ماجرای جنجالی وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی مارشال و واکنش ها را ببینید

17

جیوه قرمز چیست و دقیقا کجای چرخ خیاطی مارشال قدیمی قرار دارد؟

در پی انتشار ۴ شایعه عجیب درباره جیوه قرمز در چرخ خیاطی مارشال قدیمی در بین مردم حالا همه به دنبال این هستند بدانند جیوه قرمز کجای چرخ خیاطی مارشال قدیمی قرار دارد؟ برخی گفتند جیوه قرمز در میله چرخ دنده داخل اسکلت چرخ خیاطی وجود دارد و می توانید با گوشی موبایل آنرا پیدا کنید! اما ماجرای وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی مارشال چیست و واکنش ها را ببینید

جیوه قرمز در کجای چرخ خیاطی قرار دارد ؟

“جیوه قرمز” در کجای چرخ خیاطی ها قرار دارد؟

جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی کجاست ، در آوردن جیوه از چرخ خیاطی ، چرا در چرخ خیاطی جیوه قرمز وجود دارد .

اخیراً تصاویری در برخی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است که حاکی از وجود ماده ای حیاتی و بسیار گرانبها به نام جیوه قرمز در چرخ خیاطی های قدیمی به ویژه مدل مارشال است.

این شایعات باعث افزایش سرسام آور قیمت این تجهیزات شد تا جایی که برخی از فروشندگان چرخ خیاطی خود را در یکی از سکوها به قیمت دو میلیارد تومان فروختند.

جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی مارشال کجا قرار دارد؟

در حالیکه چند روزیست خبر وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی مارشال به خبر داغ و مهم در بین مردم تبدیل شده، کاربران می پرسند که محل دقیق جیوه قرمز در چرخ خیاطی مارشال قدیمی کجاست و آیا چرخ خیاطی مارشال قدیمی جیوه قرمز دارد؟، جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی کجاست و از کجا بفهمیم که چرخ خیاطی قدیمی جیوه دارد و چگونه تشخیص بدهیم و سوالاتی مانند این که هم اکنون در بین مردم داغ شده و همه خانواده هایی که چرخ خیاطی ۵۰ سال پیش را دارند به دنبال پیدا کردن محل قرار گرفتن جیوه چرخ خیاطی قدیمی هستند و یا برای فروش آن به سایت دیوار هجوم بردند

جیوه قرمز چرخ خیاطی قدیمی کجاست

متن برخی از شایعات در فضای مجازی در پیج های اینستاگرامی و کانال ها به اینگونه نوشته شده است:

*توی این چرخ خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومن قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی و هسته ی کاربرد داره و خیلی هم سمی و خطرناکه…

*این ماده به جز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰ ۶۰ سال پیشم موجوده

* گول نخورید جیوه فقط در چرخ خیاطی سینگر روسی قرار دارد که ۱۱۰ سال قدمت دارد و بین میله وسط آن کار گذاشته است

قابل ذکر است که چند سال پیش نیز شایعه وجود الماس در چرخ خیاطی در بین مردم رواج پیدا کرد و تا به امروز نیز هنوز کسی الماس را پیدا نکرده است.

محل قرار گرفتن جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی

 محل قرار گرفتن جیوه چرخ خیاطی قدیمی

برخی مدعی شدند تلفن های همراه به عنوان ابزاری برای اثبات وجود ماده جعلی استفاده می شود. باور عمومی بر این است که گوشی همراه می تواند به کشف گنجینه های پنهان طلا و جیوه در چرخ های خیاطی قدیمی کمک کند.

نظریه های عجیب دیگری هم درباره جیوه قرمز وجود دارد به طوریکه ادعا می شود می توان از آن برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد.

روزنامه سعودی می‌گوید: «اگر وقتی تلفن در نزدیکی سوزن قرار می‌گیرد، خط قطع شود… وجود این ماده را ثابت می‌کند».

روزنامه الاقتصادیه نوشت: فقر زمینه مناسبی را برای گسترش شایعه جیوه قرمز در جامعه عربستان به ویژه طبقه متوسط ​​فراهم کرده است.

قیمت جیوه قرمز چرخ خیاطی قدیمی چقدر است؟

حالا این شایعه باعث شده تا قیمت این وسیله به طرز سرسام آوری بالا رفته و به ۱۰ میلیارد تومان نیز رسیده است. حتی افرادی می پرسند قیمت جیوه‌قرمز چرخ خیاطی قدیمی چقدر است؟

اما توجه کنید که این خبرها کاملا دروغ و کذب محض است و نباید به اخبار فیک و دروغ توجه کرد و حتی دامن زد .

