سه مقصد خاص و مقرون به صرفه برای سفر خارجی

0

سفر به کشورهای مختلف از جمله جذاب‌ترین و شیرین‌ترین رویدادها در زندگی همه ماست و هر فردی گه‌گاه باید به سفر خارجی برود. احتمالا بیشتر شما با خودتان می‌گویید که در حال حاضر با توجه به قیمت بالای ارز، سفر خارجی رویایی دست نیافتنی است. خب اگر این‌طور فکر می‌کنید، باید بگوییم می‌توانید برای سفر خارجی، کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه‌ها در آن‌ها پایین است و تورشان معمولا قیمت ارزانی دارد. سه کشور هند، تایلند و عمان از جمله زیباترین کشورهای دنیا هستند که سفر به آن‌ها کم هزینه است. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های گردشگری و این سه کشور ارزان آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

تایلند؛ کشور محبوب توریست‌ها

تایلند، کشوری پادشاهی در جنوب شرق آسیاست که بیشتر مردم آن بودایی هستند. در سفر  با تور تایلند می‌توانید تجربیات هیجان‌انگیز زیادی داشته باشید از غواصی در آب‌های شفاف اقیانوس گرفته تا خوشگذرانی در کلاب‌های شبانه و بازدید از معابد کهن. این کشور زیبا به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع و پایین بودن هزینه سفر، هر ساله میلیون‌ها توریست را از سراسر جهان جذب می‌کند. حالا برویم به سراغ نکات و دانستی‌های مهم در سفر به تایلند:

  • بهترین فصل سفر به تایلند

تایلند، کشوری با آب و هوای متنوع است و در هر فصل شرایط جوی بخش‌های مختلف آن، متفاوت است. آب و هوای تایلند اغلب در ماه ژانویه، معتدل است و البته بخش شمالی آن در این ماه، خنک‌تر از جنوب است.

همزمان با آغاز فوریه شرق تایلند دارای باران‌های شدید است، در حالی که بقیه مناطق تایلند شاهد آب و هوایی خشک و گرم هستند. به طور کلی اگر بخواهید در زمانی به تایلند سفر کنید که آب و هوا مساعد باشد باید برنامه سفرتان را در ماه‌های نوامبر تا فوریه(آبان تا اسفند) بچینید.

 تایلند؛ کشور محبوب توریست‌ها

  • شرایط و هزینه دریافت ویزای تایلند

دریافت ویزای توریستی تایلند، فرآیند پیچیده‌ای ندارد؛ ویزای توریستی تایلند که به عنوان ویزای سینگل شناخته می‌شود، ۵۸ روز اعتبار دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند عبارتند از: بلیط پرواز رفت و برگشت تایلند، بیمه‌نامه مسافرتی ۲ ماهه و واچر تایید شده هتل محل اقامت در تایلند.

همچنین دریافت ویزای سینگل توریستی تایلند حدود ۳۷ یورو هزینه دارد اما برای دریافت ویزای مولتی شش ماهه تایلند باید ۱۵۰ یورو بپردازید.

  • شهرهای توریستی تایلند

گردشگرانی که به صورت انفرادی یا با تور به تایلند سفر می‌کنند معمولا بازدید از چند شهر معروف توریستی تایلند را در برنامه خود می‌گنجانند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تایلند حتما بازدید از شهرهای معروف توریستی زیر را در برنامه سفر خود قرار دهید:

–      شهر بانکوک

شهر بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تایلند محسوب می‌شود که جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارد. بانکوک حدود ۴۰۰ معبد بودایی زیبا دارد و می‌توان به آن، لقب شهر معابد را داد. هواهین، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بانکوک محسوب می‌شود که استراحتگاه قدیمی خانواده سلطنتی این کشور است.

البته بانکوک غیر از معابد باشکوه و کاخ‌های مجلل دارای تعداد زیادی آسمانخراش و برج مدرن است که می‌توانید از سیر و سیاحت در آن‌ها لذت ببرید. در بازدید از بانکوک حتما غذاهای لذیذ خیابانی در این شهر را امتحان کنید.

–      پاتایا

پاتایا، یکی از شهرهای زیبای ساحلی در شرق خلیج تایلند است که به دلیل تفریحات شبانه معروفش، شهرت خوبی بین ایرانی‌ها ندارد. البته این شهر غیر از تفریحات شبانه، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. پاتایا دارای زیباترین سواحل تایلند با مناظر بکر است که گردشگران در آن‌ها یا حمام آفتاب می‌گیرند یا به انواع ورزش‌های آبی مثل غواصی، جت‌اسکی و شنا می‌پردازند.

شهرهای توریستی تایلند

در سفر به پاتایا می‌توانید به پارک‌های آبی معروف آن نیز سری بزنید و اوقاتی مفرح و هیجان‌انگیز را بگذرانید. همچنین این شهر به دلیل رونق صنعت گردشگری، هتل‌های لوکس و مجلل زیادی دارد که در مقایسه با هتل‌های لوکس دیگر کشورها بسیار ارزان هستند. اقامت در هتل‌های ۵ ستاره پاتایا در تور تایلند برای‌تان سفری رویایی و به یادماندنی خواهد ساخت.

