بیوگرافی و عکسهای فرهاد قائمیان بازیگر و همسرش

1

بیوگرافی و عکسهای فرهاد قائمیان بازیگر و همسرش

فرهاد قائمیان یکی از بازیگران شناخته شده و خوب ایرانی است . وی تاکنون در فیلم ها و سریال های بسیاری ایفای نقش کرده است.

فرهاد قائمیان

بیوگرافی فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان متولد سال ۱۳۴۴ در اردبیل است . فرهاد قائمیان علاوه بر فعالیتهای سینمایی و تلوزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد. فرهاد قائمیان بازیگر کم حرف و آرامی است. می‌توان در یک جمله گفت او از آن دست افرادی است که هرگز به دنبال هیاهوی مطبوعاتی نبوده و به همین دلیل همیشه بدون حاشیه کارش را انجام می‌دهد . وی نقش‌هایش را در هر یک از سریال‌ها متفاوت انتخاب میکند و مخاطبان رسانه ملی همیشه با دیدن او در یک نقش تازه کاملا غافلگیر شوند.
فرهاد قائمیان اگر چه بازی موفقی در «نسل سوخته» رسول ملاقلی پور داشت اما با بازی در « قارچ سمی» توانایی خود را به رخ همگان کشید تا جایی که نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد را بدست آورد. اما او پیشتر نیز نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر فیلم هیوا از جشنواره هفدهم فیلم فجر نیز بوده است.

فرهاد قائمیان

همسر فرهاد قائمیان

قائمیان از آن دست افرادی است که هرگز به دنبال هیاهوی مطبوعاتی نبوده و به همین دلیل تاکنون اطلاعاتی درباره ازدواج و زندگی خصوصی وی منتشر نشد است.

شروع فعالیت فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان بازیگری و حضور در دنیای هنر را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلمهای کوتاه شروع نمود و با بازی در فیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه ای راه پیدا کرد پس از آن در سال ۱۳۷۹ به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در قسمت های مختلفی چون بازیگر، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت قائمیان علاوه بر فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

آثار فرهاد قائمیان

دمرل (۱۳۷۲)
سکوت کوهستان (۱۳۷۴)
سارای (۱۳۷۶)
هیوا (۱۳۷۷)
نسل سوخته (۱۳۷۸)
قارچ سمی (۱۳۸۰)
سفر به فردا (۱۳۸۰)
رنگ شب (۱۳۸۰)
شهر زیبا (۱۳۸۲)
تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲)
شوریده (۱۳۸۳)
به رنگ ارغوان (۱۳۸۳)
رامی (۱۳۸۵)
مخمصه (۱۳۸۶)
احضار شدگان (۱۳۸۶)
شکار روباه (۱۳۸۷)
زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)
دعوت (۱۳۸۷)
تهران در جستجوی زیبایی (۱۳۸۷)
استرداد (۱۳۹۰)
رستاخیز (۱۳۹۱)
ناخواسته (۱۳۹۲)
اسب سفید پادشاه (۱۳۹۳)
بادیگارد (۱۳۹۴)

آثار تلویزیونی فرهاد قائمیان

لبه آتش (۱۳۹۰ )
ابر و خورشید (۱۳۷۹)
شهریار (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۸۴ )
وفا (۱۳۸۵ )
به دنیا بگویید بایستد (۱۳۸۵ )
بی‌صدا فریاد کن (۱۳۸۶ )
عملیات ۱۲۵ (۱۳۸۷ )
نردبام آسمان (۱۳۸۸ )
شوق پرواز (۱۳۹۰ )
یادآوری (۱۳۹۲ )
زمانی برای عاشقی (۱۳۹۲ )
سرزمین کهن (۱۳۹۲ )
تعبیر وارونه یک رؤیا (۱۳۹۴)
هست و نیست (۱۳۹۶ حسین سهیلی زاد)

سریال گشت پلیس

فرهاد قائمیان

عکسهای فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

مصاحبه با فرهاد قائمیان

آقای قائمیان همیشه با انتخاب نقش‌هایتان مخاطبان را غافلگیر می‌کنید و هر بار شما را در لباس یک شخصیت تازه می‌بینند. در این سریال چه نقشی را بازی می‌کنید؟

بازی در سریال تاریکی شب روشنایی روز، سومین همکاری من با حجت قاسم‌زاده‌اصل است و افتخار دارم دوباره در کنار این کارگردان، نقش خوبی را ایفا کنم. فیلمنامه، مهم‌ترین مساله‌ای است که همیشه قبل از بازی به آن توجه می‌کنم. خوشبختانه فیلمنامه این سریال بسیار خوب نوشته شده و به زعم من یک نقطه عطف در تلویزیون محسوب می‌شود.متن، بستر عاشقانه و سیاسی دارد و در مقطعی از تاریخ ایران می‌گذرد. این برای من خیلی دوست‌داشتنی است و می‌دانستم با بازی در این سریال تجربه خوبی برایم رقم می‌خورد. ضمن این‌که سال‌هاست با قاسم‌زاده رفاقت دارم و خوشحالم بار دیگر با هم همکاری می‌کنیم. در این مجموعه هم نقش بهنام طریقت را بازی می‌کنم که شخصیت اصلی قصه سریال تاریکی شب روشنایی روز است.

