راهنمای خرید تخت استخری

0

تخت استخر و حمام آفتاب

تخت استخر گونه ای از وسایل جانبی پیرامون استخرمی باشد که با توجه به ظاهر و فرم ساختاریش، درمکان های سربسته استخرها و یا درفضای طبیعی و و رو باز، قابل استفاده می باشد. یکی از موارد خیلی مهم در مدل های فضای بیرونی تخت استخر، تثبیت رنگ آن است. این نوع تخت استخر به دلیل این که تمام روز در معرض نورآفتاب قرار می گیرند باید در رنگ و ساختار مقاومت داشته باشند. اکثر بدنه ی تخت های استخری از فلز آلومینیوم تولید می شوند، زیرا فلز آلومینیوم در برابر تغییرات آب و هوایی خیلی مقاومت می کند و هیچ گاه زنگ زدگی برای تخت پیش نمی آید.

 خرید تخت استخری

تخت استخر ویلاسازه و حمام آفتاب از موارد ضروری در فصل تابستان به شمار می رود. حتی آن دسته از افرادی که تمایلی به شنا کردن ندارند می توانند روی تخت استخرحمام آفتاب بگیرند. حمام آفتاب گرفتن مزیت مفیدی دارد مثلا وقتی که می خواهیم برای چند ساعت به پوست بدن خود ویتامین رسانی کنید ، باید روی تخت استخر قرار بگیرید تا همه مدت زمان طولانی حس نشود و هم در حین حمام آفتاب گرفتن بتوانید اعضای بدن خود را ریلکس کنید. برای برنزه کردن پوست نیز می شود از تخت استخر در طول روز استفاده کرد. حمام آفتاب معایبی نیز دارد که سبب می شود هر کسی برای این کار تمایل نداشته باشد. یکی ازاین معایب آفتاب سوختگی پوست می باشد.

برای قبل  از حمام آفتاب گرفتن باید پوست خود را چک کنید، اگر آکنه یا لکه ی زخمی در پوست خود داشته باشید حمام آفتاب اصلا برایتان توصیه نمی شود.همچنی حمام آفتاب طولانی مدت برای کودکان و سالخوردگان مناسب نمی باشد. در هنگام حمام آفتاب گرفتن حتما از عینک آفتابی استاندار استتفاده کنید

خرید تخت استخری

انواع تخت استخر برای حمام آفتاب

حمام آفتاب و تأثیر آن بر سلامتی

درواقع گونه های متفاوتی از تخت استخر وجود دارند که با توجه به سلیقه و راحتی خودتان انتخاب می کنید که انواع آن را نام می بریم: تخت استخری فلزی تشک دار- تخت پلاستیکی- تخت حصیری- تخت چوبی

خرید تخت استخری

تخت فلزی تشک دار

انواع مختلف تخت کنار استخر

یکی از انواع تخت استخر تخت فلزی تشک دار می باشد. سنگینی وزن این تخت در مقایسه با گونه های دیگر تخت های استخر بیشتر است ولی وزن این مدل تخت آن چنان زیاد نیست که حمل و جابه جایی را مشکل کند. بدنه و فریم پایه ی این تخت فلزی می باشد که تشکی نیز بر روی آن قرارمی گیرد. این تشک نرم  و راحت است و ارتفاع کمی دارد، اشخاصی که می خواهند حمام آفتاب خود را در تختی نرم و راحت بگیرند می توانند از این نوع تخت استفاده کنند. در زمان خرید به این نکته توجه کنید که فلز موجود در این تخت آلومینیوم باشد.

خرید تخت استخری

تخت پلاستیکی

یکی از پرطرفدارترین گونه های تخت استخر تخت پلاستیکی می باشد. این نوع تخت  خیلی وزن سبکی دارد و شما به سادگی می توانید آن را شستشو دهید. در زمان خرید این مدل تخت توجه کنید که تختی را انتخاب کنید که در معرض نور آفتاب مقاوت کند و رنگ خود را نبازد. یکی دیگر ازمواردی که باعث شده است این مدل تخت مورد توجه باشد قیمت بسیارمناسب آن است پس اگر بودجه شما محدود باشد مطمئنا این نوع تخت یکی از بهترین انتخاب برای شما می باشد.

خرید تخت استخری

تخت حصیری

یکی از زیباترین انواع تخت استخر تخت حصیری می باشد. این تخت خیلی کم وزن است و ظاهری خیلی شیک دارد. اشخاصی که دوست دارند حال و هوای جزایر را تجربه کنند می توانند از این مدل تخت استفاده کنند.

تخت چوبی

آخرین گونه از تخت استخرکه از نظر شکل شبیه تخت حصیری است تخت چوبی می باشد. این تخت از جنس  چوب بامبو تولید شده است و همین نکته باعث شده است که این مدل تخت وزن کمی داشته باشد. تخت چوبی در مقابل رطوبت و گرما  خیلی مقاومت می کند. شما می توانید درماه های گرم سال از این تخت فوق العاده دراطراف استخر خود استفاده کنید.

خرید تخت استخری

کاربرد تخت استخر در باشگاه های مجهز

یکی دیگر از نکات  مهم کارکرد این وسیله و مدل های همانند آن استفاده در باشگاه های ورزشی مدرن می باشد. استفاده ازامکانات جدید مدرن و مجهزی مانند استخرحرفه ای مخصوصا سالن های ورزشی، در مجموعه ی این نوع مکان ها، خیلی ضروری و مهم می باشد. این مسئله باعث می شود رضایت مشتری بیشتر و بهتر شود پس سالن هایی که استخر دارند حتما از تجهیزاتی چون تخت استخر نیز در برنامه ی کارکرد خود قرار می دهند.

