راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی

0

قصد خرید ماشین لباسشویی دارید ولی نمی دانید از بین تمام برند های موجود در بازار کدام یکی را انتخاب کنید؟ یا از بین مدل های موجود انتخاب برایتان سخت می باشد؟ می توانید با مطالعه این مقاله که راهنمای خرید ماشین لباسشویی است، تشخیص دهید که لباسشویی با چه مدل و یا ظرفیتی برای شما و خانواده تان کارآمد و به در بخور می باشد. لباسشویی ها از نظر ظرفیت، ویژگی ها، عملکرد و … با مدل های مختلفی ساخته و روانه بازار می شوند. اما برای این که بتوانید یک لباسشویی قابل اعتماد تهیه کنید که بتواند تمام نیاز های شما را پاسخ دهد می بایست راهنمای خرید ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

 خرید ماشین لباسشویی

بهترین برند ماشین لباسشویی کدام است؟

برند های لوازم خانگی متفاوتی انواع لباسشویی را به بازار عرضه می کنند. در این بخش به معرفی بهترین برند های موجود در بازار ایران خواهیم پرداخت:

ماشین لباسشویی برند دوو:

دوو یک برند کره ای ارائه دهنده انواع لوازم خانگی می باشد که علاوه بر آن که امتحان خودش را از نظر کیفیت و زیبایی پس داده. مورد پسند بسیاری از زوج های جوان نیز می باشد. فروشگاه مه سنتر یکی از معتبر ترین عرضه کنندگان لوازم خانگی انواع لباسشویی دوو را با مناسب ترین قیمت و ضمانت نامه معتبر می باشد. تمامی لباسشویی های دوو مجهز به قفل کودک، برنامه های شستشو متفاوت، صفحه نمایش دیجیتال، کنترل شستشو با توجه به دما و … می باشند.

خرید ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی برند اسنوا:

اسنوا نیز یکی از برند های محبوب ایرانی است. که محصولات متنوعی در خصوص لوازم خانگی ارائه می دهد و توانسته در حدود بیست سال فعالیتش در خانه های ایرانی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. اسنوا سعی کرده است تا لباسشویی های تولیدی اش را در با ویژگی های متنوع و فناوری های به روز به بازار عرضه کند. صدا و لرزش در ماشین لباسشویی های این برند به شدت پایین می‌باشد و به هیچ عنوان آرامش خانه شما را از بین نخواهد برد.

لباسشویی بوش:

بوش بی شک یکی از قدرتمند ترین برند های لوازم خانگی در دنیا می باشد که لباسشویی های با کیفیتی را روانه بازار می کند. لباسشویی های بوش به صورت هوشمند و اتوماتیک ساخته و روانه بازار می شوند. شما می توانید لباسشویی های بوش را با وزن های  ۷، ۸ و ۹ کیلوگرمی تهیه کنید.

انتخاب از میان برند هایی که نام بردیم بستگی به بودجه و نوع استفاده شما دارد. همچنین شما می توانید برای خرید لباسشویی دوو و خرید ماشین لباسشویی اسنوا و بوش به وب سایت مه سنتر مراجعه کنید.

خرید ماشین لباسشویی

انواع لباسشویی

نکته دیگری که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کرد نوع لباسشویی می باشد. در این بخش از راهنمای خرید ماشین لباسشویی به بررسی انواع ماشین لباسشویی موجود در بازار خواهیم پرداخت:

انواع ماشین لباسشویی از نظر وزن:

ظرفیت ماشین لباسشویی بستگی دارد که تعداد اعضای خانوار شما چه تعداد باشد. اگر خانواده ای پرجمعیت دارید بی شک ماشین های لباسشویی کوچک باعث می شوند که تعداد دفعات شستشو و مصرف آب شما افزایش یابد. و در مقابل اگر جمعیت خانواده شما کم است برای استفاده از لباسشویی‌های بزرگ باید صبر کنید تا لباس‌های زیادی نیاز به شستشو پیدا کنند.

  1. لباسشویی ۶ کیلوگرمی: اگر تنها زندگی می کنید و یا زوج می باشید لباسشویی هایی با ظرفیت ۶ کیلوگرم مناسب شما است. در هر بار شستشو با این لباس ها می توانید ۲ شلوار، ۲ پیراهن، ۲ روبالشی، یک ملحفه و دو حوله را بشویید.
  1. لباسشویی ۷ کیلوگرمی: این لباسشویی مناسب خانواده های سه نفره می باشد. در هر بار شستشو با این لباس ها می توانید ۳ شلوار، ۳ پیراهن، ۲ روبالشی، یک ملحفه و دو حوله را بشویید.
  1. لباسشویی ۸ کیلوگرمی: لباسشویی ۸ کیلوگرمی مناسب ترین لباسشویی برای خانواده های ۸ نفره است. در هر بار شستشو با این لباس ها می توانید ۴ شلوار، ۴ پیراهن، ۳ روبالشی، یک ملحفه و سه حوله را بشویید.
  1. لباسشویی ۹ کیلوگرمی: این لباسشویی برای خانواده های بیشتر از ۵ نفر مناسب است و توسط آن ها ی توانید در هر بار شستشو با این لباس ها می توانید ۳ شلوار، ۳ پیراهن، ۶ روبالشی، دو ملحفه و شش حوله را بشویید.

