راهنمای خرید زیورآلات، چند نکته که باید به خاطر بسپارید

0

جواهرات و زیورآلات طلا از آن دسته اکسسوری‌هایی هستند که همه به آن علاقه دارند. اکسسوری‌های طلا و جواهرات گران بها ارزش بالایی دارند و جدا از جلوه زیبایی که دارند به دلیل ارزش مالی همیشه نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند. اگر قصد خرید طلا و زیورآلات را دارید بهتر است تا در زمان خرید چند نکته را در نظر داشته باشید تا در نهایت از خرید خود راضی باشید. شما باید انتخابی درست و حساب شده داشته باشید. حفظ جواهرات و اطمینان از نقد شوندگی بالای آن برای همه ما مهم است.

 راهنمای خرید زیورآلات

اطلاع از قیمت روز طلا

قیمت روز یا نرخ لحظه ای طلا را داشته باشید. اگر قصد خرید طلا دارید بهتر است تا قیمت خرید طلا و نرخ لحظه‌ای آن را از قبل داشته باشید. با اطلاع از قیمت روز طلا می‌توانید به فروشنده نشان دهید حواستان به قیمت‌ها هست و نمی‌توانند چیزی را گران‌تر از آنچه هست به شما بفروشند. شما مبلغی برای مالیات، سود و اجرت می‌پردازید. این سه جدا از هم هستند و فروشگاه‌های طلا با دریافت اجرت دلخواه روی محصول سودی به جز آنچه سود اصلی کار است بدست می‌آورند. اگر بخواهید می‌توانید طلا بدون اجرت بخرید تا هزینه‌ای بابت اجرت ساخت پرداخت نکنید. طلا کم اجرت یا دست دوم قیمت مناسبی دارد و ارزش خرید آن به دلیل نداشتن اجرت بالا است.

یک سرمایه گذاری حساب شده

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید و طلا را برای ارزش آتی آن خریداری می‌کنید بهتر است تا از شمش طلا، شمش نقره یا طلا آب شده استفاده کنید. قیمت خرید انواع شمش طلا را می‌توانید از کارگاه‌های طلا سازید بگیرید. برای اطمینان از چند کارگاه مختلف قیمت طلا را بپرسید. برای سرمایه گذاری و حتی هدیه شمش‌های طلا انتخاب هوشمندانه‌ای هستند. برای سرمایه‌گذاری می‌توانید شمش‌های ۲۰ گرمی یا ۱۰۰ گرمی طلا بگیرید.

هماهنگی جواهرات و طلا با استایل شخصی

وقتی صحبت از خرید جواهرات می‌شود، بهتر است جواهراتی را خریداری کنید که بتوانید با بیشتر لباس های خود بپوشید. خرید جواهرات و طلا با رنگ و مدل مناسب بسیار مهم است. شما می‌توانید همیشه آراسته باشید. استفاده از طلاهای سنگین و دست و پا گیر تنها برای مراسم و مجالس خاص مناسب است و نمی‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. جواهراتی سبک و در عین حال شیک را انتخاب کنید تا بتوانید همیشه از آن استفاده کنید.

سنگ‌ها، نگین‌ها و مروارید‌ها

اگر نمی‌خواهید هزینه زیاد و اضافه بابت جواهراتی که می‌خرید بپردازید ترجیحا از اکسسوری‌هایی که داری سنگ، نگین یا مروارید هستند پرهیز کنید. شما هزینه‌ بالایی بابت این لئازم جانبی کوچک می‌پردازید اما زمانی که قصد فروش طلا یا جواهرات خود را دارید احتمالا مبلغی بابت آن دریافت نخواهید کرد. اگر عاشق چنین اکسسوری‌هایی هستید اطمینان حاصل کنید در جواهر مورد نظر که از نگین‌هایی با تراش برلیان و مروارید‌های اصل و همچنین سنگ‌هایی قیمتی استفاده شده است.

