حرکت توهین آمیز صفحه توئیتر تیم ملی فوتبال آمریکا درباره پرچم ایران + عکس

0

حرکت جنجالی و توهین آمیز صفحه توئیتر تیم ملی فوتبال آمریکا با حذف الله از پرچم ایران قبل از بازی با ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعاتی پیش با واکنش های زیادی همراه بوده و کاربران ایرانی را عصبانی و خشمگین کرده است و برخی از آنها میگویند آمریکا پیش از بازی در مقابل ایران جنگ روانی راه انداخته است. اما ماجرا چیست؟

حرکت توهین آمیز صفحه توئیتر تیم ملی فوتبال آمریکا درباره پرچم ایران + عکس

توهین صفحه توئیتر تیم ملی فوتبال آمریکا به پرچم ایران + عکس

ساعاتی پیش صفحه رسمی تیم ملی فوتبال آمریکا در توئیتر با انتشار عکسی از خبر رتبه‌ بندی فیفا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را منتشر کرد، در حالیکه الله وسط پرچیم ایران را حذف کرده و پرچم ایران را تنها با سه رنگ سبز، سفید، قرمز نشان داده است. این حرکت فدراسیون فوتبال امریکا و صفحه رسمی این وزارت، کاربران ایرانی را برآشفت و آنها را خشمگین کرده است.

این کار ناسپندیده و توهین آمیز تیم ملی آمریکا در حالی اتفاق افتاده که دو تیم قرار است روز سه شنبه به مصاف هم بروند. به همین دلیل حاشیه سازی رقیب قبل از آغاز سوت مسابقه خبرساز شده است.

همچنین چند روز پیش نیز کلینزمن به تیم ملی فوتبال ایران توهین کرد و گفته است که در بازی ایران و ولز، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی «روی داور کار کردند» و «این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آن‌هاست که چگونه بازی می‌کنند» که با واکنش فدراسیون فوتبال همراه بود.

فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای اظهارت یورگن کلینزمن را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی و استعفای او از گروه مطالعات فنی فیفا شد.

در پی اظهارات سرمربی پیشین تیم ملی آمریکا علیه فرهنگ مردم ایران و توهین به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال ایران، فیفا را مورد خطاب قرار داد و با محکوم کردن اظهارات مغرضانه یورگن کلینزمن علیه ایران خواستار استعفای کلینزمن از گروه مطالعات فنی فیفا شد.

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این خواستار شفاف‌سازی فوری فیفا در این مورد شده و خواستار عذرخواهی آقای کلینزمن و استعفا از وظایف خود به عنوان عضو گروه مطالعات فنی فیفا شده است.

در همین حال فدراسیون فوتبال ایران از آقای کلینزمن دعوت می‌کند تا از کمپ تیم ملی در دوحه برای یادگیری در مورد فرهنگ غنی ایرانی و ارزش‌های فوتبال و ورزش بازدید کند. از آنجایی که کلینزمن یک آلمانی است، به او قول داده می‌شود که برای شرم‌آورترین قسمت تاریخ جام جهانی، «ننگ گیخون ٨٢»، زمانی که آلمان غربی و اتریش نتیجه را رقم زدند، مورد قضاوت قرار نگیرد و او به عنوان یک بازیکن پیشین، با شیرجه‌های دراماتیک معروفش قضاوت نخواهد شد. مطمئناً او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال برای هیچ موضوع سیاسی و تاریخی دیگری که مربوط به کشورش باشد مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت. در این بازدید، به آقای کلینزمن پیشنهاد می‌شود که ۹۹ دقیقه آخرین بازی ایران مقابل ولز را مرور کند، حتی اگر این بازی قبلاً در سراسر جهان پخش شده باشد و برای بسیاری به عنوان یکی از عادلانه‌ترین و زیباترین بازی‌های تاریخ جام جهانی شناخته می‌شود.

نظرات