مشاور خوب زندگی ام را دگرگون کرد، چگونه؟

0

مشاوره یک امر بسیار مهم است و می تواند تمام ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. مشاور خوب می تواند زندگی شما را در ابعاد فردی، اجتماعی و شغلی بهبود داده و از سویی در درمان اختلالات افسردگی، اضطراب، وسواس، بی خوابی به شما کمک می کند.

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با داشتن مشاورین متخصص در زمینه های خانواده درمانی، مشاوره ازدواج ، شغلی و تحصیلی، خانوادگی، جنسی، افسردگی، اضطراب، تربیت کودک زندگی شما را متحول کند.

 مشاوره ازدواج

در جلسه مشاوره ازدواج و خانواده چه رخ می دهد؟

در این جلسه فضای بی طرفی ایجاد می شود تا زوجین دغدغه ها و مشکلات خود در محیطی امن بیان کرده و از بروز توفان در رابطه جلوگیری می کند.

در این جلسات موارد زیر آموزش داده می شود:

  • روابط میان زوجین
  • ارتباط کلامی آن ها
  • درک مشترک
  • شناخت و روش ارتباط با خانواده ها

از سوی دیگر مشکلات زیر برطرف می شود:

  1. فقدان صمیمیت
  2. خشم، جر و بحث
  3. فحاشی، تحقیر، تهدید و سرزنش
  4. احساسات ابراز نشده
  5. احساس محرومیت
  6. الگوهای اختلاف حل نشده و تکراری
  7. نیازهای ابراز نشده
  8. باورهای متفاوت به زندگی مشترک
  9. احساس بی عدالتی و نابرابری
  10. فقدان وقت (فاصیه گرفتن)
  11. عدم تفاهم
  12. انتظارات برآورده نشده
  13. احساس شنیده نشدن
  14. حس گناه
  15. برداشت های منفی درباره ی همسر
  16. احساس بیهودگی
  17. احساس آزردگی
  18. ناامیدی و افسردگی
  19. منفی نگری
  20. سرخوردگی و دلزدگی
  21. جنسی

مراقب هیولاهای رابطه باشید:

  •      قربانی بودن
  •      تناقض خودبه خودی (دوست داشتن زوری و به اجبار )
  •      ذهن خوانی
  •      سرزنش کردن و برچسب زدن
  •      زمان های تنش (این زمان ها برای رفتار متقابل خوب است)

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با پشتوانه علمی بالا و با استفاده از پروتکل های درمانی در این راه، مفاهیم جدیدی از آرامش و لذت را برای شما فراهم می کند.

مراحل طلاق عاطفی و پایان رابطه

هنگامی که یک رابطه به پایان می رسد، افراد احساسات متناقضی را تجربه می کنند، زیرا در تلاش برای درک بهترین راه برای پیشرفت هستند. این فشار با آگاهی از این امر که هر قدم برداشته شده ممکن است بر آینده و رفاه آن ها تأثیر بگذارد، ترکیب می شود.

در طی تمام مراحل طلاق عاطفی گفته شده تکیه بر دوستان و خانواده خوب برای حمایت کمک می کند تا از این موانع عاطفی عبور کنید. مشاوره حرفه ای می تواند در تمام مدت کنار شما بوده و استرس، اضطراب و افسردگی شما را کاهش دهد.

مرحله اول: انکار و سرزنش

در ابتدا زوجین شروع به سرزنش یکدیگر برای مشکلات گذشته، حال و حتی آینده می کنند. تصویر منفی از خود، احساسات مبهم، نارضایتی، خشم، اضطراب، خلق افسرده، احساس ناراحتی، احساس گناه از نشانه های این مرحله می باشد.

نقش مشاور در این مرحله اهمیت زیادی دارد. مشاور باید حس کنترل زندگی زوجین را تقویت کند، ترس آن ها را از روند جدایی را خنثی کند و مشاوره های لازم پیش از طلاق را نیز برای آن ها فراهم کند.

اگر در حال تجربه انکار هستید، ممکن است از دوستان و خانواده کناره گیری کنید و بخواهید تنها باشید  تا از تصمیم گیری های مهم اجتناب کنید. با این حال، گاهی اوقات تأخیر در رویارویی با مسائل می تواند مشکلات بزرگ تری ایجاد کند. اغلب مواقع بسیاری از مسائل احساسی‌ هستند و باید به مشاور مراجعه کنید.

مراحل طلاق عاطفی: سوگواری و افسردگی

افسردگی ناشی از غم، اندوه و تنهایی است. اکثر افراد در روند مراحل طلاق عاطفی سطحی از افسردگی را تجربه خواهند کرد. در این مرجله ممکن است هدف زندگی را زیر سوال ببرید و احساس کنید از جامعه جدا شده اید. حتی ممکن است در مورد آزار رساندن به بچه ها و کسانی که دوستشان دارید احساس گناه کنید.

