فریلنسر کیست؟ بهترین سایت فریلنسری کدام است؟

0

دنیا به سرعت در حال تغییر است و هر ساله یکسری شغل از بین می روند و جای خود را به یکسری شغل جدید می دهند. فریلنسری نیز یکی از آن شغل های نسبتا جدید است که کم کم و آرام آرام طی سال های گذشته جایگاه خود را در زندگی مردم تثبیت کرده است. با شکل جدید کار یعنی فریلنسری شما به صورت دورکاری و بدون حضور در شرکت می توانید کار یا پروژه خواسته شده را انجام و سپس تحویل دهید.

فریلنسر کیست؟

فریلنسری به دلیل داشتن آزادی در زمان و مکان انجام کار محبوبیت بسیار زیادی دارد چرا که شما به عنوان یک فریلنسر خودتان می توانید برای خودتان تعیین تکلیف کنید. اینکه چه زمانی و کجا چه کاری را انجام دهید تماما به انتخاب شماست.

فریلنسر کیست؟

همانطور که در مطلب فریلنسر کیست؟ گفته شد فریلنسر (Freelancer) در واقع به فردی گفته می شود که بدون داشتن وابستگی به یک شرکت یا کارفرمای خاص، پروژه ای مشخص را در مقطعی از زمان انجام می دهد و بعد از تحویل پروژه همکاری به پایان می رسد. در واقع یک فریلنسر پروژه را با خواسته های مشخص از کارفرما تحویل می گیرد و بعد از انجام و تحویل آن هزینه را دریافت می کند و پس از آن این همکاری به پایان می رسد. شما به عنوان فریلنسر در انتخاب کارفرما و پروژه ای که می خواهید بر روی آن کار کنید آزادی کامل دارید. در واقع می توان گفت شما رئیس خودتان هستید و این شما هستید که همه چیز را تعیین می کنید.

موفقیت در فریلنسری نیازمند فعالیت و داشتن حضوری فعال در سایت های فریلنسری است. شما هم می توانید در سایت های فریلنسری ایرانی و هم بین المللی فعالیت داشته باشید و از این طریق کسب درآمد دلاری نیز داشته باشید. در ایران و جهان پلتفرم های زیادی برای فعالیت به صورت فریلنسر وجود دارد که در این مطلب بهترین هر کدام را معرفی خواهیم کرد.

تعریف فریلنسری

بهترین سایت فریلنسری در ایران

همانطور که گفته شد پلتفرم های زیادی در ایران در حال فعالیت هستند که فقط تعداد کمی از آنها تاکنون موفق بوده اند. یکی از این سایت های فریلنسری موفق پلتفرم فریلنسری کارخانه (Karkhane.com) نام دارد. این پلتفرم که شباهت بسیار زیادی به نمونه خارجی خود یعنی پلتفرم فریلنسری فایور (Fiver.com) دارد، این امکان را به شما می دهد تا هم خدمات فریلنسری خود را به مشتریان عرضه کنید و هم برای پروژه های ارسالی توسط کارفرمایان پیشنهاد ثبت کنید و پروژه ها را انجام دهید.

از ویژگی های پلتفرم فریلنسری کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-    امکان انتشار بی نهایت خدمت

شما در کارخانه می توانید بی نهایت خدمت فریلنسری برای خود تعریف کنید و بر روی سایت منتشر کنید. جالب تر اینکه نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای انتشار خدمات خود بر روی این سایت ندارید.

۲-    کمیسیون ۱۰ درصدی

اغلب سایت های فریلنسری ۲۰ درصد کمیسیون از فریلنسرهای خود دریافت می کنند. به این معنا که فریلنسر بعد از انجام یک پروژه یا فروش یک خدمت مشخص باید ۲۰ درصد از درآمد خود را به سایت بدهد. اما در سایت کارخانه این کمیسیون فقط ۱۰ درصد تعریف شده و به همین دلیل آن را تبدیل به یکی از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی تبدیل می کند.

۳-    شانس دیده شدن بالا

کارخانه بر روی تمامی خدماتی که منتشر می شود از روش ها و کانال های مختلف مارکتینگ انجام می دهد و به همین دلیل تمامی فریلنسرها شانس دیده شدن بالایی دارند و به همین ترتیب فروش خوبی می توانند داشته باشند.

۴-    امکان داوری در صورت ایجاد اختلاف

یکی از ویژگی های مهم سایت های فریلنسری وجود بخشی برای حل اختلاف است. در سایت فریلنسری کارخانه نیز این امکان وجود دارد و می توانید در صورت بروز اختلاف میان شما و کارفرما درخواست داوری بدهید تا بعد از بررسی های لازم مشخص شود که حق با کدام طرف است.

۵-    امکان فعالیت همزمان در بخش خدمات و پروژه ها

سایت های فریلنسری کمی هستند که امکان فروش خدمات و دریافت پروژه های فریلنسری را همزمان ارائه می کنند. در ایران سایت فریلنسری کارخانه و در دنیا Fiverr از جمله این سایت ها هستند. این امکان به شما کمک می کند تا درآمد بیشتری داشته باشید چرا که هم می توانید یکسری خدمت مشخص را بفروشید و سفارش انجام آنها را دریافت کنید و هم بر روی پروژه های مختلف پیشنهاد ارسال کنید و در نهایت پروژه های مختلفی را انجام دهید.

بهترین سایت فریلنسری ایرانی

بهترین سایت فریلنسری خارجی

در دنیا نیز سایت های فریلنسری زیادی وجود دارد که می توان از میان آنها سایت فایور (Fiverr) را یکی از بهترین ها دانست. در این سایت نیز امکان فروش خدمات همزمان با انجام پروژه ها ارائه می شود. در این سایت به خدمات ارائه شده به اصطلاح گیگ (gig) گفته می شود. در ادامه برخی از فواید این سایت فریلنسری را بررسی خواهیم کرد:

۱-    رابط کاربری ساده و قابل فهم

سایت Fiverr با وجود اینکه دارای منوها و امکانات بسیار زیادی است، رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد و می توان بدون مشکل کار با آن را یاد گرفت.

