طرز بافت پلیور زیپ دار پسرانه بچه گانه با دو میل با الگو + مدل جدید پلیور بافتنی بچگانه

0

امروز در این پست می توانید آموزش طرز بافت پلیور زیپ دار بچه گانه (پسرانه) با دو میل برای زیر ۴ ساله با یقه گرد ۳ سانتی + روش بافت پلیور پسرانه بچگانه جلو زیپ دار از تعداد دانه تا نحوه بافت پشت و جلو و تعداد کلاف کاموا با عکس و تصاویر مدل های جدید پلیور بافتنی بچگانه پسرانه برای پسر بچه ها ۱۴۰۱ در ادامه مطلب می خوانید:

طرز بافت پلیور زیپ دار پسرانه بچه گانه با دو میل

طرز بافت پلیور زیپ دار پسرانه بچه گانه با دو میل

برای سایز پسربچه های زیر ۷ تا ۱۰ ساله تعداد ۲ کلاف کاموا برای احتیاط کافی است. با توجه به فرارسیدن فصل سرما و پاییز و زمستان می توانید از این آموزش برای پسرهای کوچولوتون پلیوز گرم و قشنگ و خوشگل ببافید

روش بافت پلیور پسرانه بچه گانه زیپ دار

برای بافت نیاز به ۲ کلاف، ۱ کلاف رنگ قهوه ای و ۱ کلاف رنگ خاکی (رنگ به دلخواه) داریم. در ضمن این کلاف ها باید مناسب میل شماره ۵ باشه. اگر می خواهید مانند مدل ما دو رنگ ببافید حتما دو رنگ کاموا بخرید.

ترتیب بافت این مدل به این صورت است ابتدا از جلو سمت چپ شروع می کنیم و بعد قسمت جلو سمت راست رو می بافیم. و سپس به ترتیب آستین راست و بعد آستین چپ و در انتها پشت لباس رو می بافیم.

آموزش بافت پلیور زیپ دار پسرانه بچه گانه

طرز بافت جلو پلیور پسرانه سمت چپ

با رنگ قهوه ای تیره ۳۸ دانه سر انداخته و ۳ سانتیمتر ببافید.

۲۴ سانتیمتر ساده ببافید و برای حلقه به ترتیب از یکطرف ابتدا ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه کور کنید تا قد بافت به ۳۸ سانتیمتر که رسید برای یقه به ترتیب ابتدا ۵ دانه بعد ۳ دانه بعد ۲ دانه و ۲ بار ۱ دانه کور کنید و قد حلقه به ۱۷ سانتیمتر که رسید دانه های روی میل را کور کنید.

طرز بافت جلو سمت راست :

۳۸ دانه با رنگ قهوه ای تیره سر انداخته ۳ سانتیمتر از رو ببافید و بعد رنگ را عوض کرده و با رنگ زمینه یا همون قهوه ای خاکی ساده ببافید. ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمینه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها رو عوض کنید.

توجه: یقه بافت مانند سمت چپ است.

طرز بافتن آستین راست

۴۰ دانه سر انداخته و در حین بافت هر ۸ رج به ۸ رج یک دانه به طرفین اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۶۱ دانه برسد.

قد بافت به ۳۹ سانتیمتر که رسید از هر دو طرف برای حلقه به ترتیب ۴ بار ۱ دانه کم کنید و سپس دانه های باقی مانده را کور کنید.

آستین سمت چپ

۴۰ دانه سر انداخته و ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمنیه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها را عوض کنید و بقیه ی بافت مانند آستین سمت راست است.

طرز بافت پشت لباس

  • ۷۰ دانه سر انداخته با رنگ قهوه ای تیره ۳ سانتیمتر از رو ببافید
  • بعد از آن با رنگ زمینه ساده بافی شروع کرده و بعد از ۲۴ سانتیمتر حلقه آستین را ابتدا از دو طرف ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه بعد ۱۷ سانت بافته و یکسره دانه ها را کور کنید.
  • درزهای سرشانه را بدوزید و از دور تا دور یقه ۸۲ دانه در آورده روی میل انداخته و با رنگ قهوه ای تیره ۴ سانیتمتر ساده ببافید (راسته ی کار دانه ها را از رو ببافید و پشت کار دانه ها را از زیر ببافید.)
  • برای سجاف جلو دانه گرفته و ۴ سانتیمتر ساده ببافید.

