بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

1

بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

شهید مرتضی عطایی کیست؟ شهید مدافع حرم مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون با نام ابوعلی در تیپ فاطمیون شناخته می‌شد. در ادامه بیوگرفی و زندگینامه شهید مرتضی عطایی و همسر و فرزندانش همراه با عکس و نحوه شهادت و وصیت نامه و خانواده وی را در این صفحه از مجله حرف تازه میخوانید

شهید مرتضی عطایی کیست

بیوگرافی و زندگینامه شهید مدافع حرم مرتضی عطایی

شهید مرتضی عطایی متولد ۴ اسفند ۱۳۵۵ در مشهد، از شهدای مدافع حرم و فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون بود که با نام ابوعلی در تیپ فاطمیون شناخته می‌شد. مرتضی عطایی در ۲۱ شهریور سال ۱۳۹۵ در سن ۴۰ سالگی و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به شهادت رسید. از ایشان دو فرزند به نام های نفیسه و علی به یادگار مانده است. مزار این شهید بزرگاور در بهشت رضا مشهد در قطعه و ردیف و شماره : ۸-۱۱-۱۵ قرار دارد.

بیوگرافی و زندگینامه شهید مرتضی عطایی

سوابق

شهید مدافع حرم مرتضی عطایی یکی از شهدای مدافع حرم در سوریه بود که به نام ابوعلی معروف بود. رشادت‌های ابوعلی در درگیری‌های تل قرین، تدمر، دیرالعدس، بصرالحریر، القراصی و خان‌طومان به عنوان جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون در یادها و خاطره ها ماندگار شد و در نهایت پس از رشادت‌های فراوان و چند بار مجروح شدن در ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

شهید عطایی به عنوان دومین فرزند یک خانواده هشت نفری به دنیا آمد،در همان محل تولدش تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را سپری کرد و سپس در مغازه پدرش تاسیسات ساختمان مشغول به کار شد.

عکس همسر و فرزندان شهید مدافع حرم مرتضی عطایی

ازدواج، همسر مرتضی عطایی

ایشان در ۲۳ سالگی ازدواج کرد و صاحب یک دختربه نام نفیسه و یک پسر به نام علی شد. او مغازه تاسیسات ساختمان که همان شغل پدرش بود مشغول بود و پس از ازدواج هم به همان شغل پدری ادامه داد تا این که توانست با پس انداز درآمد اندک خود یک واحد کوچک آپارتمانی خریداری کند و یک زندگی ساده و پاک را با عشق به ولایت و شهدا سپری کند

بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

فرزندان شهید مرتضی عطایی

نفیسه گفت بابا اگر هستی یک نشانه بده : حالا مراقب است بغض اش جلوی حرف هایش را نگیرد و می گوید: هر سه نفر بالای سر آقا مرتضی بودیم. شروع به حرف زدن کردم. گفتم سلام آقا مرتضی دل مان خیلی برایت تنگ شده؟ نفیسه هم گفت بابا جان می گویند شهدا زنده اند، اگر هستی به ما یک نشانه بده…
نفیسه سر به زیر دارد و مادر تصویر همسرش را در گوشی تلفن اش نشان مان می دهد و می گوید: حرف نفیسه که تمام شد دیدیم از گوشه چشم چپ آقا مرتضی یک قطره اشک سرازیر شد و بخشی از پارچه کفن خیس شد.

ماجرای گریه و اشک شهید مرتضی عطایی بعد از شهادت

کتاب ابوعی کجاست؟

کتاب «ابوعلی کجاست؟» خاطرات شهید مرتضی عطایی از روز‌های حضورش در جبهه‌های نبرد با دشمن تکفیری است. خاطراتی که خود راوی آن است و قرار بوده برای نگارش کتابی در ارتباط با شهید صدرزاده مورد استفاده قرار بگیرد، اما در نهایت به واسطه شهادت آقا مرتضی که همه او را در میدان رزم با نام «ابوعلی» می‌شناسند، کتاب «ابوعلی کجاست؟» در قالب اثری مستقل منتشر می‌شود.

بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

با شروع شدن درگیری ها در سوریه به سختی توانست برای اعزام به سوریه اقدام کند و به هر دری می زد و نمیخواست از کاروان مدافعان حرم جا بماند. شهید عطایی خیلی زود توانست با نام ابوعلی با رزمندگان تیپ فاطمیون قرین شود به طوری که بسیاری از دوستان او هم اطلاع نداشتند که مرتضی افغانی نیست و از مشهد خود را به این قافله رسانده است

عکس مزار شهید مرتضی عطایی (ابوعلی)

نحوه شهادت مرتضی عطایی

نحوه شهادت مرتضی عطایی

مرتضی عطایی در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

عکس شهید عطایی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

عکس شهید عطایی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

زندگینامه شهید مرتضی عطایی در مستند داستانی بچه زرنگ

دومین قسمت از مجموعه مستند داستانی بچه زرنگ با محوریت زندگی شهید شهید مترضی عطایی روی آنتن شبکه دو می رود. در واقع این مستند با محوریت داستان هشت نفر از مدافعان حرم شهر مشهد که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند، تولید شده و در هر قسمت سراغ زندگی یکی از این شهدا می‌رود.

بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

متن وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

اینجانب مرتضی عطائی ثواب زیارت امام حسین(ع) و دو رکعت نماز تحت قبه سیدالشهدا (ع) در تاریخ هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۰ مصادف با نهم شوال ۱۴۳۲ را که به جا آوردم برسد به کسانی که در تشییع جنازه‌ام شرکت کرده‌اند، غسلم داده‌ و کفنم کرده و به خاک سپرده و در مراسم تعزیه‌ام شرکت می‌کنند هدیه نموده و امیدوارم خداوند متعال، اربابم ابا عبدالله الحسین(ع) را شفیع و دستگیرشان در یوم الحسرت قرار دهد ان شاالله.

ضمنا همه را تحت قبه دعا نمودم مخصوصا تمامی همسفرانی که اینجانب را همراهی کردند و احتمالا از من دلخور و یا رنجیده شده‌اند. برای شب اول قبرم دعا نموده و در زیارت عاشورایی که از تاریخ دهم محرم الحرام تا اربعین بعد از نماز صبح که انشاءالله تحت قبه می‌خوانم دعا گویم و برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنید که فرجمان در فرج آقا و مولایمان صاحب الزمان(عج) است. از همه حلالیت می‌طلبم مخصوصا همسرم مریم، دخترم نفیسه و پسرم علی.

1 دیدگاه در “بیوگرفی شهید مرتضی عطایی با عکس و سوابق + همسر و فرزندان و نحوه شهادت

  1. ابوالفضل گفت:
    10

    خدایا ما را هم به انان ملحق بفرما

نظرات