جالب تر اینکه برخی نیز ادعا کردند با نگه داشتن تلفن همراه روی سوزن چرخ خیاطی می توانید جیوه قرمز را در داخل آن تشخیص دهید، زیرا بر اثر جیوه، تلفن همراه سیگنال خود را از دست خواهد داد.

حتی برخی عکسی را وایرال کردند و با خط قرمز کشیدن و نوشتند: محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی: اون چرخ خیاطی هایی که تهشون این شکلیه یا اون قسمتی که دایره کشیدم رو حتما چک کنن

حتی در چند روز گذشته فیلم در آوردن جیوه از چرخ خیاطی نیز در برخی پیج ها و شبکه های مجازی در حال دست به دست شدن است که نباید گول بخورید و پول خود را برای این شایعات دور بریزید.

البته که مردم هم توان پرداخت قیمت میلیاردی برای چرخ خیاطی، آن هم با این اوضاع اقتصادی ندارند و صرفا به حنبه تفریح و سرگرمی ماجرا توجه می کنند

ماجرای شوکه کننده جیوه قرمز در چرخ خیاطی مارشال قدیمی و واقعیت ها

شایعه از کجا شروع شد؟

شایعه وجود جیوه در وسایل خانگی مانند چرخ خیاطی و یخچال در سال ۲۰۰۹ از عربستان شروع شد

خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۰۹ با انتشار گزارشی در این باره نوشت: پلیس عربستان در حال تحقیق در مورد ریشه‌های نوعی کلاهبرداری است که در آن ادعا می شود که چرخ خیاطی‌های قدیمی ممکن است ثروت به همراه داشته باشند، زیرا حاوی ماده‌ای گریزان و احتمالاً افسانه‌ای به نام جیوه قرمز هستند.

روزنامه‌های سعودی روز سه‌شنبه تصاویری از سعودی‌ها منتشر کردند که با افتخار در کنار چرخ خیاطی‌های قدیمی در انتظار خریداران احتمالی در بازارهای سنتی هستند.

روزنامه انگلیسی زبان سعودی Gazette می‌گوید برخی از خریداران حاضر هستند تا ۲۰۰۰۰۰ ریال (۵۰۰۰۰ دلار) برای چرخ خیاطی قدیمی سینگر که حاوی جیوه قرمز است، بپردازند.

اگهی فروش میلیاردی چرخ خیاطی قدیمی

به گزارش خبرآنلاین: فرزاد مظفری: دوباره آگهی‌ فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی با قیمت‌های هنگفت سر از فضای مجازی درآورده است. البته خریدار این اشیا قدیمی کلکسیونر نیستند و حتی قصد سالم نگه داشتن چرخ خیاطی را ندارند. آن‌ها احتمالا دنبال چیز دیگری می‌گردند.

داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی و البته پرطرفدار است که در عصر اینترنت هر از چند گاهی دوباره سر از خاکستر برمی‌آورد. برخی باور دارند این ماده اکسیری شفابخش است که می‌تواند دردشان را درمان کند.

می‌گویند در لانه خفاش یا چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی پیدا می‌شود و در دهان مومیایی‌های مصر باستان هم پنهان شده است. البته این روایت‌ها همه یک مشکل بزرگ دارند، چنین ماده‌ای اصلا وجود خارجی ندارد.

پس تکلیف این همه تبلیغی که در فضای مجازی و حقیقی درباره این ماده و خواص شگفت‌انگیزش وجود دارد چیست؟ چرا برخی حاضرند برای به دست آوردن اندکی از آن مبالغی هنگفت بپردازند؟

اخبار فیک کلاهبرداری

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، لیزا وین، رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه مک‌کواری پاسخی ساده برای این پرسش‌ها دارد: «بازی کلاهبرداران است.»

وین نخستین بار هنگامی که در مصر و اهرام جیزه کار می‌کرد با این پدیده روبه‌رو شد. او با مصرشناس برجسته‌ای به نام زاهی حواس دفتری مشترک داشت و یکبار شاهد تماس شاهزاده‌ای سعودی بود که به هر قیمتی شده می‌خواست جیوه قرمز را برای درمان مادرش پیدا کند.

شاهزاده سعودی در عربستان شنیده بود که درمان درد مادرش جیوه قرمزی است که در دهان مومیایی‌ها پیدا می‌شود. پاسخ زاهی حواس به درخواست شاهزاده سعودی ساده بود: «برای مادرت متاسفم. اینجا چیزی به نام جیوه قرمز وجود ندارد.»