تعاملتان با کارگردان چطور است و آیا این اعتماد دو طرفه وجود دارد تا با فکر آزاد نقش را بازی کنید؟

گرچه بازی در این سریال سومین همکاری من و آقای قاسم‌زاده است و سال‌ها با هم رفیق هستیم، اما همه این موارد باعث نمی‌شود که کار را راحت و بدون دردسر در نظر بگیریم. اتفاقاً هر دو در کار سختگیر هستیم. ضمن این‌که قاسم‌زاده می‌داند از بازیگر چه می‌خواهد و به شخصیتش احترام می‌گذارد. این ویژگی بسیار مثبت این کارگردان است که با اشراف به متن کارش را انجام می‌دهد. از سوی دیگر این مساله برای همه بازیگران اهمیت دارد که با آسودگی خاطر کارشان را انجام بدهند و بتوانند به هم اعتماد کنند.نمی‌گویم متفاوت هستم، اما ترجیح می‌دهم سالی یک کار انجام بدهم اما با یک فیلمنامه خوب و قابل دفاع. دلم می‌خواهد کارهایم قابل دفاع باشدبه اعتقادم نگه داشتن مخاطب تلویزیون نسبت به مدیوم‌های دیگر خیلی سخت‌تر است، چون هم زمان سریال طولانی‌تر است و هم این‌که بازی‌ها باید درست در آورده شوددر مجموع نگاه و لبخند مردم، حتی زمان‌هایی که نامم را به یاد نمی‌آورند هم برایم جذاب است. واقعیت این است که مردم، ما را به اینجا رسانده‌اندالبته جمله‌ای می‌خواهم بگویم که به هیچ وجه تعارف نیست، اما نوع نگاهی که قاسم‌زاده به کار دارد، باعث شده آرامش در کار وجود داشته باشد. انتخاب عوامل هم بدرستی انجام شده و من با بیشتر دوستان که پشت و جلوی دوربین همکاری می‌کنند، فعالیت داشته‌ام و این باعث خوشحالی است.

شما در طول این سال‌ها با وسواس و گزیده نقش‌هایتان را انتخاب کردید. آیا فیلمنامه‌های خوبی پیشنهاد نمی‌شود یا این طور ترجیح می‌دهید؟

مسلما فیلمنامه‌های خوب داریم، شاید من سعادت این را نداشتم که در خدمت دوستان باشم. هر بازیگری برای کارش معیارهایی دارد و من مستثنا از این مساله نیستم. به همین دلیل سعی می‌کنم نقشی را انتخاب کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و دوستش داشته باشم.البته نمی‌گویم متفاوت هستم، اما ترجیح می‌دهم سالی یک کار انجام بدهم، اما با یک فیلمنامه خوب و قابل دفاع. دلم می‌خواهد کارهایم قابل دفاع باشد و خدا را شاکرم در این سال‌ها فیلمنامه‌هایی را کار کرده‌ام که دوستشان داشتم و با خوشحالی به همه کارهایم فکر می‌کنم و همه نقش‌هایم را تا به امروز دوست داشته‌ام.

فکر می‌کنید خودتان تا چه میزان توانسته‌اید مخاطبان را نسبت به بازی‌تان راضی نگه دارید؟

در این باره من نباید اظهار نظر کنم، اما بازخوردهایی که از جامعه می‌گیرم، نشان می‌دهد در کارم موفق بوده‌ام. البته منظورم موفقیت مطلق نیست، ولی در مجموع نگاه و لبخند مردم، حتی زمان‌هایی که نامم را به یاد نمی‌آورند هم برایم جذاب است. واقعیت این است که مردم ما را به اینجا رسانده‌اند و داوران نهایی مردم هستند که می‌توانیم خودمان را در ترازوی قضاوت آنها قرار بدهیم. مردم تکیه‌گاه ما هستند و من برایشان خیلی احترام قائلم.

1 دیدگاه در “بیوگرافی و عکسهای فرهاد قائمیان بازیگر و همسرش

  1. لیلا گفت:

    خدا حفظشون کنه، بازیگر آرام باچهره ایی زیبا و دوست داشتنی و هنری قابل تقدیر و ستایش.

نظرات