هر آنچه که باید از ست اداری بدانید

0

همانطور که می‌دانید چاپ ست اداری شامل مجموعه‌ای از اقلام است که علاوه‌بر انجام مکاتبات اداری، به‌منظور تبلیغات و بازار‌یابی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای ست اداری با‌توجه به نیاز و سلیقه مشتری تعریف می‌شود، به‌عنوان مثال سر‌برگ a4و a5، کاغذ یادداشت، کارت ویزیت، پاکت اداری، پاکت a5 و a4، فولدر (پوشه)، فاکتور و برچسب مواردی هستند که در بیشتر ست‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ست اداری وجهه و اعتبار تجاری شرکت را در نظر مخاطبان و مشتریان ارتقا می بخشد و همچنین در برندسازی تاثیر به سزایی دارد. داشتن یک ست اداری زیبا و شکیل باعث می شود مشتریان شما در نگاه اول به نظم و دقت شما در کسب و کارتان پی ببرند و این مورد ناخواسته، موجب جلب اعتماد مخاطب می شود. شما می‌توانید از چاپ برچسب تبلیغاتی در کنار ست اداری خود استفاده کنید تا موجب جلب توجه بیشتر شده و زیبایی ست شما را دوچندان کند.

 ست اداری

اهمیت ست اداری

بدون شک موفقیت و فروش بهتر یک مجموعه برای مدیران آن اهمیت زیادی دارد و همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند ارزش و جایگاه سازمان خود را در میان سایر رقبا حفظ کنند.یکی از دلایل اهمیت اوراق اداری جلوگیری از کپی برداری از اسناد و اوراق هر شرکتی می‌باشد. چاپ ست اداری صبح آگهی یکی از روش‌های رایج برای برندسازی است که افراد با پی بردن به اهمیت آن، از این روش به‌عنوان معرفی برند خود در بازار استفاده می‌کنند. همان‌طور که طراحی یک ست اداری نقش مهمی در تبلیغ کسب و کار دارد، طراحی بی‌کیفیت آن نیز می‌تواند نتیجه مخربی برای هر برندی داشته باشد. لذا بهتر است قبل از سفارش در مورد آن به‌خوبی تحقیق کنید و طراحی گرافیکی آن را به افراد توانمند و مجرب بسپارید.

اولین قدم در طراحی ست اداری

در اولین قدم باید بدانید که یک ست اداری حرفه ای و متفاوت بدون داشتن یک لوگوی مناسب همراه با رنگ سازمانی، برای آن برند فاقد هویت خواهد بود . طراحی لوگو اولین گام در طراحی اوراق اداری است و یا بازسازی لوگوی قدیمی و به‌روزرسانی آن‌ها، برای بدست آوردن هویت تجاری و برند سازی بسیار تاثیر گذار است. طراحی لوگو در کنار ست اداری به صورت مکمل، برای شناخت هویت و چهره‌ی هر سازمانی موثر است. طراحی لوگو در صبح آگهی با طراحی منحصر به فرد و خلاقانه وهمچنین با تضمین رضایت مشتری شما را به سمت موفقیت بیشتر هدایت خواهد کرد.

اجزای ست اداری

ست اداری

در حالت کلی اجزای ست اداری شامل سربرگ، پاکت، کارت ویزیت، یادداشت، فاکتور، فولدر، لیبل و… در ابعاد و استاندارد یکی از اصلی‌ترین ابزار مکاتبات داخلی و خارجی یک سازمان می باشد. طراحی اجزای ست اداری خلاقانه و منحصر بفرد یکی از عناصر برند سازی و ارتقا سطح یک مجموعه است. ست اوراق اداری صبح آگهی با رعایت اصول طراحی و چاپ می تواند یک ابزار تبلیغاتی موثر با کمترین هزینه و با ماندگاری بالا باشد.

سربرگ

یک از عناصر مهم و اصلی تشکیل دهنده یک ست اداری حرفه‌ای، طراحی سربرگ آن می باشد. سایز استاندارد سربرگ ۲۱*۲۹٫۷ و ۲۱*۱۴٫۸ می باشد. در طراحی سربرگ باید استانداردهای کاغذ را پیش و پس از برش در نظر گرفت و سپس تعیین فونت با اندازه مناسب ، سادگی و رعایت فاصله، لوگو و هارمونی رنگ ها طراحی را انجام داد.  همچنین در چاپ سربرگ ارزان صبح آگهی می‌توان از چاپ تمام رنگی طبق سلیقه مشتری استفاده کرد. خدمات ویژه مثل لوگو برجسته و طلاکوب،  برش لبه گرد، استفاده از کاغذ های فانتزی ، کاغذ های تحریر و کتان نیز باعث خاص شدن جلوه‌ی سربرگ خواهد شد. در سربرگ ها علاوه بر لوگو اطلاعاتی همچون عنوان،  آدرس، سایت، ایمیل، تاریخ،  شماره تماس،  پیوست و… قرار داده می‌شود.

