بیوگرافی مهین تاج کیسر (شهین) بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

2

بیوگرافی شهین (مهین تاج کیسر) بازیگر قدیمی و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

مهین تاج کی سر (شهین) : متولد خرداد ۱۳۱۸ شیراز بازیگر قدیمی تئاتر،سینما و تلویزیون،خوانده و هنرپیشه قدیمی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ درگذشت در ادامه به معرفی و بیوگرافی شهین (مهین تاج کیسر) و همسر و فرزندان همراه با عکس تصاویر و زندگینامه شخصی و هنری و سوابق با علت فوت و درگذشت این بازیگر قدیمی را در این صفحه به اطلاع شما می رسانیم

بیوگرافی شهین بازیگر قدیمی درگذشت کیست

بیوگرافی شهین بازیگر قدیمی

مهین تاج کیسر با نام هنری شهین زادهٔ ۱۳۱۸ در شیراز، بازیگر و گوینده رادیو و خواننده و هنرپیشه قدیمی اهل ایران بود. او از پدر و مادر ایرانی – پاکستانی در شهر شیراز متولد شد و در ۱۳۲۷ به تهران کوچ کرد. شهین بازیگر قدیمی در ۱۸ آبان ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن در تورنتو کانادا درگذشت.

سوابق هنری

مهین تاج کیسر پس از ورود به عرصه بازیگری، نام هنری شهین را برای خود انتخاب کرد. او در سال ۱۳۳۰ کار بازیگری را در نمایش قائم مقام فراهانی در تئاتر فرهنگ پارس آغاز کرد و سپس به گروه تئاتر جامعه باربد پیوست و بازی در نمایش لیلی و مجنون خوش درخشید. شهین در نمایش های زیادی ایفای نقش کرد که از جمله می توان نمایش های زیر را نام برد: احمد در بارگاه احمد، خاقان می رقصد، خسرو و شیرین، شاهزاده توراندخت، شیخ صنعان، لیلی و مجنون، نادر شاه افشار، هزار و یک شب، مزاحم و … اشاره کرد.

اما اوج مهین‌تاج مغول کی‌سر با بازی در فیلم گناهکار رقم خورد. شهین برای اولین بار با بازی در فیلم گناهکار در سال ۱۳۳۲ وارد سینما شد.

بیوگرافی مهین تاج کیسر (شهین) بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

ورود به رادیو

این خانم هنرپیشه قبل از انقلاب علاوه بر بازیگری در زمینه رادیو  و گویندگی نیز فعالیت داشت. او از بدو جابجایی رادیو به میدان ارک تهران، پس از یک آزمون ترانه خوانی وارد رادیو شد و فعالیت های خود را رادیو نیز پی گرفت.

او در طول همکاری با رادیو و همکاری با گروه نوازندگان برادران لشکری و مدتی هم با عباس شاپوری توانست یکی از پُرآوازه ترین ترانه خوانان رادیو شود.

شهین از سال ۱۳۳۵ یکی از پُرکارترین بازیگران زن بود که در بیشتر فیلم ها نقش اول را بازی می کرد.

عکس پیری شهین بازیگر

درگذشت شهین بازیگر قدیمی

فعالیت خوانندگی

وی در زمان فعالیت های خوانندگی و موسیقی، با ترانه سرایان و آهنگسازان بسیاری همچون : کریم فکور، عبدالله جهان پناه، جواد لشکری، بهرام حسن زاده، جعفر پورهاشمی، پرویز یاحقی، پرویز خطیبی، ناصر زرآبادی، مهدی خالدی و ….همکاری داشته است و بیش از ۳۰۰ ترانه خوانده است که اکثر آنها در رادیو با ارکستر های مختلف بوده اند.

وی در دهه ی ۱۳۵۰ فعالیتش نسبت به پیش از آن کمتر شد و بیشتر در برنامه ی شما و رادیو در صبح جمعه حضور داشت.

بیوگرافی مهین تاج کی سر (شهین) بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

مهاجرت به کانادا

شهین بازیگر قدیمی در سال ۱۳۶۲ به کانادا مهاجرت کرد و تا اخر عمر در کنار خانواده اش در کانادا زندکی کرد.  او در اردیبهشت ۱۳۸۶ در مراسم بزرگداشت بهروز وثوقی که در تورنتو – کانادا  برگزار شده بود، حضور داشت.