بررسی انواع لباسشویی از نظر جایگاه درب و نوع شستشو

برای خرید ماشین لباسشویی به محل قرار گیری درب آن نیز باید توجه کرد. ماشین های لباسشویی از نظر محل قرار گیری درب به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

  1. ماشین لباسشویی درب از بالا:

همان طور که از اسم این نوع لباسشویی مشخص است درب آن ها از بالا باز می شود. این نوع ماشین های لباسشویی قیمت پایین تری دارند، کمتر جا می گیرند و سبک تر نیز هستند. برای ریختن لباس در آن ها نیازی به خم شدن ندارید. اما در کنار تمام این ها ماشین های لباسشویی درب از بالا دارای معایبی نیز می باشند، مصرف آب این لباسشویی ها بالا است، فقط می توانند لباس را بشویند و نمی توانند آن را خشک کنند. و زمان شستشو در آن ها نیز بالا می باشد.

  1. ماشین لباسشویی درب از جلو:

ظرفیت ماشین های لباسشویی درب از جلو بیشتر از ماشین های درب از بالا است. ظاهر آن ها مدرن تر و صدایی که تولید می کنند نیز کمتر است. عیب آن را می توان قیمت بالاتری که نسبت به مدل درب از بالا دارند بیان کرد.

خرید ماشین لباسشویی

هنگام خرید لباسشویی به این نکات توجه کنید

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی می خواهیم نکاتی را عنوان کنیم که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنیم تا از خرید و صرف هزینه پشیمان نشویم. البته برخی از این نکات را برای خرید لوازم خانگی دیگر نیز باید رعایت کرد:

  1. توجه به برچسب انرژی:

برچسب انرژی به صورت کلی یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که هنگام خرید لوازم خانگی برقی و لباسشویی باید به درجه آن دقت کرد. مطلوب است هنگام خرید لباسشویی را خریداری کنید که دارای رتبه A+ یا A++ یا A+++ باشد.

  1. توجه به شیر های ورودی آب:

راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما می گوید که مدل هایی را خریداری کنید که دارای دو شیر ورودی آب می باشند. در این صورت احتیاجی نیست که برای شستن لباس ها با آب گرم المنت دستگاه گرم شود و مصرف برق شما افزایش یابد.

  1. توجه به جنس لباسشویی:

جنس بدنه لباسشویی مسئله دیگری است که باید به آن توجه کنید، لباسشویی های با کیفیت معمولا از بدنه ای با جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند. لباسشویی هایی که بدنه آن ها از سرامیک یا پلاستیک ساخته شده اند قیمت و کیفیت پایین تری دارند.

  1. سرعت خشک کن لباسشویی:

سرعت خشک کن لباسشویی نیز یکی دیگر از فاکتور های مهم در راهنمای خرید ماشین لباسشویی می باشد. با وجود آن که سرعت خشک در برخی لباسشویی ها قابل تنظیم است ولی بهتر است که لباسشویی انتخاب شود که سرعت چرخش آن بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه باشد.

  1. گارانتی و خدمات پس از فروش:

برای خرید لباسشویی و دیگر لوازم خانگی دقت کنید برندی را انتخاب کنید که در ایران پوشش دهی گارانتی مطلوبی داشته باشد. که هنگام خرابی یا بروز مشکل بتوانید آن را برطرف نمایید.

نتیجه گیری

لباسشویی یکی از مهم ترین و پر مصرف ترین لوازم خانگی است که نیاز به وجود آن در هر خانه ای غیر قابل انکار است. از سوی دیگر با توجه به گرانی لوازم خانگی و وضعیت اقتصادی موجود در جامعه پیش از خرید می بایست به نکاتی توجه کنیم تا بتوانیم وسیله ای مناسب و با کیفیت تهیه کنیم و سالیان سال از آن استفاده کنیم. برخی از این نکات شامل:

  1. انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به تعداد خانوار
  2. دقت به برچسب انرژی
  3. دقت به سرعت چرخش
  4. دقت به برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی
  5. توجه به تکنولوژی ها و قابلیت های جدید

نظرات