۲-    فروش بالای خدمات

با وجود اینکه امکان ارسال پیشنهاد بر روی پروژه ها و دریافت آنها در Fiverr وجود دارد، تمرکز سایت فریلنسری Fiverr بر روی فروش خدمات است. اغلب فریلنسرهای حرفه ای که دارای نمونه کارهای جذاب هستند در این سایت فروش بالایی دارند.

۳-    امکان داوری

در سایت Fiverr در کمترین زمان ممکن به اختلاف ها رسیدگی می شود و در صورت وجود اختلاف با کارفرما می توانید به سادگی مشکل خود را برطرف کنید.

۴-    سطح بندی فروشندگان

در فایور فریلنسرها سطح بندی می شود و با توجه به Level آنها می تواند درآمد آنها متغیر باشد:

فروشنده سطح ۱ : اگر فروشنده حداقل ده gig انجام داده باشد و مشتریان از کار او بسیار راضی باشند، فریلنسر درصورتی که ۶۰ روز از ثبت نامش گذشته باشد می تواند به سطح ۱ دست یابد.

فروشنده سطح ۲ : در صورتی که فروشنده حداقل پنجاه gig انجام داده باشد و مشتریان از کار او به همراه تحویل به موقع رضایت کامل داشته باشند، فریلنسر می تواند پس از ۱۲۰ روز ثبت نام به این سطح دسترسی پیدا کند.

فروشنده با رتبه برتر : درجه یک ترین فریلنسرها در پلتفرم به این عنوان می رسند. این نوع فروشندگان قابل اعتماد هستند، بیش از ۱۸۰ روز در Fiverr فعال بوده اند و با موفقیت روی بیش از ۱۰۰ گیگ با درآمد بیش از ۲۰۰۰۰ دلار کار کرده اند. علاوه بر این، کارفرمایان نیز از آنها راضی بوده اند و پروژه های خود را به موقع دریافت کردند.

۵-    پتانسیل برای همکاری های طولانی مدت

فلسفه پشت Fiverr خیلی ساده است: دریافت پیشنهاد از خریدار، ارائه خدمات توافق شده در زمان توافق شده، دریافت پول و پایان همکاری. سپس شما، به سراغ سفارشات بعدی خود می روید. اما گاهی اوقات، وقتی مشتریان خاصی می بینند که شما قابل اعتماد هستید و کار را عالی انجام می دهید، آماده ایجاد یک رابطه طولانی مدت با شما هستند. به این ترتیب هر دو طرف برنده هستند. فریلنسر برای کارفرما کار می کند و مطمئن است که پول را خواهد پرداخت و کارفرما نیز با فریلنسر کار می کند چون قبلاً ارزش خود را از نظر خدمات با کیفیت بالا ثابت کرده است و این یکی از مزایایی است که اغلب نادیده گرفته می شود. ایجاد شبکه هایی از همکاری های قابل اعتماد که می تواند برای هر دو طرف بسیار مفید باشد.

بهترین سایت فریلنسری خارجی

در کدام سایت فعالیت خود را شروع کنیم؟

حالا که با بهترین سایت فریلنسری ایرانی و خارجی آشنا شدید شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که در کدامیک از این ۲ دو بهتر است که فعالیت خود را شروع کنید. تصمیم گیری درباره این مساله نیازمند دانستن این موضوع است که فعالیت در سایت Fiverr نیاز به یک اکانت ورفای شده دارد. بنابراین شما فقط زمانی می توانید در این سایت فعالیت کنید که یا یک آشنا در خارج از ایران داشته باشید و برای شما داخل این سایت اکانت ایجاد کند و یا اینکه شخصی را برای ساخت یک اکانت ورفای شده پیدا کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

از سوی دیگر فعالیت در سایت فایور نیازمند آشنایی کافی با زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با کارفرمایان است. اگر شما نتوانید به خوبی متوجه خواسته کارفرمایان شوید، نخواهید توانست رضایت آنها را جلب کنید. بنابراین تسلط کافی بر زبان انگلیسی هم یکی دیگر از پیش نیازهای فعالیت در این سایت است.

در مقابل در سایت فریلنسری کارخانه شما هیچ کدام از این پیش نیازها را لازم ندارید. با شماره موبایل خود به راحتی می توانید در این سایت اکانت ایجاد کنید و به راحتی با کارفرمایان صحبت کنید و سفارش آنها را مطابق با خواسته آنها تحویل دهید.

بنابراین می توان گفت اگر پیش نیازهای فعالیت در فایور را دارید می توانید در هر دو سایت Fiverr و Karkhane فعالیت کنید. اما اگر این پیش نیازها را ندارید ناچار هستید که فقط در سایت فریلنسری کارخانه فعالیت کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد فعالیت همزمان در پلتفرم های ایرانی و بین المللی بسیار مهم است. چون باعث می شود شما علاوه بر درآمد ریالی درآمد دلاری نیز داشته باشید. ما در این مقاله ۲ مورد از بهترین سایت های فریلنسری یعنی کارخانه (Karkhane.com) و فایور (Fiverr.com) را بررسی کردیم و مزایای آنها را به شما معرفی کردیم. حالا نوبت شماست که با ثبت نام در این سایت ها فعالیت جدی خود را شروع کنید و با فعالیت مداوم در این سایت ها و تکمیل پروفایل خود به مرور درآمد خود را افزایش دهید.

نظرات