راهنمای خرید ژل شستشو صورت برای انواع پوست ویژه ۱۴۰۱ + نحوه استفاده

0

ژل شستشو صورت : ژل شستشوی صورت یکی از محصولات و لوازم بهداشتی است که برای پاک کردن کامل صورت از انواع آلودگی ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.به همین دلیل ما راهنمای خرید انواع ژل شستشو صورت ۱۴۰۱ را برایتان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

ژل شستشو صورت

در واقع این محصول جایگزین بسیار خوبی برای صابون و انواع شوینده هایی است که باعث خشکی پوست می شوند. ژل های شستشوی صورت به دلیل داشتن فرمولاسیون منحصربه فرد، با پوست افراد سازگارتر هستند و در نتیجه مشکلات کمتری را برای مصرف کننده ایجاد می کنند.

بهترین ژل شستشو برای انواع پوست :

پوست چرب : پوست های چرب جزو حساسترین نوع پوست می باشنـد کـه با انتخاب اشتباه می تواننـد بـه پوست صورت آسیب جدی بزننـد. یکی از مواردی کـه بایـد در انتخاب آن دقت کننـد ژل شستشوی صورت می باشد. اولین موردی کـه بایـد در زمان انتخاب پاک کننـده مد نظر داشته باشیـد استفاده یکی از مواد زیر در محصول مورد نظر می باشد. سالیسیلیک اسیـد، گلیکولیک اسیـد، بنزوئیل پراکسیـد.

پوست خشک : آبـرسانی بـرای پوست های خشک به خودی خود که فاقد چربی و آب کافی هستنـد دشوار است. این نوع پوست ها در زمستان و فصل سرما بیشتر باید مورد توجه قرار گیرنـد تا خشک و سفت نشونـد. بنابراین در زمستان نیاز از تا از روغنی برای مرطوب کردن پوست صورت استفاده کنیم که گاها احتمال دارد در طول روز چندین بار این کار را تکرار کنیـد. پس در انتخاب پاک کننده صورت بـرای پوست های خشک به فصلی که قرار است استفاده شود دقت کنید که اگر زمستان است و از کرم ها بـرای مرطوب کردن استفاده می کنید ژل شستشو دهنده مناسب پوست چرب را باید انتخاب کنیـد.

ژل شستشو صورت برای پوست خشک

برای پوست حساس : پوست بیشتر افراد واکنش های مختلفی نسبت بـه مواد آرایشی خاص مثل صابون ها، لوسیون ها و سایر محصولات آرایشی و بـهداشتی، حتی به صورت خانگی دارنـد و از این رو فکر می کنند که پوست حساسی دارند. اما این باور لزوماً درست نیست. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از یک محصول خاص یا فقط استفاده از یک محصول اشتباه باعث تحریک پوست شده و باعث ایجاد این باور می شود. این افراد بهتر است از پزشک متخصص پوست مشورت کرده و محصول مناسبی که برای پوست آنها مناسب است انتخاب کننـد.

پوست های ترکیبی : بـرخی افراد هستند کـه پوست صورت آنها در نواحی مختلف حالت گوناگونی دارد. بـه عنوان نمونه خود من در پیشانی دارای پوست کاملاً چرب و در مقابل پوست گونه ها و دماغ دارای حالت طبیعی و تقریباً خشک هستنـد. این افراد بایـد از ژل پاک کننـده ملایم استفاده کننـد کـه برای هر دو نوع پوست مناسب هستنـد. این نوع پاک کننده ها سبوم زیادی را از بین نبرده و در نتیجه اگر بعد از شستشو متوجه شدیـد کـه پوست شما سفت شده است نشان از این دارد کـه عمل شستشو را زیاد از حد انجام داده ایـد.

نحوه استفاده از ژل شستشو صورت :

بعد از خیس کردن صورت مقدار کمی از ژل شستشوی صورت را کف دست ریخته و بـه پوست صورت خود بمالیـد و کامل ماساژ دهیـد. بعد از چنـد دقیقه آبکشی کامل انجام دهیـد. اگر پوست شما چرب می باشد حتما به نسبت میزان چربی پوست و داشتن آکنه می توانیـد با استفاده از انگشتان یا لیف لایه بـردار و یا فیس براش استفاده کنیـد. توصیه می کنیم برای پاک کردن تمام آلودگی از عمق پوست، از تونر استفاده کنید. نکته مهمی کـه وجود دارد حتما ژل شستشوی انتخاب کرده و استفاده کنید. بعد از شستشو بهتر است با یک مرطوب کننده پوست صورت را ماساژ دهید.

نحوه استفاده ژل شستشو صورت

همراه ما باشید

نظرات