–      کرابی

کرابی، یکی دیگر از شهرهای معروف توریستی تایلند است که با وجود مساحت کم، مکان‌های دیدنی زیادی دارد. در این شهر زیبا می‌توانید بناها و معابد قدیمی باشکوه را ببینید و از مناظر طبیعی چشم‌نواز لذت ببرید.

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کرابی، معبد معروف بَبر است که در آن بیش از ۱۰۰ ببر با راهبان بودایی زندگی می‌کنند. در سفر به شهر کرابی حتما باید ماساژ تایلندی را نیز تجربه کنید.

–      پوکت

شهر ساحلی پوکت در بخش جنوب غربی کشور تایلند از جمله زیباترین مناطق تایلند است که در آن انواع امکانات برای گذراندن تعطیلاتی آرام و لذت‌بخش فراهم شده است. ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ از جمله محبوب‌ترین سواحل پوکت در بین توریست‌ها هستند که در آن‌ها می‌توانید به قایق‌سواری، موج‌سواری و اسکی روی آب بپردازید.

شهر پوکت رستوران‌های زیادی نیز دارد که در آن‌ها لذیذترین غذاهای محلی تایلند سرو می‌شوند. البته در صورتی که تمایلی به امتحان کردن غذاهای تایلندی نداشتید، فست فودی‌های فراوانی در این منطقه قرار دارند.

هند؛ سرزمینی رنگارنگ با تفریحات ارزان

هندی کشوری پهناور با جمعیت زیاد و جاذبه‌های گردشگری متنوع است که در آن می‌توانید تفریحاتی لذت‌بخش با هزینه کم داشته باشید. در این کشور پهناور، بناهای مجلل و باشکوه در کنار زاغه‌های فقیرنشین وجود دارد و بناهای کهن در کنار آسمانخراش‌ها قرار دارند. قبل از سفر به هند بهتر است نکات زیر را بدانید:

  • بهترین فصل سفر به هند

کشور هند به دلیل وسعت زیاد دارای آب و هوای متنوعی است و آب و هوای بخش‌های مختلف آن در یک فصل ممکن است کاملا متفاوت باشد. البته به طور کلی آب و هوای هند در بیشتر ایام سال گرم است؛ آب و هوای این کشور در ماه‌های مارس تا مه، گرم و خشک است و در ماه‌های دسامبر تا فوریه نیز سرد است.

آب و هوای هند در ماه‌های اکتبر و نوامبر بسیار معتدل و مطبوع است و در نتیجه این دو ماه، بهترین فصل سفر به این کشور است. البته بهتر است بدانید که قیمت تور هند در این ماه‌ها به دلیل تقاضای زیاد برای سفر به هند افزایش می‌یابد.

هند؛ سرزمینی رنگارنگ با تفریحات ارزان

  • شرایط و هزینه دریافت ویزای هند

اخذی ویزای هند بسیار آسان است و حدود ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. صدور ویزای هند برای ایرانی‌ها به دو شکل انفرادی یا گروهی و به صورت لیبلی است. هزینه دریافت ویزای هند نیز حدود ۱۵۰ دلار می‌شود.  مدارک لازم برای ویزای هند عبارتند از:

–      فرم تکمیل شده ویزای هند

–      اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۸ ماه اعتبار

–      ۲ قطعه عکس

–      کپی برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

–      کپی برابر اصل تمامی ویزاهای قبلی کشور هند (در صورت وجود)

–      بلیط رفت و برگشت هواپیما

–      واچر هتل (مطابق با مدت زمان اقامت)

–      بیمه مسافرتی (مطابق با مدت زمان اقامت)

  • شهرهای توریستی هند

وسعت زیاد باعث شده کشور هند دارای شهرهای زیادی با جاذبه‌های گردشگری متنوع باشد که ممکن است فرصت بازدید همه آن‌ها حتی در تور دو هفته‌ای هند هم فراهم نشود. در هر صورت بهتر است بازدید از شهرهای معروف زیر را در برنامه سفر هند خود قرار دهید:

–      آگرا

شهر آگرا، یکی از شهرهای ایالت اوتارپرادش هند است که دیدن بناهای تاریخی و طبیعت زیبایش، هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. از آن‌جایی که آگرا در دوره حکمرانی مغول‌ها، پایتخت حکومت بوده، بناهای تاریخی بسیاری از آن دوران در این شهر باقیمانده است.

تاج محل، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آگراست که به عنوان نماد کشور هند شناخته می‌شود. بنای تاج محل در قرن هفدهم میلادی به دستور شاه جهان، امپراتور مغول هند برای گرامیداشت همسر محبوبش ساخته شد. این بنای باشکوه دارای ۲۲ گنبدست و برای ساختش از سنگ مرمر و دیگر سنگ‌های قیمتی استفاده شده است.

شهرهای توریستی هند

–      جیپور

جیپور، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور هند است که به دلیل ساختمان‌های صورتی به شهر صورتی معروف شده است. از آن‌جایی که رنگ صورتی در فرهنگ هند نماد مهمان‌نوازی است، ساختمان‌های این شهر در سال ۱۸۷۶ میلادی برای استقبال از یک شاهزاده انگلیسی به رنگ صورتی درآمدند.

