ایده سبزه عید با خاکشیر + کاشت سبزه عید ۱۴۰۲

0

در این پست می توانید کاشت انواع سبزه عید و ایده سبزه عید با خاکشیر و کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و ایده های جدید کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و بهترین سبزه عید ۱۴۰۲ و جدیدترین سبزه عید ۱۴۰۲ و کاشت سبزه عید با خاکشیر را مشاهده کنید.

 ایده سبزه عید با خاکشیر

ایده سبزه عید با خاکشیر

تهیه سبزه عید به وسیله خاکشیر یکی از ایده های جالب برای سفره هفت سین است. این سبزه علاوه بر زیبایی که دارد خیلی سریع و در مدت زمان کوتاهی سبز می شود و در نتیجه برای کسانی که در روز های آخر اقدام به تهیه سبزه می نمایند می تواند بهترین انتخاب باشد. در ادامه نحوه تهیه و آموزش کامل تهیه سبزه از خاکشیر را ارائه داده ایم که این آموزش می تواند به شما کمک کند بهترین و زیباترین سبزه سفره هفت را در منزل تهیه نمایید. تا پایان همراه ما باشید.

ایده سبزه عید با خاکشیر

شیوه سبز نمودن سـبزه با خاکشیـر روی کوزه سفالی

ایده سبزه عید با خاکشیر

در این روش ابتدا بذر خاکشیر را به مدت یک شب خیس نمایید.
کوزه سفالی مناسبی تهیه نموده و روی آن را با پارچه تنظیف یا جوراب زنانه نازک بپوشانید. جوراب را خیس نموده و بذرهای خاکشیر را که خوب لعاب داده اند با دست خیس روی کوزه سفالی بکشید.
توجه کنید که تمام سطح کوزه به صورت یکدست با خاکشیر پوشانده شود.
سپس کوزه را پر از آب نمایید. البته توجه داشته باشید که تا زمان سبز کردن خاکشیرها باید مرتب آن را با اسپری آب دهید.

ایده سبزه عید با خاکشیر

سبزه خاکشیر در بشقاب و گلدان

مواد لازم:

۱ پیمانه خاکشیر
۵ پیمانه آب

ایده سبزه عید با خاکشیر
طرز تهیه:

آب و خاکشیر را مخلوط کرده و بگذارید ۵ الی ۶ ساعت خیس بخورد تا حسابی به لعاب بیفتد.
بعد با استفاده از پارچه تنظیف یا جوراب‌های زنانه نازک برای چسباندن خاکشیر‌ها روی سطح دلخواهتان اقدام کنید.
پارچه را روی سطح کشیده و با دست بذر‌ها را به صورت پرپشت روی آن بچسبانید.
اگر می‌خواهید از جوانه زدن آن‌ها مطمئن شوید روی کل کار یک نایلون با چند سوراخ بکشید. بعد از اینکه جوانه بیرون آمد پلاستیک را بردارید. هر روز با اسپری روی بذر‌ها را خیس کنید.

ایده سبزه عید با خاکشیر

ایده سبزه عید با خاکشیر روی کوزه سفالی

در گذشته بیشتر از این روش برای سبزه عید استفاده می‌کردند. در این روش ابتدا بذر خاکشیر را به مدت یک شب خیس نمایید. کوزه سفالی مناسبی تهیه نمایید و روی آن را با پارچه نازک یا جوراب زنانه نازک بپوشانید. جوراب را خیس نموده و بذرهای خاکشیر را که خوب لعاب داده‌ شده‌اند با دست خیس روی کوزه سفالی بکشید.

ایده سبزه عید با خاکشیر

توجه کنید که تمام سطح کوزه به صورت یکدست با خاکشیر پوشانده شود. سپس کوزه را پر از آب نمایید. البته توجه داشته باشید که تا زمان سبز کردن خاکشیر باید مرتب آن را با اسپری آب دهید.

ایده سبزه عید با خاکشیر

کاشت سبزه با خاکشـیر روی کلاه :

در این روش نیز ابتدا خاکشیر را در آب خیسانده تا لعاب دهد. در این فاصله چند ساعته بهتر است سطح کار را آماده نمایید. در اینجا از کلاه استفاده شده است اما شما به دلخواه می توانید از سایر وسایل به عنوان ماکت برای سبزه عید با خاکشیر استفاده کنید و سبزه متفاوت و زیبایی داشته باشید.

ایده سبزه عید با خاکشیر
ابتدا روی سطح مورد نظر را با لایه نازکی از پنبه بپوشانید، سپس پارچه تنظیف را روی پنبه ها قرار دهید و بعد از خیس نمودن آن بذرهای آماده شده را به صورت یکدست روی پارچه بکشید و برای نتیجه گیری بهتر، نایلونی را که چند حفره روی آن ایجاد نموده اید، روی کار بکشید فقط توجه داشته باشید که نایلون با خاکشیر ها برخورد نکند. این سبزه را نیز با اسپری و آبپاش آبیاری نمایید. بعد از گذشت دو یا سه روز که بذرهای خاکشیر سبز نمود نایلون را برداشته و هر روز سبزه خود را آبیاری نمایید.

نظرات