گوشواره را تست کنید

راهنمای خرید زیورآلات

هنگام انتخاب گوشواره، وزن آن را در فروشگاه تست کنید. شما نمی‌توانید و نباید آن‌ها را امتحان کنید، اما نگه داشتن آن ها در دست ممکن است به شما بگوید که برای استفاده در تمام روز خیلی سنگین هستند یا قابل تحمل خواهند بود. گوشواره های سنگین در نهایت برایتان دردناک می‌شوند. مهم نیست چقدر جذاب به نظر می‌رسند، اگر راحت نباشند، نمی‌خواهید و نمی‌توانید آنها را بپوشید.

جواهرات محکم را انتخاب کنید

جواهراتی نخرید که به راحتی شکسته شود یا کسی که قصد دارید به او هدیه دهید ناامید شود. بسیاری از آویزها به صورت زنجیرهای کوچک هستند که به قدری شکننده هستند که فوراً می‌شکنند همچنین دستبند‌های طراحی شده‌ای که با گرم پایین طلا ساخته می‌شوند بسیار ضعیف خواهند شد. اگر زنجیر گردنبند شما کوتاه یا ضعیف است، یک زنجیر ضخیم‌تر بخرید یا یک آویز متفاوت بخرید! اگر به دنبال چیزی بادوام و مقرون به صرفه هستید، می‌توانید برای عروسی یا نامزدی به سراغ حلقه‌های ساده بروید. آنها چندان گران قیمت نیستند و البته به راحتی نمی‌شکنند. سایش و آسیب را در هر قطعه جواهری که می‌خرید بررسی کنید. خرج کردن پول برای جواهرات می‌تواند یک سرمایه گذاری خالص باشد، اما اگر کالایی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنید در شرایط عالی نباشد، پول خود را هدر خواهید داد. هر قطعه را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما واقعاً ارزش پول را دارد.

از فاکتور طلای خود نگهداری کنید

همیشه رسید خود را نگه دارید. اطمینان از داشتن فاکتور برای فروش کالای مورد نظر یکی از مهمترین کارهایی است که در خرید جواهرات باید انجام دهید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی نیاز به فروش جواهرات یا طلای خود خواهید داشت. نگه داشتن فاکتور بسیار ضروری است.

برش‌های الماس را بشناسید

راهنمای خرید زیورآلات

هنگام خرید حلقه نامزدی، به یاد داشته باشید که از قبل بدانید که طرف مقابل می‌خواهد الماس حلقه چه برشی داشته باشد. در حال حاضر، ۹ شکل مختلف یا برش الماس برای انتخاب وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید به دنبال جواهرات به روز باشید. تنها با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که برلیان یک الماس نیست بلکه نوعی از برش الماس است. به همین ترتیب برش‌های جذاب دیگری برای الماس وجود دارد که بهتر است قبل از خرید حلقه مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید جواهرات گران قیمت خود را از یک فروشنده قابل اطمینان تهیه کنید. خرید چنین جواهراتی نباید همراه با ریسک باشد.

روز‌های تعطیل و روزهای خاص

اگر به دنبال خرید یک جواهر گران قیمت هستید، سعی کنید آن را در قبل از تعطیلات و مراسم‌های خاص تهیه کنید. از آنجایی که در روزهای تعطیل، به ویژه روز ولنتاین، تقاضا بیشتر است، از خرید در این زمان ها خودداری کنید. با عدم خرید در چنین مراسم‌هایی، می‌توانید مقدار زیادی پول صرفه‌جویی کنید، یا حتی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کنید و زمانی که تقاضای جواهرات کاهش یافت و قیمت نیز متعادل شد استفاده کنید.

پیش از اینکه به خرید طلا و جواهرات بروید چند دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید تا با قیمتی مناسب کالای مورد نظر خود را تهیه کنید و از خرید خود راضی باشید.

نویسنده: سارااقبالی

نظرات