بهترین افطاری ویژه ماه رمضان ۱۴۰۲ + بهترین و سالم ترین غذا برای افطار

0

بهترین افطاری ویژه ماه رمضان ۱۴۰۲ : شاید برایتان جالب باشد بدانید غذاهایی که در ماه رمضان می‌خورید، تفاوت زیادی در سطح انرژی بدنتان ایفا می‌کند. به همین جهت ما بهترین و سالم ترین افطاری ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

بهترین افطاری ویژه ماه رمضان 1402

بهترین افطاری ویژه ماه رمضان ۱۴۰۲ + بهترین و سالم ترین غذا برای افطار

افطار شما باید ویژگی‌های یک صبحانه سالم را داشته باشد. برای افطار یک غذای کم‌کالری در نظر بگیرید که هضم آن آسان است. مهم‌ترین مسئله در افطار تامین آب و قند خون شماست. خرما یکی از بهترین و مهم‌ترین غذاها برای افطار است که گلوکز و آب بدن شما را تامین می‌کند. در واقع پرخوری هنگام افطار معده را با مشکلات زیادی روبه رو می‌کند. در هنگام افطار کمتر از غذاهای چرب استفاده کنید، چون سبب بی‌اشتهایی فرد در وعده‌ی سحر می‌شود. غذاهای چرب نیاز به زمانی طولانی برای هضم دارند و حتی خواب فرد را نیز به هم می‌ریزند.

افطاری چی بخوریم ؟

افطار وعده‌ای است که باید با غذاهای مقوی، انرژی ازدست‌رفته خود را دوباره تامین کنید، با توجه با این موضوع،بهترین غذا برای افطاری، غذایی است که در وهله اول سالم باشد. غذای سالم، غذایی کم‌کالری است که با هضم آسان به بدن روزه‌دار فشار نمی‌آورد و هم‌زمان دارای ترکیباتی است که مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. موادی که در هنگام افطار باید به آن‌ها توجه کنید شامل آب کافی، قند خون، فیبر، پتاسیم، ویتامین و املاح مختلف است.

افطاری چی بخوریم

بهتر است وعده افطار شما شامل غذاهایی از گروه اصلی غذایی باشد :

میوه و سبزیجات: سبزیجات منبع قوی فیبر هستند که مصرف آن به بهبود کارکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. میوه‌های مختلف نیز، ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و هرگز نباید در مصرف آن در ماه مبارک رمضان کوتاهی کنید. به‌طورکلی روزانه دو وعده سبزی و دو وعده میوه برای تامین سلامتی بدن نیاز است که شما می‌توانید این دو وعده را طی سحری و افطار مصرف کنید.

کربوهیدرات: بدن در دوران روزه‌داری، به مقدار کافی کربوهیدرات نیاز دارد که این ماده از طریق مصرف برنج، نان، سیب‌زمینی و… تامین می‌شود. کربوهیدرات در واقع انرژی بدن برای سوخت‌وساز بدن را تامین می‌کند. برنج و جایگزین‌های آن انرژی پایداری در بدن ایجاد می‌کنند و مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند.

سالم ترین افطاری

ترکیبات پروتئینی: غذاهایی که دارای گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم‌مرغ و یا ترکیبات لبنی هستند، منابع غنی پروتئین به‌شمار می‌روند. پروتئین به حفظ ایمنی بدن کمک می‌کند. لبنیات علاوه‌بر پروتئین، حاوی مقدار قابل‌توجهی کلسیم هستند. توجه داشته باشید که برای تامین پروتئین موردنیاز بدن خود حتما یک یا چند مورد از این مواد غذایی یا جایگزین‌های آن را در برنامه افطاری خود جای دهید.

آجیل و مغزهای خام: استفاده از آجیل و مغزهای خام مثل پسته، بادام، فندق و… در افطار هم انرژی ازدست‌رفته شما را تامین می‌کند و هم حاوی چربی مفید مورد نیاز بدن است.

لیست بهترین افطاری

مایعات: همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین مصائب در روزه‌داری، تشنگی است. شما باید در فاصله زمانی افطار تا سحر سعی کنید آب مورد نیاز بدنتان را به روش‌های مختلف تامین کنید اما راحت‌ترین راه برای این کار مصرف کافی مایعات است. اگر در خوردن آب به مقدار زیاد مشکل دارید، می‌توانید از آب طعم‌دار، دیتاکس‌های و شربت‌های مختلف مثل شربت خاک‌شیر، شربت سکنجبین یا شربت آبلیمو استفاده کنید.

افطار چی نخوریم

همراه ما باشید

نظرات