افسردگی مانند پوچی می تواند فلج کننده باشد. گاهی اوقات افراد در افسردگی گیر می کنند و نمی توانند به آن غلبه کنند. اجازه ندهید این دوره خیلی طولانی شود و برای کمک تماس بگیرید.

مشاور در این مرحله از مراحل طلاق به زوجین اجازه می دهد تا روند سوگواری را طی کنند، زوجین را از نگرش بیچارگی نجات می دهد و به آن ها کمک می کند فرآیند غم و اندوه را بپذیرند.

آیا نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق دارید؟

مشاوره تحصیلی و شغلی

مشاوره تحصیلی و شغلی نگرانی های شما در مورد آینده را پایان می دهد.

  •       چه رشته و شغلی مناسب من است؟
  •       تا کی صحیح و خطا پیش می روید؟
  •       بعد از چند سال فارغ از رشته تحصیلی خود در یک شغل غیر مرتبط فعالیت می کنید؟

پیش از صرف هزینه، وقت و آینده خود کافی است با مشاوره تحصیلی خوب و مشاوره شغلی حرفه ای مرکز مشاروه ستاره ایرانیان صحبت کرده و در مسیری شگفت انگیز قدم بردارید.

مشاوره تحصیلی

اهداف خود را تنظیم کنید.

زمان دقیق برای هر یک از اهداف خود را تنظیم کنید. برای مثال، تصمیم بگیرید که در پایان یک ماه (کوتاه مدت) یا در پایان یک سال(بلند مدت)، چه چیزی می خواهید  یا بعد از ۲ سال در محل تحصیلتان، به چه چیزی می خواهید برسید.

برنامه ریزی نکنید. اول برنامه ریزی کردن را یاد بگیرید

دوره ها را به صورت موازی مطالعه کنید. بعضی از افراد از مطالعه تک تک استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک هفته برای یک درس مانند زیست شناسی. این روش مطالعه باعث خستگی ذهنی و کاهش یادگیری افراد می شود.

بهترین دوره مطالعه موازی است. در این روش، حداقل سه الی پنج درس مختلف در طول روز باید با توجه به زمان مورد نیاز برای مطالعه بر اساس برنامه روزانه مورد مطالعه قرار گیرد.  به این ترتیب می توانید از خستگی ذهنی جلوگیری کنید.

مهم نیست که چگونه دوره تحصیلات متنوع افزایش می یابد، به همان اندازه خستگی ذهنی از بین خواهد رفت. دوره ها را با توجه به اهمیت هر یک از درس ها مطالعه کنید و در عین حال بین دوره ها هم تناسب برقرار کنید.

مهم است که اتصالات برنامه درسی روزانه، هفتگی و ماهانه در درس های مختلف را در نظر بگیرید.

این به این معنی است که تنوع در انتخاب دوره نیز مهم است. از سوی دیگر، درس هایی که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند باید زمان بیشتری را به آنها داد، و زمان کوتاه تر باید به درس های کم اهمیت تر اختصاص یابد. از سوی دیگر، مطالعه هر درس نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

بهتر است در مطالعه فاصله بین دروس، مانند ریاضی و فیزیک در نظر گرفته شود.همیشه وقت استراحت خود را در برنامه درسی روزانه خود در نظر بگیرید.همیشه برنامه های روزانه و هفتگی برای استراحت و حتی تفریح ​​و ورزش را در نظر بگیرید.در برنامه مطالعه روزانه، پس از هر مطالعه یک و نیم ساعته، پانزده دقیقه استراحت سبب بازسازی توان می شود و زمان مطالعه افزایش می یابد، زمان استراحت نیز پنج تا ده دقیقه افزایش می یابد.

در برنامه هفتگی، شما همچنین می توانیدهشت تا ده ساعت را صرف استراحت کنید.توجه داشته باشید که اگر شما کل زمان خود را به یک مطالعه اختصاص دهید، کارایی مطالعات در طول زمان کاهش می یابد.آرامش و ورزش با توجه به برنامه ریزی منظم علاوه بر بالا بردن روحیه و  تمرکز، عملکرد مغز را تقویت می کند.

برنامه ریزی درست برای امتحان

  •       چند درس در روز مطالعه کنم؟
  •       چگونه می توانم برنامه ریزی کنم؟
  •       چه درسهایی را بیشتر یاد می گیرم؟

این ها نگرانی های مشترک و سوالات بیشتر دانش آموزان در برنامه ریزی برنامه درسی هستند.در واقع بیشتر زمان و انرژی خود را صرف برنامه ریزی می کنند که عمدتا ناشی از عدم درک خود و یا افراط در طول ساعت مطالعه است.با مشکلات مانند این در اجرای آن موفق نمی شوند و برای برنامه ریزی مجدد اقدام می کنند و گاهی اوقات آنها از ناتوانی شان در اجرای برنامه شان دلسرد می شوند.

