اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال شهریار با نقش ها + خلاصه داستان

0

سریال شهریار : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران این سریال با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های سریال شهریار همراه با اسامی عوامل با بازی اردشیر رستمی(شهریار)، الهام حمیدی(لاله)، پیام دهکردی(ابوالقاسم شیوا)و… در ادامه مطلب میخوانید.

سریال شهریار

این سریال به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی پروانه پرتو محصول سال ۱۳۸۴ در ژانر خانوادگی،اجتماعی و درام است. این مجموعه برای بار اول در سال ۱۳۸۶ از شبکه دوم سیما پخش شد. این مجموعه تلویزیونی دربارهٔ سید محمدحسین شهریار، شاعر آذری ایرانی است که وی را در سه مقطع سنی خواهیم دید، اردشیر رستمی، جوانی و سیروس گرجستانی نیز میانسالی و پیری این شاعر را بازی کرده‌اند.

خلاصه داستان

این مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی محمدحسین شهریار از دوران کودکی تا درگذشت اوست.یعنی از زمان تولد ایشان سال‌ها قبل در اواخر دوره حکومت قاجار…

خلاصه داستان سریال شهریار

اسامی بازیگران سریال شهریار با نقش

اردشیر رستمی

زادهٔ ۲۶ مرداد ۱۳۴۹ – تبریز کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر ایرانی است.وی به عنوان بازیگر با بازی در سریال شهریار به شهرت رسید. ایشان فیلم های کمی بازی کردند اما حالا یکی از نوابع عالم شعر و ادبیات هست ، هزاران هزار شعر حفظ است و با ادبیات تمام کشورها آنچنان آشنایی دارد که می تواند در هر کشوری ادبیات آن کشور را تدریس کند ، او همجنین می نویسد.

اردشیر رستمی بازیگر نقش شهریار

اردشیر رستمی بازیگر نقش اول سریال شهریار

الهام حمیدی

زادهٔ ۸ آذر ۱۳۵۶ بازیگر ایرانی است. او با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی مسافری از هند و مدتی بعد در فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک،در سینما و تلویزیون شناخته شد. تا جایی که برای این فیلم موفق به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانهٔ سینما گردید. او همچنین در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم گهواره ای برای مادر شده‌است. از آثار دیگر ایشان می توان به زیر تیغ،آخرین دعوت،شوق پرواز،یوسف پیامبر،بچه‌های ابدی،ملک سلیمان و گهواره‌ای برای مادر و… اشاره کرد.

بازیگران سریال شهریار

دیگر عوامل

منشی صحنه: پانته آ پناهی ها، سیدجمال سیدحاتمی، جلوه های ویژه: جواد شریفی، فیلمنامه: مهدی سجاده چی، طراح چهره پردازی: امیر اسکندری، طراح صحنه و لباس: بهزاد کزازی، صدابردار همزمان: بهمن حیدری، مدیران تولید: پیروز پرتو و مریم بهاری، تدوین: سعید شاهسواری و وحید شفیق، صداگذاری و ترکیب صدا: محسن روشن، موسیقی: فرهاد فخرالدینی، مدیر تصویربرداری: محمدرضا سکوت.

نظرات