کاربرد تخت استخر در دیزاین

در کل وجود تخت استخر در فضای باز و یا حتی فضای سربسته جلوه ی قشنگی به استخر می دهد که حس زیبایی را به انسان وارد می کند. با توجه به سلیق وتطبیق کردن فضا با استخر می توانید تخت استخری شیک، سبک و قیمت مناسب تهیه کنید. بعضی ازمدل های تخت استخر انعطاف پذیر هستند و به هر حالتی که می خواهید تغییر می کند. اکثر مدل های تخت استخر دارای سیستم مقاومی در مقابل قارچ و باکتری ها هستند. این قابلیت خیلی مهم و مفید است بعد از شنا کردن تخت استخر خیس می شود و این رطوبت باعث رشد میکروب ها می شود پس باید مکان استراحت از هر نوع آلودگی محفوظ باشد و این در زمان خرید مشخص خواهد شد.این محصولات در رنگ های متنوع و زبایی به فروش می روند. بعضی از مدل های تخت استخر یا  روکش یا تخت چرمی دارند و با هر تغییرات جوی متناسب می باشند.

گونه های بی کیفیت تخت استخر در اثربرخورد دائم نور آفتاب خیلی زود پوسیده می شوند و کارایی خوبی انجام نخواهند داد. پس برای خریدن این نوع وسایل حتمادقت کنید.تخت استخر با کیفیت باید در برابر گرما و رطوبت استحکام داشته باشد که کارکرد بهتر و بیشتری را برای شما داشته باشد.

۱ـ  کاربرد تخت استخر چیست و در چه اماکنی از آن استفاده می گردد؟

تخت استخر وسیله ای دکوری می باشد که در پلاژ های ساحلی وفضای اطراف استخر های سربسته و رو باز استفاده می شود.

۲- شکل ظاهری تخـت استخری به چند شکل طبقه بندی می شود؟

این محصول در شکل های متنوعی تولید می شود که هر مدلی دارای ساختاری مختلفمی باشد.

۳- می توان حالت تخـت استخری را تغییر داد؟

بله، بعضی از نمونه های تخت استخر، تغییر حالت می دهند و متناسب با نحوه ی نشستن و دراز کشیدن انعطاف پذیری دارد.

تخت استخر را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه ی تخـت استخر می توانید به صورت حضوری و مجازی از فروشگاه هایی که لوازم جانبی استخر دارند اقدام کنید.حتی اگر تجربه ای در باره ی خرید این گونه محصولاتندارید مشاورین فروشگاها اطلاعات لازم را در این خصوص به شما خواهند داد تا خریدی مطمئن و رضایت بخش داشته باشید.

داشتن یک حمام آفتاب سالم

برای جلوگیری از بروز سوختگی د پوست و رسیدن به پوستی برنزه و جذاب باید نکاتی را رعایت کنیم که ضرری به پوست نرسد. اشعه فرا بنفش آفتاب اثرات بد و جبران ناپذیری روی پوست می گذارد. باعث می شود رطوبت پوست از بین برود ، پس قبل از این که در معرض نور خورشید قرار بگیرید از لوسیون یا کرم های ضد آفتاب قوی استفاده کنید.

اگر پوست شما خیلی حساس است۲ یا ۳ هفته قبل ازحمام آفتاب به سولاریوم بروید و هربار به مدت ۵ دقیقه در دستگاه سولاریوم بمانید.این مدت زمان کوتاه برای کسب اطمینان بیشتر از مقاومت سلول ها در مقابل اشعه فرابنفش ومادون قرمز کافی می باشد. با این عملکرد شدت مضرات آفتاب به کمترین حد می رسد و از اولین روز حمام آفتاب به پوستی خوش رنگ و سالم می رسید.

چه زمانی برای حمام آفتاب مناسب است؟

برای حمام آفتاب از طلوع آفتاب تا ۱۲ ظهرو بعد ازآن از ساعت ۱۶ تا غروب آفتاب می باشد. برای بار اول زمان حمام آفتاب را از ۵ تا ۱۰ دقیقه شروع کنید و در دفعات بعدی این مدت زمان را افزایش دهید تا هم دچار آفتاب سوختگی نشوید و هم درجات رنگ پوست به ترتیب تغییر کنند اگر می خواهید زمان زیادی را درمعرض آفتاب قرار بگیرید حتما زیر سایه بان باشید تا مشکلات پوستی برایتان به وجود نیاید.

هر ۱۰ دقیقه وضعیت خود را تغییر دهید و بگذارید همه ی اعضای بدن تان در معرض نورآفتاب باشد. از آنجایی که به دریا استخر رودخانه یا دوش داریدباید هر ۲۰ دقیقه بعد از حمام آفتاب بدن خود را شستشو دهید. بعد از ۲ ساعت که زمان صرف غذایتان گذشت حمام آفتاب بگیرید که این گونه قدرت تحمل بدن شما در برابر اشعه ی فرا بنفش بیشتر می شود. استفاده از اسکراب های مخصوص حمام آفتاب نیز می توانند لایه های سوخته  را از پوست جدا کنند.

چگونه می توانیم رنگ پوست خود را برای طولانی مدت حفظ کنیم؟

برای رسیدن به رنگ پوستی دلخواه و جذاب فقط نیمی از راه حمام آفتاب را طی می کنید. برای بیشتر بودن مدت زمان برنزه بودن پوست حتما مراقبت های ویژه را در نظر بگیرید مانند مصرف آب هویج و محصولات آبرسانی پوست که برای بالاترین شدت نور آفتاب تولید شده اند.با داشتن اطلاعات کافی از حمام آفتاب گرفتن می توانید تجربه ای لذت بخش و خاطره انگیز داشته باشید.

منبع:ویلاسازه

نظرات