معرفی بهترین سایت آموزش کیک و شیرینی پزی

0

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید برای نوش جان کردن شیرینی در جمع خانواده یا در مهمانی‌هایتان، خودتان شیرینی بپزید. یا این که عاشق امتحان کردن شیرینی‌های جدید و طعم‌های تازه آن، با دست‌پخت خودتان باشید. اگر این‌طور است حتماً برای پیدا کردن رسپی‌ها و دستور پخت‌های مختلف بارها و بارها اینترنت را زیر و رو کرده‌اید.

در این مقاله قصد داریم پنج سایت مختلف در زمینه آموزش شیرینی پزی و کیک پزی که دستور پخت های متنوع و خوبی را در اختیار شما می‌گذارند، معرفی کنیم تا با خیال راحت برای طبخ هر نوع شیرینی به آن‌ها رجوع کنید.

 بهترین سایت شیرینی پزی

شیرینی تا

مجله‌ی اینترنتی شیرینی تا در نوع خود نمونه‌ای در ایران ندارد. این وب‌سایت یک ‌سایت تخصصی است برای هر چیزی که به شیرینی مربوط می‌شود؛ از انواع شکلات و کیک و بیسکویت، تا انواع نوشیدنی و دسر. در شیرینی تا به معرفی انواع شیرینی و شکلات ایرانی و برندهای مطرح خارجی و بررسی تاریخچه‌ی آن‌ها پرداخته می‌شود.

یکی از بخش‌های جذاب این سایت، بخش معرفی برندهاست که در آن می‌توانید با تاریخچه و محصولات انواع برندهای ایرانی و خارجی شکلات، آب‌نبات، کیک و بیسکویت، بستنی و نوشیدنی آشنا شوید.

مجله شیرینی و شکلات شیرینی تا

در شیرینی تا همچنین می‌توانید از تمام رویدادها و نمایشگاه‌های مربوط به صنعت شیرینی و شکلات، قهوه و محصولات مربوط به این حوزه با خبر شوید و در صورت تمایل به بازدید از این رویدادها، تاریخ دقیق و محل برگزاری آن‌ها را در این سایت ببینید.

اما جذاب‌ترین بخش شیرینی تا، بخش آموزش‌های آن است که در آن دستور تهیه های متنوعی برای تهیه‌ی انواع شکلات، شیرینی، دسر، کیک و بیسکویت و نوشیدنی قرار داده شده است. بهتر هم می‌شود وقتی بدانید بسیاری از این آموزش‌ها به صورت فیلم در اختیار کاربران سایت قرار داده شده تا دیگر هیچ سوالی در مورد طرز تهیه‌ شیرینی‌ها برای شما بی پاسخ نماند. آموزش‌های شیرینی تا، شما را تا مدت‌ها از رفتن به قنادی و کافه بی‌نیاز می‌کند. در واقع با شیرینی تا می‌توانید یک کافه‌قنادی کوچک را به خانه‌ی خود بیاورید.

shirinita.com

سایت چی شی

چی شی یک پورتال فرهنگی، تفریحی و آموزشی و یک سایت کامل برای خانواده است. این سایت امکانات متنوعی را شامل تفریح و سرگرمی، آموزه‌های سلامتی، مطالبی در زمینه‌ی شعر و ادبیات در خود جای داده است.

اما مهم‌ترین و غنی‌ترین بخش این سایت، بخش آشپزی و تغذیه‌ی آن است. در این بخش شما با تعداد بسیار زیادی دستور پخت انواع غذای ایرانی و همچنین غذای ملل جدید و متنوع از سراسر دنیا، رسپی انواع شیرینی، نوشیدنی و دسر و همچنین انواع چاشنی و ترشی و مربا آشنا می‌شوید.

مجله چی شی

همچنین نکات آشپزی خوبی را هم در این سایت پیدا می‌کنید که می‌تواند به عنوان فوت کوزه‌گری در مواقع حساس آشپزی به کمک شما بیاید. در وب‌سایت چی شی، بخشی هم برای یادگیری خواص مواد غذایی مختلف در نظر گرفته شده است.

اگر بخواهید تمام رسپی‌های سایت چی شی را امتحان کنید، می‌تواند ماه‌ها شما را از هر سایت دیگری بی‌نیاز کند.

chishi.i

بلاگ اکالا

بلاگ اکالا که وابسته به فروشگاه افق کوروش است، بخش‌های مختلفی شامل سبک زندگی، آشپزی، نبض بازار، دانستی‌ها، اوکالا رنک و همچنین راهنمای خرید کالا دارد.

در بخش سبک زندگی اطلاعات مفید زیادی در مباحث روان‌شناسی، ورزش، سلامت و زیبایی برای کاربران سایت دسته‌بندی شده است.

بخش نبض بازار به اخبار اقتصادی و اقتصاد خانواده می‌پردازد تا با توجه به شرایط اقتصادی امروزه، بتوانید در امر خرید مایحتاج زندگی خانواده بهترین انتخاب را داشته باشید.

اکالا در قسمت دانستنی‌ها، اقدام به انتشار مطالب روز دنیا که دانستن آنها به ارتقا و بهبود سطح زندگی شما می‌کند، کرده است.