کارت ویزیت

ست اداری

کارت ویزیت نیز یکی از عناصر تشکیل دهنده یک ست اداری حرفه‌ای می باشد. در واقع کارت ویزیت نخستین سفیر تبلیغاتی برای فعالیت اقتصادی هرسازمانی می باشد که مانند یک بیلبورد کوچک در دستان مخاطب قرار می‌گیرد. معمولا کارت ویزیت در ابعاد و سایز استاندارد بصورت۵٫۵* ۵٫۵، ۸٫۵ * ۴٫۸ و ۶*۹  و در جنس‌های گوناگون ارائه می‌شوند. رعایت نکات طراحی در زمینه ترکیب بندی ،رنگ های متناسب،فونت ، فاصله برش در زیبایی کارت ویزیت تاثیر بساری دارد. جنس مورد استفاده در کارت ویزیت‌ها عموما گلاسه مات یا براق، کتان، مقوایی کارتی ، فابریانو با روکش سلفون یا لمینیت می باشد .بر روی کارتن ویزیت‌ها خدماتی همچون طلاکوب، نقره کوب، مخمل نیز انجام می‌شود که کارت ویزیت را خاص و منحصر به فرد نشان می‌دهد.

معمولا در طراحی یک کارت ویزیت از لوگو و نام شرکت، شرح مختصری از فعالیت شرکت، آدرس، وبسایت ، ایمیل و شماره های تماس استفاده می‌شود. تمامی فونت ها باید از یک نوع و در سایز استاندارد باشد. تغییر ساختار کارت ویزیت به صورت خلاقانه و همچنین استفاده از رنگ های همخوان با فعالیت و می تواند کارت ویزیت شما را چشمگیر کند.

فاکتور

ست اداری

فاکتور یک سند رسمی است که به عنوان ضمانت خرید توسط فروشنده به خریدار ارائه می‌شود. استفاده از فاکتور می‌تواند نشان دهنده‌ی اعتبار کسب و کار شما باشد. یکی از مواردی که خرید را تضمین می‌کند گرفتن فاکتور سربرگ دار رسمی از فروشنده است. علاوه بر مزایایی که استفاده از فاکتور برای مشتری دارد، استفاده از یک فاکتور زیبا که طراحی خوب و مناسبی دارد می‌تواند برای فروشنده نیز فواید بسیاری به همراه داشته باشد. هر برند به کمک یک  فاکتور می‌تواند جایگاه حرفه‌ای خود را در چشم مشتری ثبت کند و در ذهن مخاطب ماندگار شود. همه‌ی این مزایا به کمک طراحی و چاپ فاکتور رسمی میسر خواهد بود. اطلاعات مختلفی بر روی فاکتورها چاپ می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگو، مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، زمان خرید، نوع و تعداد کالا، قیمت کالا و سایر موارد اشاره کرد.

پاکت

ست اداری

چاپ پاکت یکی دیگر از انواع اوراق اداری است که باید بتواند علاوه بر ترکیب بندی، رنگ متناسب و سایز استاندارد، هویت شرکت و یا موسسه مورد نظر را به خوبی نشان دهد. در طراحی اصولی یک پاکت نامه باید همه موارد لازم از جمله نام شرکت، لوگو، آدرس، شماره تلفن، فکس و ایمیل گنجانده شود. نوع فونت، سایز و طراحی این اجزا در جذابیت پاکت نامه نقش به سزایی دارد. ابعاد پاکت نامه معمولاً متناسب با ابعاد سربرگ (A4) تعیین می‌شود. بهتر است ابعاد پاکت مورد نظر در حالت بسته شده، ۶ میلیمتر بیشتر از یک سوم ابعاد سربرگ در طول و عرض باشد. چاپ پاکت‌نامه صبح آگهی مطابق با استانداردهای موجود و همچنین سلیقه مشتری انجام می‌شود.

