جدیدترین مدل های تزیین ژله ویژه شب یلدا ۱۴۰۱

0

تزیین ژله شب یلدا :این نوع یکی از انواع دسر شب یلدا محسوب می‌شود. تزیین آن نیز بیشتر بستگی به نوع ظرف و قالبی که انتخاب می‌کنید دارد. به همین جهت ما مجموعه مدل های تزیین این نوع دسر ویژه ۱۴۰۱ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

تزیین ژله شب یلدا

ژله برای شب یلدا جزء یکی از آسان‌ترین و بی‌دردسرترین دسرهایی است که می‌توانید برای این شب خاص انجام دهید، پس به‌هیچ‌عنوان از آن غافل نشوید. مورد دیگر  این است که این دسر را اکثریت مردم از تمام سنین و اقشار دوست دارند و می‌توانید مطمئن باشید که از آن لذت خواهند برد. ژله‌هایی با طعم انار و هندوانه می‌توانند برای این شب خاص مناسب باشند. در تزئینات هم می‌توان از رنگ‌های قرمز و سبز استفاده کرد که یادآور همین میوه‌ها باشد.

ژله شب یلدا

انواع تزیین این دسر :

چندرنگ :

این ژله برای شب یلدا بسیار شیک و زیبا است. برای تهیه این دسر، ابتدا هر طعم ژله را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را مطابق دستور در جعبه با ترکیب نصف لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد تهیه کنید. قسمت دیگر را با استفاده از نصف لیوان شیر به جای آب سرد آماده کنید و توجه داشته باشید که ژله خنک شده باشد و دمای ژله ترکیب‌شده با آب گرم و شیر یکسان باشد تا ژله شما نبرد. سپس هر رنگ ژله را به‌ترتیب در ظرف موردنظرتان بریزید و به یخچال انتقال دهید تا نیم‌بند شود و پس از نیم‌بند شدن لایه قبلی، لایه تهیه‌شده با شیر را اضافه کنید و به یخچال منتقل کنید. این روند را تا اتمام تمامی ژله‌های رنگی ادامه دهید و در نهایت پس از بسته شدن کامل ژله، می‌توانید قبل از سرو، آن را با خامه، دراژه‌های رنگی و برگ نعنای تازه تزئین کنید.

تزیین ژله هندوانه

ژله در هندوانه :

قسمتی از هندوانه را به صورت دایره برش زده و جدا کنید و با قاشق اسکوپ داخل هندوانه را خالی کنید و سپس مایه ژله قرمز را داخل هندوانه ریخته و در یخچال بگذارید تا نیم بند شود سپس آن را از یخچال خارج کرده و مقداری چیپس شکلاتی داخل آن ریخته و با قاشق مخلوط کنید و مجددا بگذارید تا ببندد. وقتی ژله کاملا بست آنرا برش زده و نوش جان کنید.

مدل های جدید تزیین ژله

تزیین ژله انار در لیوان :

مانند مدل پایین ابتدا مایع ژله قرمزتان را تهیه کرده و اجازه دهید خنک شود. داخل آن مقداری دانه انار ریخته و در لیوان ریخته و به صورت اریب در یخچال بگذارید تا ببندد. سپس یک بسته ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش حل کرده و سپس اجازه دهید تا از حرارت بیفتد و یک لیوان شیر ولرم به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از اینکه ژله شیری شما کاملا خنک شد به لیوان اضافه کنید و بگذارید تا ببندد.

تزیین ژله در لیوان

ژله به شکل کیک :

ابتدا ژله قرمز را آماده کرده و در قالب بریزید تا کاملا ببندد. سپس ژله شیری آماده کرده و دانه های انار را به آن اضافه کنید و نصف دیگر قالب را پر کنید. برای لایه آخر هم از شیری ساده استفاده کنید.

انواع تزیین ژله

به شکل سه بعدی :

یک سانت از کف کاسه بزرگ رو ژله قرمز میریزیم و میذاریم تو یخچال تا یک مقدار خودشو بگیره.وقتی نیم بند شد ، بعد کاسه سایز متوسط رو پر از یخ یا آب سرد میکنیم و میذاریم وسط کاسه بزرگ و باز ژله قرمز رنگ میریزیم تا جایی که به لبه کاسه متوسط برسه و دوباره میذاریم تو یخچال تا ببنده. دقت کنید که نباید خیلی سفت بشه …یعنی همین که بست ولی نرم بود مرحله بعد رو انجام بدین وگرنه در آخر کار طبقات ژله تون از هم جدا میشن.وقتی لایه قرمز کاملا بست، ژه رو از یخچال خارج میکنیم و میاریم بیرون یخ داخل کاسه روخالی میکنیم و یکمقدار آب گرم میریزیم وکاسه وسط رو میکشیم بیرون تا بتونيم ژله سفيد رنگمون رو بريزيم.یکی دو سانت ژله شیری ساده خنک شده را به آن اضافه میکنیم و مجددا می گذاریم تا نیم بند شه، وقتی نیم بند شد کاسه کوچک را پر از یخ و آب سرد کرده ومیذاریم وسط کاسه متوسط و مجددا لایه شیری رو میریزیم تا به لبه کاسه کوچک برسه و میذاریم تا ببنددهدر مرحله آخر هم ژله شیری رو با دانه های انار کاملا مخلوط میکنیم . کاسه کوچک رو از ژله جدا کرده و مایه اناری مون رو اضافه میکنیم و میذاریم ببنده.

تزیین ژله سه بعدی

راهنمای تزیین ژله شب یلدا

تزیین ژله شب یلدا

تزیین ژله قالبی

ژله انار

همراه ما باشید

نظرات