحصیلی به کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد نیاز هست که در این مقاله راهنمای تصویری دریافت کد سوابق به همراه راهنمای دریافت اطلاعات مذکور ارائه شده است.

کد سوابق تحصیلی

سایت دیپ کد به نشانی dipcode برای دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان از دیپلم تا پیش دانشگاهی و کنکور بارگذاری شده است.

داوطلبان در صورتی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی باشند می بایست همزمان با ثبت نام کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نموده و بر روی سایت سنجش کد موردنظر را ثبت نمایند. در واقع با در اختیار قرار دادن این کد بر روی سامانه سنجش کلیه اطلاعات تحصیلی از قبیل ریز نمرات امتحانات نهایی دیپلم و پایه دوازدهم نظام جدید برای سازمان سنجش ارسال می شود تا سوابق تحصیلی ثبت شده در کنکور سراسری در صورت واجد شرایط برای متقاضی در نظر گرفته شود

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

جهت دریافت کد‌سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد برای برای داوطلبان ثبت نام کنکور سراسری در سال تحصیلی ۱۴۰۲ در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور و پایه دوازدهم باید به سایت dipcode medu ir مراجعه نمایند. بعد از ورود به سایت بر روی لینک ثبت نام دانش آموز ایرانی مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

کد دانش آموزی دیپلم چیه

برای دریافت کد‌سوابق تحصیلی دیپلم ابتدا باید به صفحه ثبت نام دانش آموز بروید، و کدملی و شماره همراه دانش آموز در کادرهای مشخص وارد شود تا در صورت تایید پشتیبانی سای ساهت و ارسال کدی به همراه دانش آموز امکان ورود به مراحل بعدی برای فرد فراهم گردد.

پیش دانشگاهی

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد وارد صفحه اصلی سامانه sahat شده و همانند تصویر گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید در کادرهای نمایش داده شده نام کاربری (کدملی) و رمز عبور را وارد نمایید.

توجه: ( اگر دانش آموز پیش دانشگاهی هستید جهت دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود تا اخر خرداد به این سامانه مراجعه نمایید و اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود نمایید اما دقت داشته باشید که کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را قبل از ثبت نام کنکور سراسری دریافت کنید.)

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

در صفحه ی بعدی طبق تصویر زیر بر اساس کارنامه تحصیلی خود اطلاعات خواسته شده که شامل کد دانش اموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد را وارد نمایید . در ابتدا کد مقطع را دیپلم انتخاب نمایید و سپس نمرات امتحان نهایی سال سوم نمایش داده می شود و بعد از تایید کد‌سوابق تحصیلی دیپلم به شما نمایش داده می شود (در صورتی در نمرات اشتباهی وجود دارد می توانید اعتراض بزنید ). دوباره وارد سامانه شده و مقطع پیش دانشگاهی را انتخاب و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی را دریافت نمایید و کد ها را جهت ثبت نام در کنکور سراسری نزد خود نگه دارید. هر داوطلب کنکور سراسری فقط یک بار می تواند برای اطلاعات خود در سایت دیپ کد اعلام مغایرت نموده و شماره پیگیری دریافت کند. لذا در ثبت اطلاعات مغایرتی دقت نمایید.

داوطلبان کنکور سراسری که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشند باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری که در بهمن ماه می باشد، نسبت به دریافت کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و درج آن در فرم ثبت نامی خود اقدام نمایند.

داوطلبان پایه دوازدهم (۶ – ۳ – ۳) نیز می بايست قبل از ثبت نام طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه دیپ کد، کدسوابق تحصیلی خود را دريافت نموده و در زمان ثبت‌ نام کنکور ۱۴۰۲ با درج كد سوابق تحصيلی در سایت سازمان سنجش اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمايند.

 

مدارک لازم

برای دریافت کد‌سوابق تحصیلی به کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد نیاز هست که در این مقاله راهنمای تصویری دریافت کد‌سوابق به همراه راهنمای دریافت اطلاعات مذکور ارائه شده است.

چه کسانی شامل کد‌سوابق تحصیلی نمی باشند؟

توجه کنید، فارغ التحصیلانی که قبل از سال ۸۴ مدرک خود را دریافت نموده اند نیز به همراه فارغ التحصیلان رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش و دانش آموختگان رشته های غيرنظری (دانشسراهای تربيت معلم)، فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه و ديپلمه های تطبيقی مدارس غير ايرانی خارج از كشور شامل دریافت کد‌سوابق تحصیلی نمی باشند.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی چه اطلاعاتی نیاز است

 

 

کد منطقه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

جهت دسترسی به کد دانش آموزی خود برای دریافت کد‌سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به کارنامه تحصیلی دوره ی دبیرستان خود همانند نمونه زیرمراجعه نمایید .

دسترسی به کد منطقه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

جهت دسترسی به کد منطقه خود جهت دریافت کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید به کارنامه تحصیلی خود همانند تصویر بالا مراجعه نمایید . همچنین می توانید از طریق لینک سازمان سنجش نیز کد را دریافت نمایید

نظرات