ماجرای جنجالی تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ و واقعیت ها

6

ماجرای جنجالی تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ و واقعیت ها

در حالیکه خبر تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ از ساعاتی پیش در شبکه های اجتماعی به یکی از داغترین خبرهای روز تبدیل شده، اما این خبر صحت ندارد و اگر شما هم اکنون در گوگل مپ چرخی بزنید و نام خیابان ولیعصر را سرچ کنید، همان نام قبلی (خیابان ولیعصر) را به جای خیابان پهلوی مشاهده خواهید کرد. شیطنت کاربران در تغییر نام خیابان «ولی‌عصر» به «پهلوی» مورد توجه کاربران قرار گرفته و پیگیر آن هستند که بدانند که آیا این خبر صحت دارد یا نه؟

تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ

تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی

ماجرای تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ از ساعاتی پیش در شبکه های اجتماعی به یکی از داغترین خبرهای روز تبدیل شده، اما این خبر صحت ندارد و اگر شما هم اکنون در گول مپ چرخی بزنید و نام خیابان ولیعصر را سرچ کنید، همان نام قبلی (خیابان ولیعصر) را به جای خیابان پهلوی مشاهده خواهید کرد. شیطنت کاربران در تغییر نام خیابان «ولی‌عصر» به «پهلوی» مورد توجه رسالنه های معاند مانند ایران اینترنشنال و بی بی فارسی قرار گرفته و از این تغییر استقبال کردند. در صورتیکه این خبر واقعیت ندارد.

گوگل مَپز یا گوگل مَپس یا گوگل مَپ (Google Maps) یک محصول وب از شرکت گوگل است. در گوگل مَپز، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه می‌شود. در سال ۲۰۰۸ نسخه‌های منطبق با اندروید و آی‌اواس این نرم‌افزار جهت استفاده در تلفن‌های هوشمند معرفی شد.

لازم به ذکر است که خیابان ولیعصر تهران یکی از خیابان های مهم تهران است که در زمان محمدرضا شاه به نام خیابان پهلوی نامیده می شد، اما پس از پیروزی انقلاب، نام این خیابان به ولیعصر تغییر داده شد.

آشنایی با خیابان ولی‌عصر

بد نیست بدانید که خیابان ولی‌عصر یا خیابان پهلوی بلندترین خیابانِ درختکاری شده تهران و همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با درازای ۱۸ کیلومتر است که از میدان راه‌آهن در میانهٔ جنوبی تهران آغاز شده و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیران در شمال تهران می‌رسد.

نام اولیهٔ آن «جادهٔ مخصوص پهلوی» بود و تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷، «خیابان پهلوی» نامیده می‌شد. پس از پیروزی انقلاب این خیابان به «خیابان مصدق» تغییر نام یافت، اما در ۱۳۶۰، این خیابان به صورت رسمی به «خیابان ولی‌عصر» تغییر نام یافت.

 

6 دیدگاه در “ماجرای جنجالی تغییر نام خیابان ولیعصر تهران به پهلوی در گوگل مپ و واقعیت ها

  1. مهدی گفت:

    اقا من الان سرچ کردم اسم خیابان پهلوی معدوم بوده لطفا پیگیری کنین درست کنیدش

  2. حنا گفت:

    من سرچ کردم همون ولیعصره …اینا شایعه اس .

  3. سونیا گفت:

    منم سرچ کردم همون ولیعصر بود

  4. مونیکا گفت:

    من سرچ کردم خیابان پهلوی بود؛البته من در ایران نیستم

  5. آذر گفت:
    1
    10

    غلط کرده پهلوی همون خیابان ولیعصر منم سرچ کردم

  6. سلما گفت:
    2
    6

    من الان سرچ کردم همون خیابان ولیعصر بود در گوگل مپز

نظرات