آموزش ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

1

این روزها ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر به طور گسترده ای افزایش یافته است چرا که این اکسسوری ها توانسته اند در سراسر دنیا به محبوبیت قابل توجه ای دست یابند. افزایش علاقه مندان به اکسسوری ها و زیورآلات موجب شده تا شاهد تنوع بالایی برای این محصولات باشیم. کارتیر که با نام کارتیه نیز شناخته می شود از جمله زیورآلاتی است که در ساختار آن می توان حلقه های خاصی را دید. برند کارتیر یا کارتیه از بزرگترین و معتبرترین برندهای تولید کننده زیورآلات در سطح دنیا می باشد که این روزها نام آن را می توان به وفور شنید.

نحوه ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر یکی از چالش هایی است که در حال حاضر ذهن طراحان زیادی را درگیر خود نموده است. برند کارتیر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا محصولاتی بی نظیر را تولید و روانه بازار سازد. همین امر را می توان یکی از مهم ترین دلایل علاقه طراحان به ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر دانست اما آیا می دانید که محصولات برند کارتیر تنها محدود به انگشتر و گردنبند نمی شوند. شما می توانید در لیست محصولات این برند انواع مختلفی از جواهرات، ساعت و… را نیز ببنید که هرکدام با زیبایی بی نظیر خود می توانند چشم بینندگان را خیره سازند.

کارتیر، زیورآلاتی زیبا و شیک

 ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

پیش از بررسی و آموزش ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر قصد داریم تا اشاره ای اجمالی به جایگاه زیورآلات در دنیای مد و فشن داشته باشیم. زیورآلات را می توان از جمله وسایل تزئینی و اکسسوری هایی دانست که این روزها نه تنها توسط خانم ها بلکه توسط آقایان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر افراد بسیار زیادی را می توان یافت که این زیورآلات را به صورت دستی تولید می کنند و ما شاهد ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر به صورت دست ساز می باشیم.

آموزش ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر این امکان را به شما می دهد تا بدون صرف هزینه های زیادی بتوانید در منزل این زیورآلات را تهیه نموده و از زیبایی آن ها نهایت لذت را ببرید. ساخت گردنبند کارتیر یا انگشتر نیاز به ابزارها و وسایل خاصی دارد و شما پیش از هرکاری بایستی این ابزارها را تهیه کنید. ممکن است بپرسید که این ابزارها چه هستند؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

ابزارهای موردنیاز برای ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

از مهم ترین ابزاری که برای ساخت زنجیرهای کارتیر کاربرد دارند موارد زیر را می توان تشریح نمود. توجه داشته باشید، شما می توانید از این ابزار برای ساخت دستبند کارتیر مردانه یا زنانه نیز استفاده کنید.

  • انبر

در حال حاضر برای ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر شما می توانید انبرهای مختلفی را ببینید اما به طور کلی برای این کار شما نیاز به سه نوع انبر دارید. انبرهای کاربردی برای ساخت زیورآلات کارتیر شامل انبر دم مفتول یا دم گرد، انبر دم باریک و انبر مخصوص استاپر می شوند. شما برای باز و بسته نمودن حلقه های گردنبند کارتیر بایستی حتما از انبرهای دم مفتول یا دم گرد استفاده کنید.

انبرهای دم باریک در ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر برای خم نمودن مفتول تا ۹۰ درجه کاربرد دارد. با استفاده از این انبرها شما می توانید حلقه هایی را ایجاد کنید که کاملا گرد و بی نقص هستند. علاوه بر این لازم است بدانید این انبرها بهترین گزینه برای ساخت حلقه ها می باشند. تمام جواهرسازانی که زیورآلات مفتولی را تولید می کنند از انبرهای استاپر برای تمیز نمودن سطح اکسسوری ها استفاده می کنند.

