چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان دندان مصنوعی گذاشت

0

برای آنکه درمان دندان مصنوعی انجام شود، لازم است که در ابتدا دندان‌ها کشیده‏ شوند، اما چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان دندان مصنوعی گذاشت؟ آیا امکان ساخت دندان مصنوعی فوری وجود دارد؟ در ادامه تمام این موارد را بررسی خواهیم تا به پاسخ تمام این سوالات برسید.

دندان مصنوعی چگونه درمانی است؟

همان‌طورکه می‌دانید، دندان مصنوعی یک جایگزین مناسب برای دندان‌های از دست رفته است و به فردی که دندان‌های خود را از دست داده کمک می‌کند که بتواند به‌راحتی حرف بزند، غذا بخورد و همچنین لبخندی زیبا داشته باشد.

دندان مصنوعی چگونه درمانی است

البته دندان مصنوعی خود نیز انواع متفاوتی دارد و شرایط انجام هرکدام نیز متفاوت است. انواع دندان مصنوعی از نظر تعداد را می‌توان کامل و تکه‌ای درنظر گرفت. برای مثال اگر فرد تمام دندان‌های خود را از دست بدهد، از دندان مصنوعی کامل باید استفاده شود؛ درحالی که اگر تعدادی از دندان‌ها سالم باشند، بهتر است که آن‌ها را نگه داشت و از دندان مصنوعی تکه‌ای استفاده کرد.

حال در رابطه با پاسخ به سوال چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان دندان مصنوعی گذاشت باید گفت که معمولا دندان‌های مصنوعی بعد از کشیدن دندان‌های طبیعی می‌توانند روی لثه قرار گیرند؛ البته این سبک دندان، همان دندان مصنوعی فوری است. درواقع دندان موقت فوری یک درمان مناسب برای زمانی است که شما باید صبر کنید تا لثه‌ها جوش بخورند و برای درمان اصلی آماده شوند.

البته گاهی‌اوقات دندان موقت فوری نیز نیاز به ترمیم پیدا می‌کند، چراکه امکان منقبض شدن استخوان و لثه وجود دارد. درواقع باید گفت اگر این اتفاق بیفتد باید برای ترمیم، تنظیم مجدد و یا حتی جایگزینی دندان به نزد دندانپزشک مراجعه کنید. باید متذکر شد که جوش خوردن لثه‌ها ممکن است برای چندین ماه طول بکشد، بنابراین لازم است که با شرایط استفاده‌ی درست از دندان مصنوعی فوری آشنا شوید.

مزایای دندان مصنوعی فوری چیست؟

  • دندان مصنوعی فوری کمک می‌کند که شما بلافاصله پس از کشیدن دندان‌های خود بتوانید با اعتمادبه‌نفس بالا لبخند بزنید.
  • زمانی که از دندان مصنوعی فوری استفاده شود، لخته خون زیر این درمان تثبیت می‌شود که این موضوع به بهبود سریع لثه نیز کمک می‌کند.
  • احتمال و میزان تحلیل رفتن استخوان فک کاهش پیدا می‌کند، زیرا پروتز فوری به لثه فشار وارد می‌کند و این فشار به مغز پیام ارسال می‌کند که با استحکام بیشتر از استخوان فک حمایت کند و مانع از تحلیل رفتن آن شود.
  • در طول مدت زمانی که دندان‌ها کشیده می‌شوند، عملکرد فک و دندان‌ها مختل خواهند شد، بنابراین امکان جویدن درست غذا نیز دیگر وجود نخواهد داشت. از همین رو دندان مصنوعی فوری به بهبود جویدن مواد غذایی کمک می‌کند و مانع از رخ دادن مشکلات گوارشی می‌شود.
  • زمانی که در فک و روی لثه هیچ دندانی وجود نداشته باشد، صحبت کردن و تلفظ حروف سخت‌تر خواهد شد که این موضوع تاثیر منفی روی اعتمادبه‌نفس فرد خواهد داشت. دندان موقت فوری که بلافاصله پس از کشیدن دندان‌ها استفاده می‌شود، این مشکل را حل کرده است و به بهبود گفتار شما کمک می‌کند.

آیا ساخت دنـدان مصنوعی فوری طول می‌کشد؟

همان‌طورکه گفته شد، پس از کشیدن دندان‌ها مدت زمان چند ماهه‌ای لازم است تا لثه‌ها برای درمان آماده شوند. از همین رو ساخت دندان مصنوعی فوری انجام می‌شود تا طی این چند ماه فرد مشکلی در انجام فعالیت‌های روزانه خود نداشته باشد.

آیا ساخت دندان مصنوعی طول میکشد

مدت زمان لازم برای ساخت این دنـدان مصنوعی به وضعیت لثه‌های شما و نحوه‌ی فعالیت دندان‌پزشکتان بستگی دارد، اما باید گفت معمولا بین یک الی دو روز دندان‌های مصنوعی ساخته می‌شوند. برای ساخت این دندان لازم است که شما تنها یک بار برای قالب‌گیری به کلینیک مراجعه کنید و پس از آنکه دندان آماده شد، برای تکمیل درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

انتخاب یک کلینیک برای انجام درمان دنـدان مصنوعی

همان‌طورکه گفته شد، از دست دادن دندان‌ها یک اتفاق ناخوشایند است که مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد؛ از همین رو باید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته اقدام کرد. البته انتخاب یک کلینیک دندان‌پزشکی خوب که بتواند این درمان را به بهترین شکل انجام دهد نیز حائز اهمیت است.

عارف کلینیک

از همین رو ما به شما عارف کلینیک را پیشنهاد می‌دهیم. در عارف کلینیک دندان‌پزشک‌هایی مشغول به فعالیت هستند که بالاترین تجربه را دارند و می‌توانند بررسی‌های لازم را در بهترین کیفیت انجام دهند و سپس براساس نتایج آن‌ها بهترین تشخیص را نیز داشته باشند.

البته عارف کلینیک علاوه‌بر کادر خوب و حرفه‌ای از محیط صمیمی و بهداشتی نیز برخوردار است و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی انجام درمان‌های مختلف دندانپزشکی مانند دنـدان مصنوعی را به این کلینیک بسپارید. همچنین نکته‌ی مثبت دیگری که درباره‌ی این کلینیک می‌توان به آن اشاره کرد، این است که در این مجموعه خدمات به‌صورت قسطی نیز انجام می‏‌شوند؛ بنابراین اگر به دنبال یک دندانپزشکی اقساطی در مارلیک کرج هستید، عارف کلینیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

جمع‌بندی

حال اگر شما تصمیم به کشیدن دندان‌های خود و انجام دنـدان مصنوعی دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی عارف کلینیک با این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. راه‌های ارتباطی با این مجموعه عبارتند از شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۳، آدرس اینستاگرام @arefclinic، شماره واتس آپ ۰۹۱۰۸۷۰۷۵۷۵ و پست الکترونیکی info@arefclinic.ir.

نظرات