تفاوت زندگی و تحصیل در استانبول و قبرس شمالی چیست؟

0

اگر قصد زندگی و خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را دارید مطالعه این مطلب را از دست ندهید. از آنجایی که سفر، مهاجرت و اقامت در کشورهای اروپایی و آمریکایی چندان برای مردم ایران به‌خصوص افراد طالب تحصیل و زندگی در خارج از کشور راحت نیست؛ بنابراین باید به آسان‌ترین گزینه‌ها توجه کنیم. از جمله گزینه‌های ایده‌آل برای مهاجرت به استانبول و قبرس می‌توان به خرید آپارتمان در قبرس شمالی و خرید خانه در استانبول اشاره کرد.

باتوجه به تفاوت هزینه و برخی ملاحظات سیاسی و فرهنگی، مهاجرت، زندگی و تحصیل در این کشور برای ما ایرانی‌ها به مراتب از سایر سرزمین‌ها آسان‌تر خواهد بود؛ اما شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ اگر برای مهاجرت، تحصیل و زندگی دو گزینه قبرس و استانبول پیش رویتان قرار بگیرد، خرید خانه و زندگی در قبرس را انتخاب می‌کنید یا اینکه زندگی، تحصیل و خرید آپارتمان در استانبول ترکیه اولویت شماست؟ در این بخش در خصوص تفاوت‌های زندگی و تحصیل در استانبول و قبرس صحبت خواهیم کرد.

 تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

چند تفاوت اصلی زندگی و تحصیل در استانبول و قبرس شمالی

شاید از نظر برخی افراد زندگی در ترکیه و قبرس شمالی به دلیل اشتراکاتی که بین آن‌ها وجود دارد، یکسان است؛ اما این طرز فکر برای کسی که قصد خرید آپارتمان، تحصیل یا زندگی در استانبول یا قبرس شمالی دارند، اشتباه است. در زیر به چند تفاوت مهم و اصلی که باید درنظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد:

تفاوت در ارزش جهانی پاسپورت

یکی از تفاوت‌های اصلی میان ترکیه و قبرس، تفاوت‌های موجود درمورد جایگاه و ارزش پاسپورت این دو کشور در سطح جهانی است. به‌لحاظ ارزش و اعتبار می‌توان گفت که پاسپورت ترکیه در رده ۳۰ یا ۳۱ جهانی قرار گرفته است. یکی از مزیت‌هایی که اخذ پاسپورت ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول ترکیه برای مهاجرین ایرانی درپی دارد، امکان سفر به کشورهای دیگر بدون اخذ ویزا است.

البته در مورد سفر با پاسپورت ترکیه به دیگر کشورها نیز محدودیت‌هایی وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر پاسپورت شما متعلق به کشور ترکیه باشد، بدون اخذ ویزا تنها می‌توانید به ۷۲ کشور دنیا سفر کنید. همچنین مهاجرین ایرانی و بومیان ترکیه می‌توانند با اخذ ویزای فرودگاهی ترکیه به ۴۲ کشور جهان سفر کنند.

خرید آپارتمان در قبرس شمالی و به‌طور کلی مهاجرت به این سرزمین به افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند آزادی بیشتری برای سفر به کشورهای خارجه داشته باشند. به لحاظ ارزش‌گذاری پاسپورت قبرس نسبت به پاسپورت ترکیه در سطح جهانی ارزشمند‌تر است. این پاسپورت ۱۵ رتبه از پاسپورت ترکیه بالاتر قرار می‌گیرد و به‌عبارت دیگر پانزدهمین پاسپورت معتبر دنیا شناخته می‌شود.

در صورتی که درمورد مهاجرت و خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا کشور قبرس مردد هستید؛ اما این هدف را دارید که بدون ویزا بتوانید به بیش از ۱۰۰ کشور سفر کنید، قطعاً اخذ پاسپورت قبرس برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در صورتی‌که پاسپورت قبرس را بگیرید، می‌توانید بدون اخذ ویزا به ۱۷۵ کشور دنیا سفر کنید.

