شرایط کلی و نحوه ثبت نام خودرو وارداتی اسفند ۱۴۰۱ + سامانه saleauto.ir

1

سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به نشانی saleauto.ir از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت متقاضیان خرید خودرو وارداتی برای ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنند تا در قرعه کشی شرکت کنند.

خودرو وارداتی

شرایط کلی و نحوه ثبت نام خودرو وارداتی اسفند ۱۴۰۱ + سامانه saleauto.ir

ثبت نام خودرو وارداتی از شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ در سامانه saleauto.ir آغاز شد متقاضیان خرید خودرو وارداتی برای ثبت نام به لینک درج شده مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سخنگوی وزارت صمت از آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از فردا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبرداد.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توئیتی در فضای مجازی از آغاز ثبت نام خرید خودروهای وارداتی خبر داد.

در این توئیت آمده است:

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی شنبه ۶ اسفنده ماه از ساعت ۱۲ به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه و طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت shatanews.ir ذکر شده ثبت نام کنند،زمان ثبت نام اولویت محسوب نمی شود.

به گفته قالیباف از روز شنبه به مدت یک هفته متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کنند. شرایط ثبت نام اینگونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد، در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد و همچنین دارای پلاک خودروی فعال نباشد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید در حساب خودش، به صورت بلوکه شده داشته باشد.

وی افزود: زمانی که این شرایط احراز شد متقاضی می‌تواند در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کند. بعد از اتمام مهلت ثبت نام در طول چند روز این شرایط باید احراز شود و سپس وارد مرحله قرعه کشی اولویت خواهند شد یعنی قرعه کشی اولویت یک تا صدهزار دستگاه خودرو، زیرا وعده کرده بودند تا پایان سال یکصدهزار دستگاه خودروی وارداتی به فروش برسانیم بنابراین از رتبه یک متقاضیان تا صدهزار اولویت بندی خواهند شد و پس از آن عرضه‌ها در این سامانه شروع خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: عرضه خودرو‌های وارداتی به تدریج خواهد بود و با تاخیر سه ماهه، البته تحویل فوری هم خواهیم داشت، اما عمدتا تحویل خودرو سه ماهه است.

وی بیان داشت: در مرحله نخست خودرو‌های وارداتی زیر ۱۰ هزار یورو عرضه خواهد بود، اما شرکت‌هایی با خودرو‌های قیمت بالاتر هم وجود دارند، اما تعدادشان کمتر است و زیر ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده خبر داد و گفت: فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی طی چند روز آینده شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

مبلغ حساب وکالتی برای خرید خودروهای وارداتی

شرکت کنندگان برای ورود به قرعه کشی باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کنند. بعد از پایان قرعه کشی و بررسی اطلاعات، نام ۱۰۰ هزار نفر به قید قرعه انتخاب و اعلام می‌شود. بلافاصله بعد از اعلام نام برندگان قرعه کشی، شرکت‌های واردکننده خودروهای خود را در سامانه عرضه می‌کنند و متقاضی از بین آن‌ها انتخاب می‌کنند.

اگر خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی است که در قرعه کشی برنده شده‌اند. البته این موضوع هیچ ارتباطی با زمان ثبت نام ندارد، بلکه وابسته به شانس افراد در قرعه کشی است.

همچنین اگر فردی از بین خودروهای عرضه شده در مرحله اول انتخاب نکند و به دنبال خودروی دیگری باشد، حق تقدم او تا زمان انتخاب خودرو حفظ می‌شود و باید ۵۰۰ میلیون تومان را نیز در حساب خود نگه دارد. در غیر این صورت اگر متقاضی هر مبلغی از ۵۰۰ میلیون تومان برداشت کند، درخواست خرید خودرو لغو خواهد شد.

شرایط کامل

افراد متقاضی که در قرعه کشی برنده شدند، بعد از انتخاب خودرو سه روز فرصت دارند مرحله اول پرداخت شامل هزینه ارزش کالا، کرایه حمل و نقل تا بندر مقصد و بیمه (CFR) را پرداخت کند (البته ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ قبلا برای ورود به قرعه کشی پرداخته شده است). اگر افراد نتوانند ظرف سه روز این مبلغ را پرداخت کنند، ثبت نام باطل می‌شود و باید پنج درصد هم جریمه پرداخت کنند.

مرحله دوم پرداخت، مربوط به عوارض گمرکی است که زمان رسیدن خودرو به بنادر و ترخیص است و بعد از اعلام این مبلغ از سوی گمرک و سازمان حمایت، متقاضی باید آن را پرپاخت کند.مرحله سوم پرداخت هم زمان تحویل و مربوط به هزینه پلاک و غیره است. در اصل مرحله اول و سوم پرداخت، مانند فروش خودروهای داخلی است و مرحله دوم به آن‌ها اضافه شده است. این مبالغ نهایی نیست و بر اساس قیمت روز است.

از زمانی که فرد در مرحله اول را پرداخت و در سامانه قرارداد را امضا می‌کند، شرکت سه ماه فرصت دارد تا خودرو را به متقاضی تحویل دهد. بعد از این سه ماه، شرکت به ازای هر یک ماه دیر کرد، باید ۷.۵ درصد جریمه پرداخت کند و هر یک از طرفین که قرارداد را ابطال کند باید پنج درصد جریمه پرداخت کند. اما پیش از امضای قرار داد، حتی اگر افراد در قرعه کشی برنده شده باشند، هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

گفتنی است؛ ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو که با همکاری یک شرکت جدید طراحی شده و آدرس آن به زودی در اطلاعیه وزارت صمت منتشر خواهد شد، انجام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام فروش خودرو وارداتی از ۶ اسفند

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده خبر داد و گفت: فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد.

ثبت‌نام برای فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و مبلغ پیش پرداخت برای خرید خود‌روهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. متقاضیان یک‌هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو روند ثبت‌نام را انجام دهند. در این دوره ۱۰۰ هزار نفر انتخاب می‌شوند.
بعد از قرعه‌کشی عرضه خودروها انجام می‌شود و متقاضیان متناسب با ظرفیت، خودروها را انتخاب می‌کنند و سه روز مهلت است تا هزینه (CFR) (هزینه ارزش کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) را به صورت پیش پرداخت واریز کنند و خودروها را حداکثر ۳ تا ۶ ماه با تکمیل وجه تحویل می‌گیرند.
اگر متقاضی در زمان مقرر محصول را دریافت نکرد می‌تواند ماهانه جریمه دیرکرد ۷.۵ درصدی و ۵ درصد هزینه ابطال را دریافت کند.
حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است.

1 دیدگاه در “شرایط کلی و نحوه ثبت نام خودرو وارداتی اسفند ۱۴۰۱ + سامانه saleauto.ir

  1. فاضل گفت:

    سلام چراسایت بستست

نظرات