مجله اکالا

اما یک بخش جذاب سایت اکالا، اکالا رنک است که تمامی محصولات سوپرمارکتی در هر دسته‌ای را به رأی کاربران سایت می‌گذارد تا همه‌ی کاربران سایت بتوانند با توجه به آرای مصرف‌کنندگان هر نوع کالا، بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشند.

مهم‌ترین بخش اکالا برای ما، آشپزی و دستور پخت این سایت است که بی‌شمار دستور پخت انواع غذاهای رژیمی و سنتی، فست‌فود و فینگرفود، مربا، ترشیجات و سس، سالاد، نوشیدنی و همچنین انواع کیک و شیرینی ایرانی و خارجی را در خود جای داده است. در این بخش می‌توانید بیشتر نیازهای خود را در زمینه‌ی رسپی و آموزش شیرینی‌پزی برطرف کنید.

همچنین در تب آشپزی این سایت می‌توانید با خواص مواد غذایی مختلف هم آشنا شوید.

blog.okala.com

ایران کوک

ایران کوک قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین وب‌سایت مرجع آشپزی و شیرینی‌پزی در ایران است.

این سایت خدمات متنوعی را ارائه می‌کند و حتی یک بخش برای آشنایی با لوازم قنادی و همچنین فروشگاهی برای  تهیه‌ی این لوازم دارد.

منوی غذاهای اصلی ایران کوک، دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و خارجی و حتی غذاهای سنتی و محلی اقوام مختلف ایران را در اختیارتان می‌گذارد و بسیار کامل است. شما در این بخش می‌توانید با دستور پخت انواع خورشت، کباب و کوفته، سوپ و آش، غذاهای رژیمی و کم کالری، کوکو و کتلت، املت و کرپ، غذاهای مفید و جذاب برای کودکان و نوجوانان، دستور پخت انواع نان و خمیر، پلو و چلو آشنا شوید.

همچنین در ایران کوک رسپی‌های متنوع و پرشماری برای غذاهای گیاهی ویژه‌ی گیاه‌خواران تدارک دیده شده است.

منوی غذاهای مکمل این سایت هم دارای تعداد زیادی رسپی انواع ماکارونی و پاستا و لازانیا، انواع برگر و ساندویچ، پیتزا و سالاد، اسنک و تُست و حتی انواع ادویه و چاشنی و سس است.

مجله ایران کوک

اما جذاب‌ترین بخش این سایت، منوی کیک و شیرینی آن است که از دستور تهیه‌ی انواع کیک و شیرینی خشک و تر، تا دستور تهیه‌ی انواع بستنی، حلوا و فرنی، دسر، بیسکویت و کوکی و کراکر در آن دسته‌بندی شده است. حتی می‌توانید طرز تهیه انواع تنقلات، شکلات و لواشک را هم در ایران کوک آموزش ببینید.

نکته‌ی بسیار جذاب این سایت این است که برای سهولت دسترسی به تمام خدمات آن، یک اپلیکیشن اندرویدی تولید کرده است که می‌توانید آن را از بازارهای موبایلی تهیه و نصب کنید و تجربه‌ی کاربری راحتی را با گوشی تلفن همراه اندرویدی خود داشته باشید.

irancook.ir

پارسی دی

پارسی دی یکی دیگر از سایت‌های  بسیار خوب و قدیمی در زمینه شیرینی‌پزی و آشپزی ایرانی و ملل است.

آموزش‌های این سایت در چند بخش دسته‌بندی شده است.

غذای اصلی که شامل دستور پخت انواع پلوها و چلوها، خورشت‌ها، شامی و کباب، دلمه و کوفته، آبگوشت و اشکنه، خوراک‌ها، ساندویچ‌ها برگرها است.

پاستا و پیتزا که رسپی انواع پیتزا و پاستا و لازانیا را در اختیار شما می‌گذارد تا مجبور نباشید برای پخت این غذاها به همان دستورهای قدیمی و محدود بسنده کنید.

صبحانه: در این بخش می‌توانید طرز تهیه‌ی انواع املت‌ها، کرپ‌ها و پنکیک‌ها و حتی وافل‌ها را آموزش ببینید.

در بخش نوشیدنی هم با دستور تهیه انواع نوشیدنی سرد و گرم، نوشیدنی‌های کافی‌شاپی، کوکتل‌ها و انواع شربت آشنا می‌شوید تا بتوانید به مهمانی‌ها و جمع‌های خانوادگی خود رنگ و روی دیگری ببخشید.

بخش کیک و شیرینی پارسی دی هم بسیار کامل و کار راه‌انداز است. در این قسمت از سایت هم دستور پخت انواع شیرینی سنتی ایرانی، شیرینی‌های مدرن، کیک، کاپ کیک و مافین و همچنین رسپی انواع کلوچه کوکی و بیسکویت برای کاربران در نظر گرفته شده است.

parsiday.com

این هم از معرفی پنج سایت خوب که تمام خواسته‌های شما را در زمینه‌ی کیک و شیرینی، شکلات و بستنی و خلاصه هر چیزی که برای لذت بردن از لحظات شیرین زندگی خود احتیاج دارید برآورده می‌کند.

امیدواریم معرفی این سایت‌ها برای شما مفید بوده باشد و بتوانید مدت‌ها از خدمات متنوع آن‌ها بهره‌مند شوید.

نظرات