تمام مشخصات فنی، عکس ها و قیمت خودروی P90 سایپا کادیلا

0

تمام مشخصات فنی، عکس ها و قیمت خودروی P90 سایپا کادیلا

سایپا P۹۰ (P90 ساپیا) جدیدترین محصول خودروسازی سایپا در ایران است که به زودی پس از رونمایی در خطر فروش قرار خواهد گرفت و پیش بینی می شود به دلیل ظاهر زیبا ، امکانات فنی، موتور و ویژگی های مشتری پسند مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. ما در این بخش از مجله حرف تازه مشخصات فنی و تصاویر و آپشن ها و ویژگی های این خودروی جدید ساپیا به نام خودرو P90 ساپیا تندر جدید معرفی میکنیم.

خودرو P90 ساپیا

در خبرها آمده که خودرو سایپا P90 فول آپشن محصول جدید گروه خودروسازی سایپا به بازار می آید و نام آن برای رونمایی در دهه فجر ۱۴۰۱ دیده می شود. خودرو جدید فعلا با نام سایپا P90 شناخته می‌شود و دارای پیشرانه‌ K4M رنو تندر است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و مراحل بازطراحی بدنه و آماده‌سازی فاز تولید در پارس خودرو در حال انجام است.

مشخصات ظاهری سایپا کادیلا (تندر P90 ایرانی)

مشخصات ظاهری سایپا کادیلا (تندر P90 ایرانی)

محصول جدید پارس خودرو، فیس‌لیفت رنو ال۹۰ است و فقط در نمای جلو و عقب تفاوت‌هایی دارد و طراحان سعی کرده‌اند ظاهری به‌روزتر به این خودرو قدیمی بدهند.

طراحی و تولید سوییچ بانک های داخل کابین، طراحی کلاستر (جلو آمپر) تمام دیجیتال، نمونه سازی اجزای بدنه، نمونه سازی اجزای کابین، انتخاب قوای محرکه و… از جمله اتفاق هایی است که برای پروژه سایپا P90 در دست انجام قرار گرفته است.

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی P90 نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.

مشخصات فنی سایپا خودرو P۹۰ ساپیا

مشخصات فنی خودرو سایپا P90

ماشینی که پارس خودرو تحت عنوان سایپا P90 به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده بود، همان پلتفرم آشنای داچیا لوگان نسل اول است

پیشرانه‌ای که در نمایشگاه ارائه شد، K4M رنو تندر است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۸ چرخ‌های تندر۹۰، پارس تندر و تندر پلاس را به حرکت وامیدارد.

امکانات

آن طور که گفته می شود، سایپا P90 در نمونه پایه به پیشرانه M15 توربو (پیشرانه فعلی سایپا شاهین) مجهز خواهد شد. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵F18 پنج سرعته دستی، توان را به چرخ های جلوی P90 می رساند. البته این احتمال هم وجود دارد که تندر ۹۰ ایرانیزه سایپا با پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ و تنفس طبیعی به بازار عرضه شود. این پیشرانه نمونه بومی سازی شده EC5 گروه PSA است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ تا ۱۵۳ نیوتن متر تولید می کند.

قیمت خودروی سایپا P90

موتور ماشین پی نود

این احتمال وجود دارد سایپا کادیلا (تندر P90 ایرانی) با موتور ME16 تولید شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۰۸ تا ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قرار است روی هاچبک SP0 و کراس‌اوور SP0 سایپا نیز استفاده شود. بدین ترتیب، سایپا P90 اندکی قوی‌تر از تندر ۹۰ خواهد بود.

قیمت خودروی سایپا P90

هنوز قیمتی برای این محصول جدید سایپا در نظر گرفته نشده است و پس از اطلاع بروزرسانی خواهیم کرد و همچنین نحوه پیش فروش خودرو سایپا P90 و خرید آن را به اطلاع مشتریان این ماشین خواهیم رساند/ اسب بخار، باما

نظرات