تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان

0

تحصیل در یکی از دانشگاه‌های مطرح انگلستان شاید یکی از آینده‌دارترین انتخاب‌هایی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد. دلایل بسیاری برای توجه بیشتر به این کشور بعنوان یک مقصد مهاجرتی وجود دارد اما مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان احتمالا روشن‌ترین آینده را در بین راه‌های مهاجرتی به این کشور داشته باشد.

 تحصیل در دانشگاه های انگلستان

همانطور که احتمالا می‌دانید انگلستان یکی از کشورهای اروپایی واقع در شبه‌جزیره بریتانیاست با جمعیتی در حدود ۶۹ میلیون نفر. لندن پایتخت این کشور و سایر شهرهای مهم این کشور همچون منچستر، لیورپول و بیرمنگهام هر ساله پذیرای دانشجویان مستعدی از سرتاسر دنیاست.

در این مقاله شرایط تحصیل در این کشور، مزایا و ویژگی‌های مهمی که باید بدانید را بررسی می‌کنیم و نگاه خلاصه‌ای به برخی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان در رشته‌های مختلف خواهیم داشت.

برای تحصیل در کشور انگلستان شما نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستید که در دو رده سنی مختلف برای افراد پایین‌تر و بالاتر از ۱۷ سال صادر می‌شود. برای تمامی افراد متقاضی در هر دو رده سنی اثبات تمکن مالی جهت دریافت ویزای تحصیلی لازم و ضروریست.

این موضوع با داشتن مبلغ مشخصی در یک حساب بانکی به نام شخص یا به نام سرپرست محصل (برای رده سنی زیر ۱۷ سال) برای کشور میزبان ثابت می‌شود. این مبلغ با توجه به هزینه‌های یکساله‌ی فرد متقاضی و با توجه به رشته تحصیلی، رده تحصیلی و شهر محل تحصیل وی تعیین می‌شود.

در انگلستان نیز پیش از ورود به دانشگاه یا کالج ۱۲ سال تحصیلی در چهار مقطع وجود دارد. تحصیل برای کودکان ۵ تا ۱۶ سال اجباری بوده و دانش‌آموزان و دانشجویان متقاضی سه ماه پیش از شروع تحصیلی می‌توانند نسبت به درخواست ویزا اقدام کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های انگلستان

پذیرش برای دانشگاه‌های انگلستان با توجه به رتبه دانشگاه‌ها متفاوت است. پیش‌نیاز تحصیل در مقاطع کارشناسی در کشور انگلستان مدرک دبیرستانی معتبر و مورد تایید نظام آموزشی این کشور است. درصورتی که مدرک آموزشی یک کشور مورد تایید دانشگاه‌های انگلستان نباشد فرد متقاضی ملزم به گذراندن دوره‌های A Level یا Foundation  خواهد بود.

دوره‌های کارشناسی در کشور انگلستان به سه شکل: دوره دو ساله (برای ورود سریع به بازار کار)، دوره سه ساله (برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد) و دوره چهار ساله (که شامل یک سال کار در پوزیشن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی است) برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه می‌توان گفت بیشترین تقاضای مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان برای دوره کارشناسی است مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های انگلستان در مقطع کارشناسی نیاز خواهید داشت شامل موارد زیر است:

  • مدرک زبان آیلتس بالا ۶
  • انگیزه‌نامه‌ی قوی
  • مدارک شناسایی و ویزای تحصیلی
  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • ریز نمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • و فرم درخواست پذیرش دانشگاه مربوطه

درصورتی که در این زمینه نیاز به دریافت مشاوره دارید مجموعه مای آرمان با سابقه چندین ساله در زمینه مهاجرت تحصیلی، طرف قرارداد بودن با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این کشور و بهره‌مندی از پرسابقه‌ترین و مجرب‌ترین مشاوران و وکلای مهاجرتی می‌تواند در مسیر انتخاب، دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های انگلستان همراه و راهنمای شما باشد.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان

مزایای تحصیلات در انگلستان

مهم‌ترین انگیزه برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر انگلیس احتمالا آینده شغلی روشن و یا امکان رشد علمی و طی مراحل بالاتر تحصیلی و اهداف علمی باشد. این کشور با برخورداری از بالاترین استانداردها و کیفیت آموزشی از اولین انتخاب‌های دانشجویان بین‌المللی است. انگلستان همواره به‌عنوان رتبه‌های برتر در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی قرار داشته و این موضوع موید شرایط ایده‌آل این کشور به‌عنوان یک مقصد تحصیلی است.

امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های انگلستان به‌صورت ۳ ساله و در مقطع کارشناسی ارشد حتی به صورت یک ساله وجود دارد. پس از طی دوران تحصیل، فراهم بودن فرصت ۱۲ ماهه جهت ورود به بازار کار پردآمد انگلستان نیز، جذابیت تحصیل در این کشور را دو چندان می‌کند.

تحصیل در یک کشور با زبان بین‌المللی انگلیسی نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور است که علاوه بر تقویت مهارت‌های این زبان بین‌المللی، زندگی در این کشور را نسبت به سایر کشورها راحت‌تر می‌کند.

