از دبی چه وارد کنیم؟

0

چکیده : بیشترین واردات از دبی شامل انواع گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، تلویزیون و دوربین‌های دیجیتال، مکمل‌های و لباس ورزشی، انواع قطعات و شمش‌های ساخته شده از فولاد و سایر فلزات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذاهایی که طعم و رنگ ندارند، تخمه آفتاب‌گردان، چای، جو بی‌دانه، انواع لوکوموتیوهای دیزلی و برقی، اجزا و قطعات موردنیاز برای تولید توربین‌های بخار، چوب و خمیر چوب شیمیایی، ابزار و وسایل حمل‌ونقل کالاهای گازوئیلی یا غیر گازوئیلی و … است.

واردات از دبی

امروزه دبی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز تجاری و ارتباطی امارات متحده و یکی از قطب‌های اصلی تجارت جهانی شناخته می‌شود. دبی درواقع دروازه‌ای برای واردات از اروپا و آفریقا به خاورمیانه است. وجود بسیاری از نمایندگی شرکت‌ها و برندهای مطرح جهانی در دبی و همچنین ورود انواع کالاها از نقاط مختلف جهان به این منطقه باعث ایجاد رشد بالای تجارت انواع محصولات شده است. از همین رو بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی برای تأمین و تهیه اجناس موردنیاز خود اقدام به واردات کالا از دبی می‌کنند. هرساله این منطقه مقدار زیادی محموله به کشورهای مختلفی اعم از ایران صادرات می‌کند.

کالاهای وارداتی از دبی

با توجه‌ به آمارهای رسمی واردات از دبی به ایران بیش از ۴٫۵ میلیارد در سال است. بیشترین واردات از دبی شامل انواع گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، تلویزیون و دوربین‌های دیجیتال، مکمل‌های و لباس ورزشی، انواع قطعات و شمش‌های ساخته شده از فولاد و سایر فلزات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذاهایی که طعم و رنگ ندارند، تخمه آفتاب‌گردان، چای، جو بی‌دانه، انواع لوکوموتیوهای دیزلی و برقی، اجزا و قطعات موردنیاز برای تولید توربین‌های بخار، چوب و خمیر چوب شیمیایی، ابزار و وسایل حمل‌ونقل کالاهای گازوئیلی یا غیر گازوئیلی، انواع بلبرینگ، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورداستفاده برای بسته‌بندی، دانه‌های گیاهی برای کشاورزی، سیگار و تنباکو، پنبه، برنج و ابزار و قطعات مختلف مورداستفاده در کشاورزی می‌شود.

پرسودترین کالای وارداتی از دبی

در میان پرسودترین کالاهای وارداتی می‌توان به اقلامی مانند پارچه و لباس، انواع کفش ورزشی، لوازم آرایشی، لوازم جانبی تلفن همراه، لپ‌تاپ، موبایل، دوربین‌های دیجیتالی، ذرات دامی، وسایل نقلیه موتوری، شکر، آهن و فولاد نام برد.

واردات لوازم‌خانگی از دبی

یکی از مهم‌ترین کالاهای وارداتی از دبی واردات لوازم‌خانگی از دبی است، توجه داشته باشید که بخش بزرگ این لوازم‌خانگی‌ها از چین وارد دبی شده و سپس به ایران فرستاده می‌شود. به‌صورت کلی درصد زیادی از لوازم‌خانگی‌های وارد شده از دبی به ایران، قاچاق هستند، به همین دلیل واردات لوازم‌خانگی از دبی به‌صورت قانونی، چندان هم به‌صرفه نیست چرا که شخص واردکننده باید هزینه‌های گمرک و غیره را پرداخت کند، در نتیجه مجبور است که محصول وارد شده را با قیمت بالاتر به فروش برساند.

در حال حاضر واردات لوازم‌خانگی برای تنظیم بازار و فروش بیشتر اجناس ایرانی با سخت‌گیری‌های زیادی مواجه است، اما این موضوع از عرضه انواع لوازم‌خانگی با برندهای خارجی جلوگیری نکرده است و همچنان این محصولات به‌صورت قاچاق وارد شده و در بازار عرضه می‌شوند.

واردات از دبی

هزینه واردات کالا از دبی

هزینه واردات کالا از دبی باتوجه‌به نوع کالا می‌تواند متغیر باشد. اما هزینه واردات کالا از دبی در تمامی کشورها باتوجه‌به حقوق و عوارض گمرکی، تعرفه‌های گمرکی، هزینه مالیات، هزینه خرید کالا و هزینه‌های حمل‌ونقل کالا برآورد می‌شود. دیگر هزینه‌های جانبی شامل هزینه بیمه کالا، انبارداری، بارگیری و تخلیه می‌شود.

مزایای واردات کالا از دبی

گمرکات دبـی شرایط خوبی برای صادرات کالا ایجاد کرده‌اند که توجه تمامی تجار در سرتاسر جهان را به خود جلب کرده است. یکی از مزایای مهم واردات کالا از دبـی عدم پرداخت هزینه گمرکی برای صادرات کالا در دبـی است. یکی دیگر از این مزیت‌ها واردات کالا از دبـی با سرمایه کم است. نزدیکی دبـی به ایران موجب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل شده که این قضیه یکی دیگر از مزیت‌های واردات کالا از دبـی است. نکته قابل‌توجه این است که واردات کالاهای اروپایی از طریق دبـی به ایران در شرایط کنونی که در تحریم هستیم یکی دیگر از مزایای واردات کالا از دبـی است.

در آخر …

شرکت بازرگانی سپاهان همراه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com سال‌ها است در زمینه واردات کالا از دبـی فعالیت دارد با وجود شعبه دفتر رسمی این سازمان در این شهر پیشرفت امور  صادرات و واردات آسان‌تر شده است. این هلدینگ با داشتن متخصصان و کارشناسان زبده توانسته شرایط را فراهم کند تا شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بتوانید با برقراری ارتباط به طور رایگان از آنها راهنمایی بگیرید. این سازمان در راستای پرداخت هزینه مناسب، حمل‌ونقل امن و سریع به شما اطمینان خاطر می‌دهد.

سؤالات متداول

هزینه واردات کالا از دبی چقدر است؟

به‌طورکلی هزینه واردات از دبی نسبت به خیلی از دیگر کشورها کمتر است. برآورد این هزینه باید باتوجه‌به کالا شما و حجم آن محاسبه شود.

آیا برای واردات کالا تضمین وجود دارد؟

بله شرکت بعد با شما قرارداد رسمی عقد می‌کند که می‌توان از آن به‌عنوان سند استفاده کرد.

واردات پرسود از دبی شامل چه کالاهایی می‌شود؟

پارچه، لوازم‌خانگی، کفش، لوازم گوشی همراه، لپ‌تاپ، موبایل و لوازم آرایشی، دوربین و وسایل جانبی.

چه کالاهایی برای صادرات به دبی جذاب هستند؟

کالاهایی که از ایران به دبـی صادر می وند اصولاً شامل میوه و صیفی‌جات و خشکبار و غلات هستند.

نظرات