تفاوت در وضعیت اقتصادی بین استانبول و قبرس شمالی

زندگی کردن و اقامت دائمی می‌تواند یکی از دلایل محکم برای مهاجرت به کشور ترکیه و کشور قبرس باشد؛ اما قبل از آنکه به ترکیه یا قبرس مهاجرت کنید یا اینکه اقدام به خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا قبرس شمالی کنید؛ لازم است درمورد وضعیت اقتصادی کشور مورد نظرتان تحقیق کنید. همانطور که می‌دانید ایران به لحاظ اقتصادی و نرخ بیکاری یکی از بدترین شاخص‌ها را دارد؛ بنابراین لازم است شما مقصدی را برای مهاجرت انتخاب کنید که بیشترین اثر مثبت را بر وضعیت زندگی شما پس از اقامت داشته باشد.

وضعیت اقتصاد استانبول

به‌طور کلی نه تنها استانبول، بلکه کشور ترکیه در چند سال اخیر پیشرفت و رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده است؛ همچنین این کشور در حال توسعه است و مسیر پیشرفت را طی می‌کند. جالب است بدانید در مقیاس جهانی کشور ترکیه ششمین اقتصاد قدرتمند دنیا شناخته می‌شود. عمدتاً چرخ اقتصاد کشور ترکیه بر مدار کشاورزی می‌چرخد. یکی از دانستی‌های جالب و قابل توجه درمورد اقتصاد ترکیه این است که این کشور در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب رتبه ۷ جهان در زمینه کشاورزی شده است.

یکی از دلایل محکم مهاجرین ایرانی برای مهاجرت به ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول ترکیه قدرت این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی است. تولید ناخالص داخلی ترکیه رتبه ۱۳ جهانی را دارد. جالب است بدانید که ترکیه در صنعت خودروسازی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد و چهاردهمین سازنده بزرگ خودروهای لوکس و مدرن در دنیا شناخته می‌شود.

ترکیه دارای یک سیستم بانکی قدرتمند است که در اقتصاد این کشور نیز نقش ملموسی دارد. ترکیه در زمینه تولید لوازم خانگی، تولید محصولات الکترونیکی و پتروشیمی نیز در سطح خوبی قرار دارد؛ همچنین بخش بزرگی از اقتصاد این کشور در ارتباط با گردشگری است؛ چون این کشور در ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر در شهرهای مختلف به خصوص استانبول است.

وضعیت اقتصاد قبرس شمالی

اقتصاد کشور قبرس نیز شباهت‌هایی به اقتصاد ترکیه دارد؛ بنابراین نباید خیلی درمورد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه عجله کنید! عمدتاً اقتصاد قبرس مبتنی بر واردات، بازار آزاد و صادرات است. همچنین صنعت توریسم در رشد وضعیت اقتصادی این کشور نقش موثری دارد. قبرس به لحاظ رشد اقتصادی موفق شده است رکورد چشم‌گیری بزند و در مورد رشد اقتصادی یکی از سریع‌ترین کشورهای اروپایی معرفی می‌شود.

یکی از اشتراکات قبرس با ترکیه رونق کشاورزی است. در این کشور کشاورزی بیشتر بر کاشت و عرضه محصولاتی همچون سیب‌زمینی، گندم، مرکبات و جو تمرکز دارد. حجم زیادی از تولیدات کشاورزی این کشور صادر می‌شوند. صنایع دستی دیگر صنعت پر رونق قبرس به شمار می‌رود. همچنین این کشور در حوزه‌های متنوع دیگر همچون پوشاک و تولید تنباکو یکی از سرزمین‌های اروپایی قدرتمند شناخته می‌شود.

تفاوت قیمت خرید خانه در استانبول و قبرس شمالی

یکی از مواردی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه نشان دهید و در مورد آن تحقیق کنید، مسئله قیمت خرید آپارتمان در استانبول ترکیه در مقایسه با قبرس شمالی است. این شانس پذیرفته است که اگر بتوانید در ترکیه و قبرس ملک خریداری کنید؛ در آینده‌ای نزدیک به سود کلانی دست پیدا خواهید کرد.