  • سیم چین

سیم چین ها انواع مختلفی دارند و به طور گسترده ای نیز در ساخت زیورآلات زنانه، دستبند نقره مردانه و … مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا سیم چین ها برای ایجاد پین و بریدن سیم های مفتول کاربرد دارند. اگر بخواهیم اشاره ای به انواع سیم چین های کاربردی در ساخت زیورآلات داشته باشیم می توان سیم چین های زاویه دار، سیم چین های معمولی و سیم چین های مفتول فنری را نام برد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

  • صفحه میخی

اگر قصد دارید تا برای همیشه به ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر بپردازید و از این راه به درآمد برسید، صفحه میخی بهترین گزینه برای استفاده به جای انبرهاست. صفحه میخی ها و دریافت اطلاعات لازم درباره نحوه استفاده از آن ها به شما کمک می کند تا زیورآلاتی باکیفیت و زیبا بسازید.

برای استفاده از صفحه میخی ها ابتدا بایستی طرح کارتیر را پیش روی خود قرار دهید. در گام بعد باید با توجه به طرح انگشتر یا زنجیر، میخ ها را درون سوراخ ها قرار دهید و در نهایت مفتول ها را به دور آن ها بپیچید. ادامه چنین فرآیندی موجب می شود تا شما در انتها موفق به ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر شوید.

  • سوهان

سوهان ها در ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر خیلی می توانند به شما کمک کنند چرا که با استفاده از آن ها می توانید سطوحی که زبر هستند را صاف و زیبا نمایید. اگر شروع به ساخت این زیورآلات نمایید متوجه خواهید شد که حلقه ها پس از برش با سیم چین یا انبر بسیار تیز هستند. استفاده از سوهان موجب می شود تا لبه های این حلقه ها صاف شده و تیزی آن ها از بین رود.

  • قیچی

قیچی ها را می توان از مهم ترین ابزارهای ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر دانست. با این تفاسیر توصیه داریم حتما قیچی را کنار دیگر ابزارها داشته باشید زیرا کاربردهای بی شماری دارد.

  • زیردستی

زیردستی ها می توانند به شما کمک کنند تا هنگام ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر مانع از گم شدن و یا سر خوردن ملزومات شوید. زیردستی ها را معمولا از پارچه یا نمد می سازند و هم اکنون شما می توانید نمونه های مختلفی از آن ها را در بازار ببینید.

کاربرد مفتول ها در ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

مفتول ها کاربرد ویژه ای در ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر دارند. شما می توانید با توجه به نیاز خود این مفتول ها را خریداری کنید. در حال حاضر این مفتول در سه مدل قابل خریداری می باشند که این سه نوع شامل موارد زیر می شوند.

  • مفتول نرم

این نوع مفتول را می توان به راحتی و تنها با یک فشار خم نمود. توجه داشته باشید، مفتول های نرم به راحتی تغییر شکل می یابند.

  • مفتول معمولی

مفتول های معمولی نه نرم هستند و نه سخت.

  • مفتول سخت

سومین نوع مفتولی که برای ساخت انگشتر و زنجیر کارتیر مناسب است، مفتول سخت است که به راحتی قابل خم شدن نبوده و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

اهمیت حلقه ها در ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

اگر با ساختار زیورآلات کارتیر آشنایی داشته باشید می دانید که اکثر زنجیرها، انگشترها و دستبندهای آن دارای حلقه هایی تو در تو هستند. شما برای ساخت این زیورآلات نیاز به حلقه دارید تا بتوانید این اتصالات را ایجاد کنید. به طور معمول این حلقه ها را از فلز می سازند اما شما می توانید با استفاده از انبرها به آن ها حالت بدهید. باز نمودن بریدگی های هر حلقه، قرار دادن حلقه ها درون هم، تاباندن آن ها و در انتها سوهان کشی و صاف نمودن سطح حلقه ها از مهم ترین مراحل ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر می باشند.

1 دیدگاه در “آموزش ساخت انگشتر با زنجیر کارتیر

  1. احمدرضا گفت:

    ببخشید می‌خواستم بدونم که توی ساخت انگشتر حلقه قفل هم استفاده باید بشه؟ چون دو سر حلقه‌های زنجیر خیلی سخت تو هم جا میره

نظرات