شاید این سخن جابر ابن حیان شیمیدان مشهور مردم را به اشتباه انداخته باشد که گفته بود:‌ «ارزشمندترین اکسیر جهان جایی درون اهرام مصر پنهان شده است.»

باوری هم وجود دارد که بر اساس آن می‌توان جیوه قرمز را در لانه خفاش‌ها پیدا کرد و البته این واقعیت که خفاش‌ها لانه نمی‌سازند نتوانسته جلوی جویندگان جیوه قرمز را بگیرد.

هستند کسانی که جیوه قرمز را محصول خفاش‌های خون‌آشام می‌دانند و به همین دلیل ویژگی‌هایش را چون دراکولای مشهور می‌دانند. از سیر فرار می‌کند، در آینه دیده نمی‌شود و البته به سمت طلا کشیده می‌شود.

ویدئوهای پربازدیدی هم در یوتیوب وجود دارد که سعی در اثبات این موضوع دارند اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که اغلب آن‌ها ساختگی هستند.
شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ‌ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ‌ خیاطی‌ باشید تا به این گنج گرانبها برسید.

هنوز هم این شایعه آنقدری خریدار دارد که آگهی فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی را با قیمت‌های باورنکردنی در فضای مجازی پیدا کنیم. حالا شاید برای آنکه جیوه قرمز را نمی‌شناسد و باور ندارد بتوان شایعه الماس پنهان در چرخ خیاطی را رو کرد.

واکنش پلیس به آگهی‌های وجود “جیوه قرمز” در چرخ خیاطی‌های قدیمی!

معاون اجتماعی پلیس فتا درباره ادعای وجود “جیوه قرمز” در چرخ خیاطی‌های قدیمی، توضیح داد.

سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به شایعه وجود “جیوه قرمز” در چرخ خیاطی‌های قدیمی اظهار کرد: این آگهی‌ها که در یک سایت خرید و فروش اجناس دست دوم منتشر شده است با هماهنگی مدیران این سایت حذف شده است چرا که چنین ادعایی (وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی‌های قدیمی) صحت ندارد.

وی با بیان اینکه بنابر گفته مدیران این سایت، تاکنون هیچ خرید و فروشی از این مدل چرخ خیاطی‌ها انجام نشده است، تصریح کرد: تا به امروز هیچ شکوائیه‌ای در زمینه کلاهبرداری برای خرید و فروش این چرخ خیاطی‌ها ثبت نشده و فردی هم که قصد کلاهبرداری از این شیوه تبلیغ را داشته باشد، شناسایی نشده است.

پاشایی بیان کرد: این رفتارها که هر چند وقت یک بار در فضای مجازی با عنوان‌های مختلف منتشر می‌شوند بیشتر جنبه شوخی و بازارگردانی دارد و البته که هموطنان آگاه هستند که نباید وارد بازی این افراد شوند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی پیامی مبنی بر اینکه در این چرخ خیاطی‌ها یک ماده جیوه وجود دارد که ارزش هر گرم این ماده ۱۰ میلیارد تومان است در فضای مجازی منتشر شد که این خبر موجب تشویش اذهان عمومی شده بود.

وی در پایان با بیان اینکه انتشار این آگهی‌ها بیشتر جنبه کلاهبرداری دارد، گفت: اگر فردی از شهروندان برای خرید و فروش این چرخ خیاطی‌ها مبلغی پرداخت کرده یا مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند ثبت شکایت کنند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

واکنش ها

جیوه قرمز کجا چرخ خیاطی استفاده میشه

****

قدیما میگفتن الماس داره الان میگن جیوه قرمز
***

بابا الکیه جیوه مایع است چطور تو چرخ خیاطیه

حالا اگه یک هزارم درصد درست باشه ژانومه زیاد قدیمی نیست مارشال های قدیمی رو میگن

*****

جیوه برای برد لوازم الکترونیکی مثل رادیو و ضبط و تلویزیون

چرخ ک برد نداره..مکانیکیه

ملت همیشه در صحنه 😑😑😑😑

*****
وای یادمه چند سال پیشم شایعه کرده بودن توی سکه های پنج تومنی قدیم اونایی که رنگش یه حالت مسی طور بود طلا وجود داره بعد همه پیگیر سکه پنج تومنی جمع میکردن🤣

****
جیوه قرمز کلا وجود خارجی نداره

همش چرت و پرته

17 دیدگاه در “ماجرای جنجالی وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی مارشال و واکنش ها را ببینید

  1. سحر گفت:

    سلام منم یه چرخ خیاطی دارم کسی خریداره

  2. Parisa گفت:

    خب شمارشوبده مام بفروشیم

  3. لیلی گفت:

    سلام من ی دونه مارشال اصلی دارم گوشی ک نزدیک سوزنش میکنم آنتن گوشی کم میشه فقط،۱خطش میمونه آیا جیوه داره راهنمایی کنید

  4. نیما گفت:
    2
    0

    با سلام
    چرخ خیاطی قدیمی بالای ۸۰ سال قدمت داشته باشه میخرم.

