بیوگرافی محمد نادر کاشانی تهیه کننده با عکس و علت فوت + عکس درگذشت و آثار

0

بیوگرافی محمد نادر کاشانی تهیه کننده با عکس و علت فوت + عکس درگذشت و آثار

محمد کاشانی تهیه کننده سینما و تلویزیون متولد ۱۳۴۲ در تهران ۵ دی ۱۴۰۱ در سن ۵۹ سالگی درگذشت. علت فوت و درگذشت او بیماری اعلام شد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی محمد نادر کاشانی تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون و همسر و فرزندانش همراه با سوابق هنری و آثار و علت فوت و درگذشت محمد کاشانی (نادر کاشانی) تهیه کننده می پردازیم. با ما در مجله حرف تازه همراه باشید.

محمد کاشانی تهیه کننده کیست

بیوگرافی محمد کاشانی تهیه کننده و همسر و فرزندانش

محمد کاشانی با نام هنری نادر کاشانی تهیه کننده سینما و تلویزیون متولد ۱۳۴۲ در تهران بود. او تهیه کنندگی سریال های پر بیننده و مشهوری چون سریال باغچه مینو و خانه جازه ای را بر عهده داشت. محمد کاشانی ۵ دی ۱۴۰۱ بر اثر بیماری در سن ۵۹ سالگی درگذشت. این تهیه‌کننده قدیمی را هنرمندان به نام هنری “نادر کاشانی” می‌شناختند.

بیوگرافی محمد کاشانی تهیه کننده

سوابق

مرحوم محمد نادر کاشانی از دهه ۸۰ فعالیت های هنری خود را در حیطه سینما و تلویزیون به عنوان تهیه کننده آغاز کرد و تهیه کنندگی آثار زیادی را در تلویویزن عهده دار بود. این تهیه کننده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «باغچه مینو»، سریال تلویزیونی «خانه اجاره‌ای» “شبهای تابستان”، “زیرآسمان شهر”، “بدون شرح”، “هژیر ها”، “جنگ هفتادو هفت”و برنامه تلویزیونی «آقای گزارشگر» فعالیت داشته است.

او سال ۱۳۸۲ در سریال باغچه مینو به کارگردانی رضا صفدری و در سال ۱۳۹۰ سریال خانه اجاره‌ای به کارگردانی شاهد احمدلو و رامین ناصرنصیر به عنوان تهیه‌کننده فعالیت داشته است. همچنین برنامه صبح آمد را هم سال‌های ۸۲ تا ۸۵ روی آنتن داشت که جزو پربیننده‌های تلویزیون به شمار می‌رود.

مرحوم نادر کاشانی همچنین ساخت یکی از اولین استعدادیابی‌های تلویزیون تحت عنوان “آقای گزارشگر” را نیز در کارنامه‌اش دارد.

این تهیه کننده در ابتدای دهه ی هفتاد به تلویزیون آمد وبا تولید برنامه خالق و جذاب “شبهای تابستان” بدعتی نو در تولید برنامه های جنگ شبانه گذاشت. با شناخت خوبی که از مخاطب و رسانه داشت، تولید برنامه های طنز شبانه را با موفقیت در برنامه ۷۷ آغاز کرد و همین امر باعث شد، تا بعدها از او به عنوان آغاز گر برنامه های طنز شبانه یاد کنند. پس از آن بسیاری از بازیگران و برنامه سازان مشهور تلویزیون با مجموعه های با ارزشی که او تهیه و تولید کرد، موفق و نامی شدند.

علت فوت و درگذشت محمد نادر کاشانی تهیه کننده

محمد نادر کاشانی تهیه کننده کشورمان ۵ دی ماه ۱۴۰۱ بر اثر بیماری درگذشت. حامد خانی تهیه‌کننده برنامه خودمونی از درگذشت تهیه‌کننده سریال باغچه مینو و برنامه آقای گزارشگر خبر داد و اظهار داشت: مرحوم کاشانی امروز براثر بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکرش در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

علت فوت و درگذشت محمد نادر کاشانی تهیه کننده

مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم تشییع و خاکسپاری وی پنجشنبه صبح هشتم دی ماه تشییع پیکر این تهیه کننده در قطعه هنرمندان انجام خواهد شد.

پیام تسلیت

یادداشت کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری به مناسبت درگذشت محمد نادر کاشانی تهیه کننده

نادر جان کاشانی هم پرواز کرد
از خیابان خاطره انگیز جام جم تا پیش خود خدا .
هنرمندی پرآوازه که تدبیرش عشق بود و خدمت ،اثرش مهر بود و ارادت به مردمان سرزمینش .
جامعه بزرگ و فرهیخته ی تهیه کنندگان تلویزیون ساعات تلخ و نفس گیری را تجربه کرد .
چهر ه ای درخشان که نامش ،اعتبار و جانش،لبریز از عشق به هنر و فرهنگ بود را از دست دادیم.
استاد نادر کاشانی برای اهالی تلویزیون فقط یک همکار کاردان و یک هنرمند پیشکسوت نبود. بلکه اسمش نشانی بود برای جوانان هنرمند و قوت قلبی بود برای همراهان تا از سختی ها نهراسند…
با او در «زیر آسمان شهر» نفس کشیدیدم و در« کوچه ی اقاقیهایش »قدم زدیم.در «باغچه ی مینویش » گل امید کاشتیم و با «این سه نفرش» به مشکلات ریز و درشت زندگی خود خندیدیم و زیر پای غم و غصه را خالی کردیم.
اما حالا دیگر او در میان ما نیست تا چهره به چهره لبخندش و مرامش ما را آرام کند …
خانواده معظم تهیه کنندگان رسانه های دیداری ، این ضایعه غم انگیز را به ساحت همه اهالی محترم فرهنگ و هنر ایران زمین ،بخصوص خانواده گرانقدر کاشانی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارد.

نظرات