مطالعه و تحصیل، هرکدام، مستلزم برنامه ریزی دقیق درسی هستند. برنامه ریزی در واقع استفاده بهینه از زمان است. به خصوص زمانی که ما زمان زیادی را صرف کرده ایم و کار می کنیم.به عنوان مثال، یک داوطلب کنکور مقدار معینی زمان تا روز امتحان دارد و در این زمان لازم است که یک مقدار مشخصی از موضوع را مطالعه کند. در حال حاضر، اگر برنامه ریزی درست نداشته باشد، موفق نخواهید شد.

زیرا ممکن است در یک دوره خستگی بیش از حد، کسالت ایجاد شود و همچنان ادامه یابد یا نا امیدی با گذشت زمان  ایجاد شود.

اهداف شما واضح می شوند

هنگامی که تصمیم می گیرید که یک برنامه تحصیلی برای خودتان داشته باشید و با برنامه مطالعه کنید، درک خوبی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود خواهید داشت و می توانید آنها را طبقه بندی کنید.

مقابله با افسردگی، اضطراب و بی خوابی بدون عوارض

گاهی شنیده ای که مصرف داروهای روانپزشکی عوارض دارد و دوست دارید با روش های بدون عوارض و جدیدتر خود را درمان کنید. مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با دانش روز دنیا، این امکان را فراهم می کند و به درمان اختلالات زی می پردازد:

  •       درمان قطعی بی خوابی
  •       درمان اضطراب
  •       درمان افسردگی
  •       درمان وسواس فکری
  •       درمان مشکل توجه
  •       بهبود تمرکز و افزایش یادگیری

از جمله فواید خواب

درمان بی خوابی بدون دارو

  • تقویت حافظه
  • بهبود یادگیری
  • رشد شناختی (افزایش تمرکز)
  • سلامت روانی (کاهش استرس)
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی و رشد
  • ترمیم جسمانی (ثابت نگه داشتن وزن بدن)

پیامدهای اختلال خواب

  • ضعف حافظه
  • بی حوصلگی
  • کاهش کیفیت کارو…

از جمله تاثیرات مشکلات روحی بر کیفیت خواب نیز وجود اختلالات اضطرابی و افسردگی است که سبب اختلال در خواب می شوند.

برخی از مشکلات جسمی از قبیل آسم، پرکاری یا کم کاری تیروئید، بیماری‌های نورولوژیک همچون پارکینسون و آلزایمر، آرتروز و ضربان قلب هم در بروز اختلالات خواب تأثیر دارند.

وقتی فردی خواب طبیعی نداشته باشد می گوییم دچار اختلال خواب شده است.

اختلال خواب یکی از مشکلاتی است که معمولا افراد کم وبیش با آن مواجه هستند اما می توانیم با شناخت نشانه ها و علت های اختلال خواب تا حد زیادی آن را برطرف کنیم.

لازم است این را نیز بدانیم که توجه به این نشانه ها زمانی مهم است که مدت زمان قابل ملاحظه ای وجود داشته باشند و به دفعات نسبتا زیادی روی دهند و باعث شوند که فرد دچار ناراحتی و آشفتگی شود.

اختلالات خواب  به دو دسته ی کلی بد خوابی ها (دیس سومنیا) و کژ خوابی ها (پاراسومنیا) تقسیم می شوند.

افراد مبتلا به دیس سومنیا کمتراز حد لازم، بیشتراز حد لازم و یا در زمان نامناسب میخوابند اما خود خواب آنها نرمال است.

در پاراسومنیا  کمیت و کیفیت و زمان بندی خواب اساسا نرمال است.

اما در طول خود خواب یا در طول زمان هایی که فرد در حال به خواب رفتن یا بیدار شدن است رویدادهای غیر عادی حرکتی و شناختی رخ می دهد، مانند: کابوس و سندرم پاهای بی قرار.

مشاوره تلفنی و حضوری

مشاوره به عنوان یک راهکار مهم برای کاهش دغدغه ها و مشکلات افراد شناخته می شود. مشاوره می‌تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات آنها در زمینه های گوناگون زندگی شود. در گذشته استفاده از مشاوره چندان رایج نبود و افراد ترجیح می دادند تا خود به درمان و برطرف نمودن مشکلات خود از طریق مشاوره و مشورت گرفتن از افراد با تجربه اقدام کنند. امروزه با گسترش اطلاعات و دانش افراد در رابطه با دانش مشاوره استفاده از مشاوره روز به روز در حال افزایش است.

با برترین خدمات روانشناسی به صورت مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی با مرکز مشاره ستاره ایرانیان در ارتباط باشید و خدمات ما در سایت مرکز مشاوره مشاهده کنید.

نظرات