نحوه چیدمان زغال کبابی روی گریل

0

درست کردن کباب با استفاده از زغال کبابی نیاز به دانستن نکاتی دارد، تا مزه و پخت خوبی داشته باشد. امروز به شما توضیح خواهیم داد که برای رسیدن به دمای مناسب کباب کردن چطور زغال را بچینیم.

 زغال کبابی

یکی از سوالاتی که برای شما پیش می آید این است که چقدر زغال باید بریزیم؟ این سوال بسته به این دارید که شما چه غذایی و با چه دمایی می خواهید بپزید. اگر هم حرارت بالایی می خواهید و محفظه زغال شما بسته است به یک دودکش نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید، حداکثر دما و طول پخت بستگی به نحوه پخش زغال دارد.  اگر زغال‌های روشن را در یک لایه نازک در یک منطقه بزرگ‌تر پخش کنید، دما کمتر می‌شود و گرما سریع‌تر از بین می‌رود.  اگر لایه شما عمیق‌تر باشد و زغال‌ های کبابی متمرکزتر باشند، دما بالاتر می‌رود و مدت طولانی‌تری گرم می‌ماند.

دقیق ترین راه برای اندازه گیری دمای زغال، استفاده از دماسنج است. حال اگر دما سنج ندارید، می توانید دست خود را ۱۵ سانتی متر بالای زغال قرار دهید و با استفاده از ساعت تعداد ثانیه هایی که می توانید دست خود را در بالای زغال نگه دارید بشمارید.

زمان ۸ تا ۱۰ ثانیه ۲۵۰ تا ۳۵۰ درجه فارنهایت

زمان ۵ تا ۶ ثانیه ۳۵۰ تا ۴۵۰ درجه فارنهایت

زمان ۲ تا ۴ ثانیه ۴۵۰ تا ۵۵۰ درجه فارنهایت

کباب کردن با حرارت مستقیم

اگر می خواهید با حرارات مستقیم کباب کنید بهتر است دودکش کامل داشته باشید و درجه حرارت شما ۵۵۰ درجه فارنهایت باشد. میزان زغال کبابی هم بستگی به مقدار کباب شما دارد.

زغال کبابی

(برای خرید زغال کبابی می توانید به سایت زغال آباد مراجعه نمایید.)

زغال را در یک سطح در کل منقل خود پخش کنید، بهتر است یک قسمت کوچک را خالی نگه دارید، همچنین برش های کباب شما نازک باشد.

مرحله یک : روشن کردن زغال

با استفاده از وسایل مربوط به روشنایی مثل کبریت، فندک یا آتش زنه زغال ها را روشن کنید.

مرحله دوم: زغال کبابی را در یک لایه یکنواخت پخش کنید.

پس از روشن شدن با استفاده از انبر زغال ها را به طور مساوی پخش کنید، همیشه بهتر است یک قسمت کوچک را خالی بگذارید تا در صورت شعله ور شدن بتوانید کنترل نمایید و یک منطقه خنک تر ایجاد کنید.

مرحله ۳ : زمان شروع پخت و پز

کباب ها را زمانی روی حرارت بگذارید که به دمای ۴۵۰ تا ۵۵۰ درجه فارنهایت رسیده باشد، این بهترین دمای برای پخت کباب می باشد. همانطور که در بالا هم گفته شد برای اندازه گیری دما بهتر است از دماسنج استفاده کنید در غیر اینصورت دست خود را ۱۵ سانتی متر بالای زغال ها نگه دارید. برای کباب کردن با استفاده از زغال باید صبور باشید تا به دمای مورد نظر برسید و کباب خوشمزه و خوش پخت را میل نمایید.

زغال کبابی

کباب کردن با روش دو منطقه ای

با آتش دو منطقه ای، زغال شما روی نیمی از گریل پخش می شود و نیمی دیگر خالی می ماند. این روش به شما فضایی برای پخت و فضایی برای گرم نگه داشتن می دهد و برای استیک، مرغ با استخوان و بدون استخوان و غذاهایی دریایی مناسب می باشد.

توجه داشته باشید که در این روش حرارت بالا ۴۵۰ تا ۵۵۰ درجه فارنهایت و حرارت متوسط برای گرم نگه داشتن ۳۵۰ تا ۴۵۰ درجه فارنهایت است.

مرحله یک : روشن کردن زغال کبابی . زغال خود را با استفاده از روش های روشنایی روشن کنید.

مرحله دوم: زغال کبابی را در یک طرف گریل پخش کنید.

مرحله سوم: طرف دیگر گریل را خالی بگذارید. در این قسمت که داغ است برای گرم نگه داشتن غذا و پخت غیر مستقیم استفاده کنید.

مرحله چهارم: غذای خود را در قسمت مناسب بپزید. از قسمت داغ گریل برای پخت مستقیم با حرارت زیاد استفاده کنید. برای مثال یک استیک را در قسمت داغ گریل سرخ کنید و در طرف دیگر گریل برای پخت آهسته استفاده نمایید. در صورت شعله ور شدن، غذای خود را به سمت غیرمستقیم و حرارت کم بیرید تا شعله ها فروکش کند و بعد آنها را به سمت حرارت مستقیم برگردانید تا پخت تمام شود.

پس از اینکه کباب ها را درست کردید حتما از خاموش شدن زغال مطمئن شوید. برای خاموش شدن زغال می توانید درب گریل را بگذارید و به مدت ۴۸ ساعت در بسته باشد تا خنک شود.

روش دیگر این است که با ریختن آهسته آب روی زغال و هم زدن می توانید خاکستر را سریع و کامل خنک کنید و احتمال آتش گرفتن مجدد اخگرهای خفته را از بین ببرید.  مراقب باشید در زمان ریختن آب روی زغال ها بخار ایجاد نشود و برای این کار بهتر است آب را به آرامی و کم کم بریزید.

هنگامی که زغال چوب و خاکستر استفاده شده شما کاملا سرد شد، می توانید آن را دور بریزید. توصیه می کنیم قبل از انداختن در سطل زباله غیر قابل احتراق در فضای باز، کاملاً در فویل آلومینیومی بپیچید.

برای خرید بهترین نوع زغال کبابی با کارشناسان زغال آباد به شماره ۰۹۱۲۱۴۵۰۴۹۹ تماس حاصل نمایید.

نظرات