فولدر

فولدر تبلیغاتی درواقع همان پوشه‌ی نگهدارنده برای اسناد و مدارک است. فولدر نیز در مجموعه اوراق اداری قرار می‌گیرد، پس باید حاوی اطلاعاتی باشد که در‌ طراحی سایر اقلام ست اداری لحاظ شده است. چاپ فولدر صبح آگهی به شکلی است که اوراق اداری چاپ شده را مانند کارت ویزیت و سربرگ، بروشورها و یا کاتالوگ محصولات و حتی سی دی معرفی شرکت در آن قرار ‌گیرد تا هماهنگی بین اقلانم حفظ شود. اطلاعاتی که در فولدرها باید قرار گیرد شامل لوگوی شرکت و راه‌های ارتباطی است که در کنار آن می‌توان شعار تبلیغاتی و تصاویری از فعالیت‌های شرکت را نیز قرار داد. برای حفظ هماهنگی بین فولدر و دیگر عناصر اوراق اداری، باید از رنگ سازمانی، ترکیب‌بندی و عناصر مشابه استفاده کرد. سایز استاندارد برای چاپ فولدر برحسب اندازه سربرگ محاسبه می‌شود، به طوری که از سربرگ کمی بزرگتر باشد تا به‌راحتی در درون آن قرار گیرد.

کاور CD و DVD

چاپ کاور CD و DVD یکی از زیر مجموعه‌های اوراق اداری هستند. در واقع طراحی این کاورها در کنار دیگر اوراق ست اداری بخشی از هویت بصری و حرفه‌ای بودن یک شرکت هستند که مشتریان و اصنافی که با آن شرکت در ارتباط هستند به واسطه این اوراق نسبت به فعالیت ها و روال کاری شرکت شناخت نسبی پیدا خواهند کرد. معمولاً در طراحی جلد CD و DVD طراح یک فضای مشخص و استاندارد را در اختیار دارد ( معمولا یک مربع ۱۲ سانتی متری) که باید نام یا لوگوی شرکت، شعار تبلیغاتی شرکت، تصاویر یا نمونه کارهای مرتبط، آدرس و شماره تلفن و پست الکترونیک را روی آن درج کند.

یادداشت

برگه یادداشت یکی از اوراق اداریست که روزانه در هر شرکت یا کسب کاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با چاپ اختصاصی برگه یادداشت با برند و لوگوی خود، علاوه بر تبلیغات مؤثر، می‌توانید به کسب و کار خود اعتبار بیشتری ببخشید. اگر قصد دارید با پرداخت قیمت مناسبی برای مجموعه خود یادداشت سفارش دهید، چاپ دفترچه یادداشت صبح آگهی با ویژگی‌های استاندارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. توجه کنید که یک دفترچه یادداشت استاندارد باید دارای فضای کافی برای تبلیغات شما باشد. طراحی جلد دفترچه یادداشت در چاپ تبلیغات آن بسیار تاثیرگذار است چراکه زیبایی آن را بیشتر کرده و در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. ابعاد و سایز دفترچه یادداشت تبلیغاتی با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان متفاوت خواهند بود و باید توجه کنید که توجه به کاربرد آن سایز مناسبی را انتخاب کنید. تعداد برگه‌های دفترچه یادداشت نیز متفاوت است که در قیمت چاپ دفترچه یادداشت تبلیغاتی نیز تاثیرگذار خواهد بود. ضخامت و جنس برگه یکی از ویژگی‌های مهم در چاپ انواع دفترچه یادداشت تبلیغاتی است.

جمع بندی

طراحی و چاپ ست اداری در واقع اولین مرحله برای شروع کار یک سازمان است که قصد تعامل و ارتباط با سایر موسسات را دارد بنابراین داشتن یک طرح اختصاصی و منحصر به فرد می تواند در بالابردن رتبه‌ی شرکت شما نقش بسزایی ایفا کند.. طراحی اوراق اداری اگر هوشمندانه و خلاقانه انجام شود، تاثیر فوق العاده ای برای تبلیغ و برندسازی شرکت خواهد داشت. از این رو یکی از موارد مهم که در طراحی ست اداری شما جلوه بصری خاصی خواهد داشت، لوگوی شرکت شماست. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین خدماتی که باید از جانب تولید کننده هر محصول رعایت شود، قابلیت شخصی سازی آن است. مجموعه صبح آگهی به این امر مهم احترام می‌گذارد و شما می‌توانید ست اداری مورد نظر خود را متناسب با سلیقه، بودجه‌ و نوع کسب و کار خود سفارش دهید. جهت مشاهده و سفارش انواع ست اوراق اداری از جمله سربرگ، فاکتور، یادداشت، کارت ویزیت و … به وبسایت صبح آگهی مراجعه کنید. سپس روی بخش مورد نظر خود کلیک کنید تا با ویژگی و انواع هر یک از اوراق اداری آشنا شوید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان فروش صبح آگهی در تماس بوده و سپس نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

نظرات