اگر بخواهید سرمایه‌گذاری خود در حوزه خرید ملک را در ترکیه متمرکز کنید، لازم است ملک خریداری شده شما حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار ارزش داشته باشد. در صورتی که ارزش ملک خریداری شده در استانبول ترکیه حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار باشد، می‌توانید اقامت دائم و شهروندی ترکیه را دریافت کنید. در ترکیه شما محدودیت خرید ملک ندارید و می‌توانید برحسب بودجه و ریسک اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه املاک کنید؛ اما درمورد قبرس این قاعده به چه صورت است؟

برخلاف قوانین خرید آپارتمان در استانبول ترکیه شما در قبرس محدودیت‌هایی خواهید داشت. یکی از محدودیت‌های خرید ملک و قیمت آن در قبرس این است که هر شخص یا هر زوج تنها اجازه خرید یک خانه یا ملک را خواهند داشت. حداکثر ملکی که شما می‌توانید در قبرس برای خرید انتخاب کنید، باید متراژ ۱۳۳۸ متر مربعی داشته باشد؛ همچنین باید این شرط رعایت شود که ملک شما حداقل به میزان ۱۲۵۰۰ یورو ارزش داشته باشد.

شاخص قیمت ملک و خانه به درآمد در ترکیه و استانبول حدود ۸٫۵۸ درصد است؛ اما این عدد در قبرس ۶٫۶۷ درصد است. با در نظر گرفتن درآمد ماهیانه شهروندان ترکیه و قبرس، همچنین نگاهی به شاخص قیمت ملک می‌توان پی به مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن خرید ملک در قبرس برد؛ اما در صورتی که شما می‌خواهید با توجه به درآمد و سرمایه‌ای که در ایران دارید اقدام به خرید ملک کنید، قطعاً خرید آپارتمان در استانبول ترکیه برای شما گزینه بهتری است.

تفاوت شرایط خرید ملک در استانبول و قبرس شمالی

طبیعی است که هر کشوری برای خود قوانینی خاص برای خرید و فروش ملک وضع کند. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرایطی خاص برای افراد متقاضی خرید ملک در ترکیه مقرر کرده است. قیمت خرید ملک در ترکیه بستگی به چند فاکتور دارد. فاکتورهای انتخاب و خرید ملک در استانبول عبارت‌اند از:

  • نوساز یا قدیمی بودن خانه
  • امکانات خانه
  • متراژ منزل
  • شهری که ملک در آن واقع شده
  • و …

با توجه به چند فاکتورهای موثر بالا می‌توان تخمین زد که قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۱۴۸۱۶٫۷۶ لیر خواهد بود. همچنین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر ۹۱۱۸٫۳۳ لیر خواهد بود.

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را ندارید و خرید ملک در قبرس شمالی اولویت شماست، لازم است درمورد عوامل موثر بر قیمت ملک در قبرس مطالعه کنید. به‌طور کلی قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قبرس ۱۹۰۸٫۵۱ یورو است. همچنین میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدوداً ۱۳۶۵٫۴۴ یورو خواهد بود.

تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

تفاوت اجاره آپارتمان در ترکیه استانبول و قبرس شمالی

همانند خرید ملک، قیمت اجاره ملک نیز در ترکیه و قبرس تفاوت‌هایی دارد. معمولاً در بیشتر کشورها موعد قرارداد اجاره آپارتمان ۱۲ ماهه است و در ترکیه و قبرس نیز همین رویه دنبال می‌شود. اگر شما قصد ندارید برای همیشه در قبرس زندگی کنید، می‌توانید با اجاره خانه در قبرس اقامت موقت بگیرید. مهاجرینی که قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را ندارند؛ اما می‌خواهند موقتاً در این شهر از کشور ترکیه زندگی کنند با اجاره آپارتمان می‌توانند اقامت موقت ترکیه بگیرند.