در شهر جیپور که به دلیل معماری منظم شهریش معروف است می‌توانید بناهای زیبایی با معماری سنتی هندی ببینید؛ هوامحل یا هاوامحل، یکی از زیباترین بناهای شهر جیپورست که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. یکی از جذابیت‌های این کاخ، ۹۵۳ پنجره آن است؛ این پنجره‌ها ساخته شده‌اند تا زنان حرمسرا بتوانند وقایع و مراسم‌های بیرون را تماشا بکنند.

–      دهلی

شهر دهلی، بزرگترین و پرجمعیت شهر کشور هند است که در آن می‌توانید تلفیق زیبای بافت تاریخی و بافت مدرن را ببینید. شهر دهلی به دلیل قدمت طولانی دارای بناها و معابد تار یخی فراوانی است که فرصت دیدن آن‌ها در سفر هند را نباید از دست بدهید. البته باغ‌ها و پارک‌های شهر دهلی نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری آن هستند که اغلب گردشگران در سفر به دهلی به دیدن آن‌ها می‌روند.

قلعه سرخ، یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های شهر دهلی است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی بر می‌گردد. از آن‌جایی که در ساخت این قلعه از ماسه‌های قرمز استفاده شده است، دیوارهای این قلعه به رنگ سرخ هستند. این قلعه زیبا به شکل هشترضلعی ساخته شده و فضای داخل آن شامل چند کاخ، سالن و موزه است. در صورتی که شب برای بازدید این قلعه بروید، می‌توانید شاهد روایت داستان‌های تاریخی به وسیله نور روی دیوارها باشید.

عمان؛ کشور وادی‌ها و بیابان‌های زیبا

عمان، یکی از کشورهای زیبای حاشیه خلیج فارس است که سفر به آن به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع و هزینه کم، رونق گرفته است. وادی‌ها و بیابان‌های این کشور از جمله دیدنی‌ترین مکان‌های این کشور هستند و جزو جاذبه‌های توریستی محبوب گردشگران در تور عمان محسوب می‌شوند. اگر قصد سفر به عمان در آینده‌ای نزدیک را دارید، به نکات زیر توجه کنید:

  • شرایط و هزینه دریافت ویزای عمان

توریست‌ها برای سفر به عمان می‌توانند اقدام به دریافت ویزای فرودگاهی بکنند. برای دریافت ویزای فرودگاهی عمان می‌توانید پس از ورود به مسقط، پایتخت عمان، مبلغی در حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار بپردازید. البته دریافت‌کنندگان ویزای فرودگاهی عمان فقط ۷ روز می‌توانند در این کشور اقامت بکنند.

در صورتی که بخواهید مدت طولانی‌تری بیش از ۷ روز در عمان اقامت کنید باید برای دریافت ویزا همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور مراجعه کنید.

عمان؛ کشور وادی‌ها و بیابان‌های زیبا

  • بهترین فصل سفر به عمان

کشور عمان مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای آب و هوایی گرمسیری است. آب و هوای این کشور در بهار و تابستان گرم است و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. آب و هوای عمان در پاییز و زمستان نسبتا معتدل است و دمای هوا حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌باشد. بنابراین فصول پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به کشور عمان است. البته ناگفته نماند که تورهای کشور عمان در فصول سرد سال به دلیل تقاضای زیاد برای سفر به این کشور، گران‌تر هستند.

  • معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان

تورهای عمان معمولا در ۴ تا ۷ روز برگزار می‌شوند و بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این کشور را در برنامه سفر خود می‌گنجانند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور عمان حتما سری به مکان‌های دیدنی زیر بزنید:

–      جزیره مصیره

مصیره، یکی از جزایر زیبای عمان است که در دریای عرب قرار دارد. ترکیب سواحل آفتابی، آب‌های شفافِ آبی و هوای عالی در این جزیره، آن را به مکانی فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلاتی دلچسب و آرام‌بخش تبدیل کرده است. عده زیادی از گردشگران همزمان با فصل تخمک‌گذاری نوع کمیابی از لاک‌پشت‌ها به این جزیره سفر می‌کنند تا تولید مثل این حیوانات را از نزدیک ببینند.

–      مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد سلطان جامع سلطان قابوس، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کشور عمان است که در شهر مسقط، پایتخت این کشور قرار دارد. برای تزیین مناره‌ها و گنبدهای این مسجد از کاشی‌های زیبا و بی‌نظیری استفاده شده است و برای تزیین فضای داخلی آن نیز فرش‌های دستبافت ایرانی به کار رفته‌اند.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان

–      کوه سبز یا جبل اخضر

جبل اخضر یا کوه سبز، یکی از کوه‌های رشته کوه حجر است که در آن شاهد مناظری زیبا از سنگ آهک‌ها خواهید بود. در حوالی این کوهستان زیبا نیز می‌توانید به پیاده‌روی و کوهنوردی بپردازید.

نظرات