کوییک gx | مشخصات فنی، عکس ها و قیمت خودرو کوییک GX سایپا

0

مشخصات فنی، عکس ها و قیمت خودرو کوییک GX سایپا

کوییک gx (کوییک GX ساپیا) جدیدترین محصول خودروسازی سایپا در ایران است که در دهه فجر ۱۴۰۱ رونمایی شد و از روز گذشته برای فروش عرضه شده است. پیش بینی می شود به دلیل ظاهر زیبا ، امکانات فنی، موتور و ویژگی های مشتری پسند مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. ما در این بخش از مجله حرف تازه مشخصات فنی و تصاویر و آپشن ها و ویژگی های خودروی کوییک GX و کوییک آر GX جدید سایپا را معرفی میکنیم.

کوییک gx 

خودروی کوییک GX سایپا

در خبرها آمده که خودرو کوییک GX سایپا فول آپشن محصول جدید گروه خودروسازی سایپا به بازار می آید این خودرو در دهه فجر ۱۴۰۱ رونمایی شد.

کوییک GX و کوییک آر GX، بر خلاف سایر نسخه های این هاچ بک کراس ملی به نسل جدید پیشرانه M۱۵ مجهز هستند. این پیشرانه که M۱۵GSI نام دارد، فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی (VVT-i) را دارد و هدرز بر روی آن نصب شده است.

مشخصات ظاهری کوییک GX

مشخصات ظاهری کوییک GX

محصول جدید پارس خودرو، کوییک GX و کوییک آر GX است که نسخه آپشنال کوییک S به حساب می آید و داری جعبه دنده کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، از نوع ۵ سرعته دستی است.

این کوییک های تازه وارد در بحث ظاهری به رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی مجهز شده است و نسخه R از بدنه ای دو رنگ بهره می برد.

مهم‌ترین ویژگی تیپ جدید جی ایکس، موتور ارتقایافته M15GSI است که توسط شرکت مگاموتور و براساس موتور M15 تیبا، ساخته شده و تغییرات زیادی در آن رخ داده است.

کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس به دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس و… مجهز است.

قیمت کوییک GX 

قیمت کوییک GX

پیش فروش خودروی جدید کوییک جی ایکس آغاز شده و  این طرح فروش قرار است از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ آغاز شود، تا پایان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ مهلت خواهد داشت.

قیمت این خودروها غیرقطعی بوده و در زمان ارسال دعوتنامه، قیمت نهایی مشخص خواهد شد. اما مبلغی که برای این پیش‌فروش در نظر گرفته شده است، ۱۱۲ میلیون تومان است. با توجه به پیش پرداخت‌های تعیین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودرو‌ها در زمان تحویل قیمتی فراتر از ۲۱۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

مشخصات فنی

این مدل جدید کوییک، مانند سایر اعضای سری X200 سایپا، مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپه بوده و این موتور با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی، توانایی تولید ۸۷ اسب بخار، قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر، گشتاور را دارد. پیشرانه استفاده شده در این خودرو M۱۵ و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است

آپشن ها و  امکانات

آپشن ها و  امکانات رفاهی و ایمنی می‌توان به مواردی چون فرمان کمکی برقی، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی ۷ اینچی به همراه دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… را داشته باشد.

این نسخه تیپ آپشنال از کوییک S است و امکانات کامل‌تری را نسبت به آن دارد. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سایپا قرار بود طراحی جدید داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و کوییک جی ایکس با خط طراحی جدید داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می‌بینیم و مشخص نیست تکلیف آن پروژه که قدم‌های نهایی را پست سر می‌گذاشت چه شد/ تجارت نیوز

 

نظرات