تفاوت هزینه اجاره آپارتمان قبرس شمالی با استانبول

اجاره بها آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر قبرس شمالی حدوداً ۶۷۲٫۴۹ یورو است. همچنین این عدد برای اجاره ۱ خوابه در خارج از مرکز قبرس حدوداً ۵۳۳٫۶۵ یورو خواهد بود. اگر بخواهید در مرکز شهر قبرس آپارتمان ۳ خوابه اجاره کنید، بهای اجاره شما حدوداً ۱/۲۵۷٫۸۴ یورو است. همچنین این رقم برای آپارتمان ۳ خوابه در خارج از مرکز شهر حدوداً ۱/۰۰۷٫۵۵ یورو خواهد بود.

در صورتی که بخواهید آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر استانبول اجاره کنید، لازم است هزینه ۳/۶۶۸٫۵۴ لیری را در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را نداشته باشید، باید برای اجاره آپارتمان ۱ خوابه در خارج از مرکز نیز حدوداً ۲/۱۱۸٫۳۰ لیر بپردازید.

برای اجاره آپارتمانی که ۳ اتاق خواب دارد و در مرکز شهر استانبول واقع شده است، حدوداً ۶/۶۲۳٫۵۴ لیر هزینه خواهید داشت. همچنین یک آپارتمان ۳ خوابه در خارج از مرکز استانبول را می‌توانید با پرداخت ۴/۰۶۰٫۶۹ لیر اجاره کنید.

تفاوت هزینه‌های تحصیل در استانبول و قبرس شمالی

یکی از دلایل مهمی که می‌تواند زمینه‌ساز تصمیم‌گیری شما برای مهاجرت به قبرس و ترکیه شود، مسئله تحصیل خارج از ایران است. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به کشورهای خارجی مخصوصاً قبرس و ترکیه به شمار می‌رود. بسیاری از مهاجرین ایران که قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را دارند، هدف تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دنبال می‌کنند.

تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

لازم به ذکر است که قوانین سیستم آموزشی قبرس مبتنی و تابعی از سیستم آموزشی آمریکاست. در مقابل سیستم آموزشی ترکیه مبتنی و تابعی از سیستم آموزشی اروپاست. اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای سیستم آموزشی QS کشور قبرس و ترکیه را رتبه‌بندی کنیم، قبرس در پله‌های بالاتری قرار می‌گیرد. برحسب رتبه‌بندی سیستم آموزشی، رتبه کشور ترکیه ۴۳ و رتبه کشور قبرس ۳۷ است؛ بنابراین خرید آپارتمان در قبرس شمالی و اقامت در این کشور برای افراد جویای علم گزینه بهتری خواهد بود. از جمله عوامل موثر بر تعیین هزینه‌ها و همچنین تفاوت هزینه‌های تحصیل در استانبول و قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته تحصیلی
  • مقطع تحصیلی
  • نوع مدرسه یا دانشگاه
  • شهر محل تحصیل

البته تحصیل در قبرس و ترکیه، همچنین خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا قبرس شمالی برای دانشجویان بین‌المللی مزایایی هم به همراه دارد. این دو کشور شرایط مختلفی برای بورسیه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. بورسیه شدن دانشجویان در کاهش هزینه‌های تحصیل و اقامت آن‌ها در ترکیه و قبرس موثر خواهد بود.

هزینه‌های تحصیل در ترکیه

به‌طور کلی تحصیل در ترکیه و استانبول به مراتب از تحصیل در دیگر کشورها ارزان‌تر تمام می‌شود. مخصوصاً تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. در صورتی که بتوانید موفق به اخذ ویزای تحصیلی ترکیه شوید، خیلی راحت می‌توانید در مقطع‌های مختلف تحصیلی ترکیه تحصیل کنید.