درصورتی که علاقمند به بررسی دانشگاه‌های مختلف در کشور انگلیس و مشاهده وضعیت امکانات رفاهی، تحصیلی و هزینه‌های آن‌ها هستید پیشنهاد می‌کنیم پلتفرم جامع و تخصصی بین‌المللی مای آرمان را مشاهده و از ویژگی‌های جذاب آن برای یافتن دانشگاه مورد علاقه‌تان در کشور انگلستان استفاده کنید. استفاده از این پلتفرم رایگان بوده و اطلاعات جامعی درمورد بهترین دانشگاه‌های انگلیس در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان و بهترین دوره‌های تحصیلی آن

کشور انگلستان بیش از ۹۰ دانشگاه را در سرتاسر خود جای داده و هر یک از آن‌ها با توجه به شرایط و پتانسیل‌هایتان می‌تواند بهترین دانشگاه برای شما باشد.

قدمت بالای دانشگاه‌های این کشور و سابقه علمی کم‌نظیر این دانشگاه‌ها و همینطور به‌روز بودن آن‌ها از لحاظ علمی و امکانات رفاهی و تحصیلی احتمالا یافتن بهترین دانشگاه برای شما را ساده‌تر می‌کند. دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، دانشگاه سلطنتی، دانشگاه ‌UCL و ادینبرگ شاید سرشناس‌ترین و نام‌آورترین دانشگاه‌های انگلستان باشند.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای پزشکی

رشته‌های پزشکی همواره یکی از رشته‌های پرمخاطب در میان ایرانیان علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی بوده. انگلستان در میان کشورهایی که علاقمندان به تحصیل در این رشته‌ها را به خود جذب می‌کنند همیشه پیش قدم بوده و امکانات بی‌نظیری را نیز برای تحصیل فراهم کرده است.

رقابت سنگین برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های برتر انگلستان همچون دانشگاه آکسفورد، کمبریج، UCL، امپریال لندن، کالج کینگ، ادینبورگ و منچستر خود گویای کیفیت آموزش در این دانشگاه‌هاست. شرایط دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی انگلستان اما چندان ساده نیست.

کسب امتیاز A-Level در دروس بیولوژی و شیمی، کسب امتیاز ۳۸ در معدل IB، مدرک زبان با نمره آیلتس ۷ به بالا و کسب امتیاز لازم در آزمون‌های UCAT و BMAT از جمله چیزهایی‌ است که برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان در رشته‌های پزشکی نیاز دارید.

تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور انگلستان از مقطع کارشناسی شروع می‌شود و ۶ سال به طول می‌انجامد. به‌علاوه برای فارغ‌التحصیل شدن در رشته پزشکی از دانشگاه‌های این کشور لازم است دوره‌های دیگری همچون دوره Foundation را نیز پشت سر بگذارید. علاوه بر این دوره‌ها باید بدانید که برای دریافت تخصص در یک رشته پزشکی مدت زمان تحصیل شما در انگلستان ۱۰ ساله خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان

اشتغال پس از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان

اشتغال در انگلستان نیز به اندازه‌ی تحصیل در این کشور برای مهاجران از سرتاسر دنیا جذاب است. شرایط رفاهی و اقتصادی پایدار و قابل اعتماد ویژگی‌هاییست که احتمالا این کشور را برای اشغال و اقامت دائم دلخواه می‌کند.

پیش از پرداختن به اشتغال پس از تحصیل بهتر است بدانید که امکان اشتغال در حین تحصیل نیز برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور وجود دارد. درصورتی که برای تحصیل در انگلستان مجبور به طی دوره‌های تقویتی Foundation یا Pre-Master نبوده باشید می‌توانید مجوز کار در حین تحصیل را دریافت کنید.

دانشجویان دوره کارشناسی، ارشد و دکترا می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته‌های تحصیلی و ۴۰ ساعت در هفته در زمان‌های تعطیلی دانشگاه با کسب مجوزهای لازم به کار مشغول شوند.

اما اگر به فکر اشتغال پس از پایان دوره تحصیلی در انگلستان هستید نیز قوانین این کشور فرصت لازم برای یافتن شغل مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. دانشجویان کارشناسی فرصتی دو ساله و دانشجویان فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرصت ۳ ساله برای اقامت و یافتن یک شغل مناسب را دارند. در این فرصت نیز تنها مجاز به داشتن شغل پاره‌وقت خواهند بود.

پس از طی دوره تحصیلی با در اختیار داشتن مدارکی همچون گذرنامه، تمکن مالی یکساله، مجوز اقامت تحصیلی، گواهی محل سکونت، بیمه سلامت، نامه پیشنهاد کاری یا سایر مدارک برای استارتاپ‌ها یا پروژه‌های تحقیقاتی مجوز تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری برای این کشور صادر می‌شود.

درصورتی که نیاز به اطلاعات کاملتری درمورد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان و دریافت اقامت تحصیلی این کشور را دارید کارشناسان مای آرمان پاسخگوی شما خواهند بود.

نظرات