بیوگرافی بهزاد غریب پور گرافیست با علت فوت و درگذشت + سوابق و آثار

0

بیوگرافی بهزاد غریب پور گرافیست با علت فوت و درگذشت + سوابق و آثار

بهزاد غریب پور هنرمند گرافیست و تصویرگر کتاب متولد سال ۱۳۳۶ در شهر سنندج ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در سن ۶۵ سالگی درگذشت. در ادامه بیوگرافی بهزاد غریب پور گرافیست و همسر و فرزندانش با عکس و آثار و علت درگذشت و فوت وی را از این صفحه از مجله حرف تازه می خوانید.

بهزاد غریب پور کیست

بیوگرافی بهزاد غریب پور و همسرش

بهزاد غریب پور متولد ۱۳۳۶ در شهر سنندج گرافیست و تصویرگر اهل ایران بود او که دانش‌ آموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در خارج از کشور درگذشت. او برادر بهروز غریب پور و کیانوش غریب پور دیگر هنرمندان کشورمان است. وی همچنین مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و غیره را نیز عهده‌دار بوده است.

بیوگرافی بهزاد غریب پور و همسرش

سوابق هنری

مرحوم بهزاد غریب پور یکی از گرافیست های معروف و تصویرگری توانا بود که شاگردان زیادی را در حوزه گرافیک و نقاشی تعلیم داد . او با تاسیس استودیوی تینو گرافیک در سال ۱۳۶۳، فعالیت‌ خود در زمینه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات آغاز کرد. از ایشان آثار ارزشمندی برجای مانده است.

او سال ها در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری تدریس می کرد و مدت ها به طراحی کتاب مشغول بود.

راز آبگیر، سبزپوش مهربان، چهل قصه، ترانه‌های کودکان، بزبزقندی، پرنده طلایی و همه حق دارند، از جمله کتاب‌هایی هستند که غریب‌پور تصویرگری آنها را انجام داده است.از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیات داوران بسیاری از جشنواره‌های تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جمله‌اند. او عضو هیات داوران جشنواره براتیسلاوا بود

مرحوم غریب پور از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو اولین هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده و در سال ۱۹۹۹ عضو هیات داوران جشنواره نوما، در همان مرکز فرهنگی یونسکو بود.

درگذشت بهزاد غریب پور + علت فوت

بهزاد غریب پور هنرمند کشورمان در ۲ آذر سال جاری در سن ۶۵ سالگی در خارج از کشور دارفانی را وداع گفت.

آقای بهروز غریب‌ پور برادر بهزاد غریب‌پوراعلام کرد: برادر عزیزمان، بهزاد هنرمند گرافیست و تصویرگر نام‌آور بین‌المللی از میانمان به لطافت یک پرنده پر کشید و رفت. جایش تا ابد خالی خواهد ماند.

درگذشت بهزاد غریب پور + علت فوت

همچنین کیانوش غریب‌پور برادر زنده یاد بهزاد غریب پور در صفحه مجازی خود نوشت: «بدرود برادرم! بدرود استاد! تو جاودانه‌ای، به اعتبار نام و جای بلندی که در هنر و قلب ما ساختی. همچنان مهربان و خندان و گرم در قلب من، عزیزان‌مان و دوستدارانت خواهی درخشید. تو پهلوان زنده همه میدان‌های خاطرات و افتخاراتی که ساختی و پرداختی می‌مانی. ما چه خوشبختیم که در این جهان چنین بهزادی در میان‌مان بود و چه خوشبخت‌اند آنان که از امروز روح مهربانت را میزبان‌اند. کاش بودی تا روزی دوباره در وطن همدیگر را در آغوش بگیریم و چشمی از شوق و چشمی به یاد جوانان وطن با اشک بشوریم. بهزاد غریب‌پور، برادر، استاد و جانم، دیشب در غربت، به دیدار آشنایان آسمان رفت. روح مهربانش تابان.»

آثار

غریب‌ پور دو بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب راز پرنده در ۱۹۸۸ و طراحی کتاب «پلنگ سیاه» در ۱۹۹۴ دریافت کرده و در سال ۱۳۹۶ نیز نشان آبان از سوی انجمن تصویرگران ایران به ایشان اهدا شد.

نظرات