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه برای یک دانشجو در هر سال تحصیلی بین ۳۴۰ الی ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. همچنین یک دانشجو اگر در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه تحصیل کند و هزینه خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را نداشته باشد، هر سال بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار هزینه تحصیل خواهد داشت. در صورتی که برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشید، متوسط هزینه تحصیل شما بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. هزینه تحصیل به زبان ترکی در این کشور مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به‌صورت میانگین بین ۲۴۰ تا ۷۳۰ دلار هزینه خواهد داشت.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

برحسب فاکتورهای موثر در تعیین هزینه تحصیل در قبرس شما مبالغی متفاوت در هر سال تحصیلی پرداخت خواهید کرد. برای تحصیل در مدارس هر محصل هر سال بین ۳۱۰۰ تا ۸۳۷۰ یورو هزینه خواهد داشت. دانشجویان مقطع لیسانس در قبرس هر سال بین ۷۵۰ تا ۲۷۰۰ دلار هزینه تحصیل دارند.

دانشجویان کارشناسی ارشد قبرس اگر مانند دانشجویان مقیم ترکیه قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را نداشته باشند و در قبرس به‌صورت اجاره‌ای یا خوابگاهی زندگی کنند، تنها برای تحصیل خود هر سال بین ۸۰۰ الی ۱۷۰۰ دلار هزینه خواهند داشت. در مقطع دکتری نیز یک دانشجو هر سال تحصیلی باید بین ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار هزینه پرداخت کند.

تفاوت روش‌های مهاجرت به استانبول و قبرس شمالی

مهاجرت دیگر مسئله‌ای است که می‌توان قبرس و ترکیه را با آن مورد مقایسه قرار داد. برای مهاجرت به این دو کشور شما به‌طور کلی ۷ روش متفاوت خواهید داشت. با توجه به موقعیت و شرایط خاصی که دارید، می‌توانید از روش‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای مهاجرت به ترکیه یا قبرس استفاده کنید.

هم ترکیه و هم کشور قبرس چون به لحاظ اقتصادی، امکانات رفاهی و تحصیلی موقعیت بهتری نسبت به ایران دارند، بیشتر از سوی مهاجرین ایرانی برای اقامت و زندگی انتخاب می‌شوند. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا قبرس شمالی را دارید و اینکه می‌خواهید برای همیشه در این کشورها اقامت کنید، روش‌های زیر به کارتان خواهند آمد.

تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

روش‌های مهاجرت به ترکیه و قبرس

  • اخذ ویزای توریستی
  • ویزای تولد
  • ویزای سرمایه‌گذاری
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج
  • پناهندگی در ترکیه یا قبرس

تقریباً در تمام کشورها روش‌های مهاجرت همین موارد هستند. شما می‌توانید با مطالعه دقیق درباره بهترین روش‌های مهاجرت به ترکیه و قبرس گزینه متناسب با موقعیت و شرایط خود را انتخاب کنید.

تفاوت کیفیت زندگی در استانبول و قبرس شمالی

یکی از فاکتورهای موثر در تصمیم‌گیری ما برای مهاجرت به قبرس یا ترکیه قطعاً مقایسه سطح کیفیت زندگی شهروندان ترکیه و قبرس خواهد بود. شما می‌توانید با تحقیق درمورد سطح رضایتمندی مردم ساکن یک کشور از امکانات و خدماتی که دریافت می‌کنند، خیلی راحت‌تر درباره مهاجرت و عدم مهاجرت به آن سرزمین هدف تصمیم‌گیری کنید.

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا قبرس شمالی با در نظر گرفتن کیفیت زندگی مردمان این دو کشور را دارید، باید بگوییم قبرس در سطح بالاتری قرار دارد. در صورتی‌که از نظر سطح آموزش، بهداشت، ثروت و رضایت زندگی قبرس را در یک جدول رتبه‌بندی قرار دهیم، جایگاه آن رتبه ۴۹ خواهد بود. همچنین ترکیه در این جدول رضایمندی و کیفیت زندگی در سطح ۱۳۳ قرار می‌گیرد؛ بنابراین با همین مقایسه ساده نیز می‌توان دریافت که کیفیت زندگی در قبرس به مراتب بیشتر از زندگی در ترکیه است.