عکس مدلی که اموزش داده شد

طرز بافت پلیور زیپ دار پسرانه بچه گانه با دو میل با الگو + مدل جدید پلیور بافتنی بچگانه

 

روش اندازه گیری لباس

برای اینکه اندازه گیری بافت لباس را بدانید، اگر کاموای شما از نظر ضخامت متوسط باشد (یعنی روی مارک کاموا شماره میل ۴٫۵ تا ۶ درج شده باشد) هر ۲ دانه ۱ سانتی متر میشود. بنابراین قسمت مورد نظر را که می خواهید سر بیندازید با سانتیمتر اندازه گیری کنید ، مثلا برای شروع پلوور جلو بسته از پهلوی چپ تا راست شخص مورد نظر را از روی بدن یا روی لباس آن شخص با سانتیمتر اندازه گیری کنید.

مثلا اگر پهنای این قسمت ۴۵ سانتیمتر بود و کاموای شما از نظر ضخامت متوسط بود باید ۴۵ سانت را ۲ برابر کرده و دقیقا ۹۰ دانه سر بیاندازید و اگر کاموای شما نازکتر باشد (یعنی روی مارک آن شماره میل ۳ تا ۴٫۵ در ج شده باشد) ۱۰ دانه بیشتر از دو برابر یعنی ۱۰۰ دانه سر بیندازید .

هر چه کاموا نازکتر باشد ۱۰ تا ۱۰ تا دانه ها بیشتر می شود.

اگر ضخامت کاموا بیشتر باشد (یعنی روی کارک کاموا شماره ۶ به بالا درج شده باشد) ۵ دانه ۵ دانه کمتر از ۲ برابر سر میندازیم یعنی : با میل شماره ۶ باید ۸۵ دانه و … ، با میل شماره ۶٫۵ باید ۸۰ دانه و … ، با میل ۷ باید ۷۵ دانه سر بیندازیم.

برای اندازه گیری لباس بزرگسال:
با کاموای متوسط و میل شماره ۴:
اندازه لباس، کلاه و یا هر چیزی رو که میخواهید ببافید را با متر اندازه بگیرید.
برای مثال برای لباس جلو بسته، اندازه پهلو به پهلو را با متر میگیریم و مثلا ۴۰ سانت.
این عدد را دو برابر میکنید و به تعدادش دانه سرمیندازید (۸۰ دانه)
اگر نخ نازکتر با میل شماره ۳ یا ۳٫۵ داشتیم به این تعداد ۱۰ دانه اضافه میکنیم و اگر نخ ضخیم تر با میل شماره ای بالاتر از ۴ داشتیم باید ۵ دانه کمتر سربیندازیم.
همیشه پشت لباس از جلوی لباس برای بچه ها پنج دانه کمتر و برای بزرگسال ده دانه کمتر از جلو سربیندازید.
برای آستین به اندازه نصف دانه های جلو باید سربندازید.
اگر لباس جلو باز باشد گشادی پهلو به پهلو را دو سانت بیشتر اندازه بگیرید. و عدد بدست آمده را برای یک طرف سربیندازید . مثلا اگر گشادی جلو ۴۰ سانتیمتر بود دو سانت به اون اضافه کنید و به تعداد عدد بدست آمده (۴۲) دانه را برای یک طرف ژاکت به علاوه ۶تا ۸ دانه برای سجاف سربیندازید.
مثلا برای این مثال بین ۴۸ تا ۵۰ دانه سربیندازید.

محاسبه تمام اندازه فقط در مواردی الزامیه که بخواید بافتتون کاملا فیت تن باشه.در غیر این صورت اندازه ها رو تقریبی در نظر بگیرید.
در مورد سر انداختن، نکات بیشتری وجود داره ،مثلا اینکه چطور باید اندازه بگیرید و چند تا باید سر بندازید. یا در مواردی که میخواید از انواع پیچ در بافت پوشاک استفاده کنید ،حتما میدونید که پیچ باعث جمع شدن بافت میشه و باید بدونید که اگه میخواید فقط یه ردیف پیچ در لباستون ایجاد کنید، یا اینکه بخواید سرتاسر لباس پیچ بافته بشه، روش محاسبه تعداد دونه ها برای سر انداختن تو هر دو مورد متفاوته و نکات زیاد دیگه

مدل های جدید پلیور بافتنی بچگانه پسرانه

مدل های جدید پلیور بافتنی بچگانه پسرانه

مدل جدید پلیور بافتنی بچگانه

فیلم آموزش بافت پلیور بافتنی بچگانه

آموزش بافت ژاکت جلو زیپ دار پسرانه

بافت پلیور پسرانه زیپ دار

روش بافت پلیور پسرانه زیپ دار

نظرات