  5. امید گفت:

    اگه تو چرخ خیاطی جیوه پیدا کردید شماره بزارید تماس میگیرم.

  6. عارف گفت:

    Singer روسی بالای ۷۵ سال قدمت داره به بالاترین قیمت میفروشم

  7. سیروس حاجی نصیری گفت:

    سلام راه ارتباطی با خریدار رو به من میشه بگید

  8. مسود گفت:
    2
    1

    سلام.من خداوکیلی ۲ تا دارم با فاکتور و مهر زمان رضا شاه.چون دیگه عمرش به صد سال رسیده مطمین هستم جیوه داره و نرفتم تست کنم.ولی خداوکیلی یه چک قرضی گرفتم از قسط تلوزیونم مونده واسه همین برج ۱۲ هستش.یه چکشو پاس کردم.این یکیرو اگه پاس نکنم باید تلوزیونو ببرم بده.حضرت عباسی بعد ۵ سال دو تا بچه هام دارن ۹ ماهه تلوزیون میبینن.چکش ۶ تومنه .۳ تومنشم خودم میدم.چرخه رو هم ۲ تا ۳ تومن بیاد ورداره بره.اگه نداشتم سالمه سالمه چرخا.دونه ایی یه تومن می ارزه تو بازار.

  9. شکوهی گفت:

    سلام خانم شیوا لطفا به منم معرفی کنید خریدارتون رو.

  10. ۵۵۵۵۵ گفت:
    2
    3

    من یکی ازاین چرخ خیاطی های قدیمی دارم کسی نیخواد

  11. رایان گفت:
    1
    3

    میشه به ماهم بگین چطور فروختین؟؟؟شاید ماهم به گنجی رسیدیم

  12. زهرا گفت:
    1
    1

    سلام.منم دارم.شماره بدین ازمنم بردارید باقیمت خیلی کمتر.من مستاجرهستم.ایمیل

  13. کارنش گفت:
    4
    1

    کجافروختی به ماهم راهنمایی کنیدتوروخدا. اصلش دارم ۲تا.خداازت راضی باشه شیرینیت روچشمم.

  14. زهرا گفت:

    من یکی دارم ،آیا کسی هست از من بخره ؟

  15. حمید گفت:
    1
    2

    دومورد دیگری هم بوده که درشرایط اقتصادی سنخیتی که آمریکا مسببی تماموکمالش هست ایجادش واینموارد صرفا همان بدنبال گنج رفتنهلی قدیموجدیدهست درژیان موهاوی یاچنسن اسمی حدودا هم گفته می‌شد میل سوپاپش ازطلارسفیدهست یاچراعهای زنبوریه قدیمی نفتی وتلنبه ای که گفته می‌شد درجه نشانگرش ازماده ای بوده که اکربرروی درموتورخودرومیگذاشتندموجب خاموشی می‌شده اینها فقط شایعه بودندبنده تابسن ۵۹سالگیم که رسیدم ندیدم و نخواهم دید مواردی تخیایست که از قدیم مثل داستانهای گنج گفته می‌شده

  16. سَنْ دِنَهَ مَهْدْیْ گفت:
    2
    1

    حاجی ب نظر من ک شایعه ای بیش نی مردم بیکارن دنبال چرت پرتن وگرنه اگه درست باشه من خودم یدونه چرخ خیاطی jokiدارم اصله اصله تقریبا ۵۰ساله میشه اگه اون داشتع باشه ک من کلاهمو میندازم بالا

  17. شیوا گفت:
    61
    17

    چرا اذیت شدی ازینکه چرخ خیاطیهامون رو قیمتهای میلیاردی فروختیم؟
    اگه شایعه بود من چرخ خیاطیمو به قیمت ۳ میلیارد نفروخته بودم
    اگه کلاهبرداری بود، طبیعتا باید یکی از طرفین معامله متضرر میشد
    انگار روحت هم خبردار نیست که هیچکدوم از خریداران از مردم عادی نیستند 😊

    اطلاعات غلط طراحی نکن چه خوشت بیاد چه نیاد، حالشو بردیم تو این بازار

نظرات