فیلم های شهین بازیگر قدیمی

فیلم شناسی

هیولا (۱۳۵۵) رانده شده (۱۳۵۴) بلند پرواز (۱۳۵۲) احمد چوپان (۱۳۵۱) خردجال (۱۳۵۱) طغرل (۱۳۵۱) فرشته نجات (۱۳۵۱) قمار زندگی (۱۳۵۱) مرد افکن (۱۳۵۰) معرکه (۱۳۵۰) بارگاه شیطان (۱۳۴۹) علی بی غم (۱۳۴۹) قهرمانان نمی‌میرند (۱۳۴۹) سه فراری (۱۳۴۸) قصر زرین (۱۳۴۸) جنجال پول (۱۳۴۷) چاکر شما کوچولو (۱۳۴۷) سالار مردان (۱۳۴۷) سنگ صبور (۱۳۴۷) شعله‌های خشم (۱۳۴۷) قمارباز (۱۳۴۷) چهار خواهر (۱۳۴۶) زیر گنبد کبود (۱۳۴۶) عمو سبزی فروش (۱۳۴۶) فراری (۱۳۴۶) گنج و رنج (۱۳۴۶) مأمور ۰۰۰۸ (۱۳۴۶) پروفسور نخاله (۱۳۴۵) سه قهرمان (۱۳۴۵) کلید بهشت (۱۳۴۵) ول معطلی (۱۳۴۵) افق روشن (۱۳۴۴) دنیای پول (۱۳۴۴)

زبون بسته (۱۳۴۴) سه تا نخاله (۱۳۴۴) شانس بزرگ (۱۳۴۴) مرد ده میلیون تومانی (۱۳۴۴) افسانه دهکده (۱۳۴۳) ترانه‌های روستائی (۱۳۴۳) جاهل محل (۱۳۴۳) دختر ولگرد (۱۳۴۳) دختران با معرفت (۱۳۴۳) ستاره صحرا (۱۳۴۳) آقای هفت رنگ (۱۳۴۲) مادر فداکار (۱۳۴۲)

عشق و حماقت (۱۳۴۰) آخرین هوس (۱۳۳۹) دختری از اصفهان (۱۳۳۹) دوستان یکرنگ (۱۳۳۹) صفرعلی (۱۳۳۹) آقا جنی شده (۱۳۳۸) اینم یک جورشه (۱۳۳۸) دو عروس برای سه برادر (۱۳۳۸) دو قلوها (۱۳۳۸) روزنه امید (۱۳۳۸) سایه (۱۳۳۸) بلبل مزرعه (۱۳۳۶) مادموازل خاله (۱۳۳۶) نردبان ترقی (۱۳۳۶) اتهام (۱۳۳۵) خورشید می‌درخشد (۱۳۳۵) جادو (۱۳۳۴) بازگشت (۱۳۳۲) گناهکار (۱۳۳۲)

درگذشت شهین بازیگر قدیمی سینمای قبل از انقلاب

شهین‌تاج مغول کی‌سر، با نام هنری شهین از هنرپیشه  ها و بازیگران قدیمی سینمای قبل از انقلاب در ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در سن ۸۳ سالگی در تورنتوی در کانادا درگذشت.

خبر درگذشت و فوت این بازیگر قدیمی را عارف محمدی مستندساز و پژوهشگر اعلام کرده است.

2 دیدگاه در “بیوگرافی مهین تاج کیسر (شهین) بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

  1. سیروس.اهواز گفت:

    خانم تمام عیاری بدوراز اغیار ومعایب سینمای قبل ازانقلاب بود.وهیچگاه دیده نشد تن وبدن خودرا بدیدعموم جلو دوربین بگذارد.واین خصلت نیک ازخصایص این زن تمام عیارایرانی بود.فقط ازهنربازیگریش سود هنری واقتصادی کسب کرد.روحش شادباد.سیروس.اهواز

  2. آن جون گفت:

    شهین هنرمند بزرگی بودند فیلم قصر زرین با زندهدیاد مرحوم فردین ناصر ملک مطیعی حبیب اله بلور بازی عالی داشت بقول عزیزترین که رفت به رحمت خدا ساده بازی می کرد حیف شد رفت روحشون شاد یادش گرامی

نظرات