کیفیت زندگی در ترکیه

شاخص کیفیت زندگی در ترکیه و شهرهای بزرگ آن ۱۲۰٫۴۰ است. شاخص کیفیت آب و هوای ترکیه ۹۳٫۲۶ است. شاخص مراقبت‌های بهداشتی در این کشور ۷۰٫۷۶ و شاخص ایمنی آن هم در همین حدود است. شاخص هزینه زندگی در ترکیه چندان زیاد نیست و حدوداً ۳۰٫۶۳ است. شاخص قدرت خرید برای این کشور پایین و در حدود ۲۷٫۱۵ است.

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه را دارید، خوب است بدانید نسبت قیمت ملک به درآمد در این کشور متوسط و در حدود ۱۱٫۴۶ است. شاخص ترافیک شهری ترکیه بالا و ۴۳٫۹۸ است. همچنین شاخص آلودگی این کشور ۶۵٫۱۳ است.

کیفیت زندگی در قبرس

نخست باید بگوییم که کیفیت زندگی افراد در قبرس شمالی پایین‌تر از ساکنان قبرس جنوبی است. عدد شاخص کیفیت زندگی در قبرس روی عدد ۱۴۷٫۰۵ قرار گرفته است. طبیعتاً با یک مقایسه کوچک متوجه می‌شوید، کیفیت زندگی در قبرس بالاتر از ترکیه است.

شاخص آب و هوا قبرس ۹۲٫۲۳ و شاخص ایمنی آن ۶۹٫۱۳ است. عدد شاخص هزینه زندگی در قبرس ۵۳٫۴۲ و شاخص قدرت خرید در آن ۵۰٫۸۶ است. شاخص مراقبت‌های بهداشتی این کشور متوسط و در حدود ۵۴٫۱۹ است. نسبت قیمت ملک به درآمد در این کشور ۶٫۶۹ است. شاخص آلودگی قبرس ۵۴٫۹۱ و شاخص زمان رفت و آمد ترافیک آن ۲۳٫۲۹ است.

تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

تفاوت میان امکانات زندگی و بیمه در استانبول و قبرس شمالی

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما در مورد خرید آپارتمان در استانبول ترکیه یا قبرس شمالی موثر باشد، تفاوت امکانات زندگی و بیمه است. از آنجایی که هم قبرس و هم ترکیه به ایران نزدیک هستند، طبیعی است که تصمیم‌گیری درمورد اینکه کدام یک را برای مهاجرت و تحصیل انتخاب کنیم دشوار باشد. به هر صورت با اقامت در ترکیه یا قبرس تمام مهاجرین می‌توانند از امکانات مختلف همچون تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، اشتغال در مشاغل با درآمد بالا، آب و هوای پاک و هزینه‌های پایین زندگی بهره‌مند شوند.

امکانات زندگی در ترکیه

در صورت مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت آن می‌توانید بدون نیاز به ویزا در این کشور تحصیل کنید. برای دانشجویان در این کشور امکان کار حین تحصیل وجود دارد و می‌توانند از بورسیه ترکیه نیز بهره‌مند شوند. ترکیه به بازنشستگان حقوق بازنشستگی می‌دهد. خرید آپارتمان در استانبول ترکیه امکان‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه است. در این کشور می‌توانید حساب بانکی بین‌المللی باز کنید و به حمل و نقل عمومی دسترسی راحتی خواهید داشت. اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه نیز دیگر امکاناتی است که در این کشور از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید.

تحصیل در استانبول یا قبرس شمالی

امکانات زندگی در قبرس

با زندگی در قبرس می‌توانید پاسپورت معتبر دریافت کنید، در کشوری با امنیت بالا زندگی کنید. نسبت به خرید آپارتمان در قبرس شمالی اقدام کنید و در مقابل مالیات کمی بپردازید. به‌راحتی کار پیدا می‌کنید و با سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

قبرس و ترکیه دو کشور نزدیک به ایران هستند و برای مهاجرت دو گزینه ایده‌آل محسوب می‌شوند. افرادی که دوست دارند در کشورهای خارجه زندگی و تحصیل کنند، می‌توانند قبرس و ترکیه را در اولویت‌های خود قرار دهند. زندگی در قبرس و ترکیه تفاوت‌هایی دارد و لازم است درمورد تفاوت‌های آن‌ها به خوبی مطالعه کنید.

نظرات